Is het de moeite nog waard?

Hallo, ben nieuw hier en heb me eerst even een beetje ingelezen voordat ik zelf begon met posten:

Vroeg me na het lezen van deze topic af of de twijfelaars die destijds in deze post hun twijfels hebben geuit over het wel of niet achtervolgen van een vliegcarriere nog door hebben gezet?

Ben zelf ook zo´n twijfelaar. Ik dacht "laat ik eerst maar eens de selecties halen en dan zien we wel". Maar nu ik de selecties gehaald heb moet ik toch maar eens goed gaan nadenken.

Ben rond de 30, met een zeer goede opleiding en dito baan, .........maar wil al mijn hele leven piloot worden. Door de verkeerde opleiding en ´niet vermogende ouders´had ik niet eerder de kans om mijn droom na te jagen. Door vervolgopleidingen in de avonduren nu dus wel. Selecties gedaan en nog gehaald ook (bij welke school is nu even niet belangrijk, laten we het er op houden dat het een goede is maar niet de KLS).

Hoe realistisch is het voor mij als dertiger om nog een beetje leuke vliegbaan te krijgen? Wil juist graag naar het buitenland. Heb veel vrienden in de UK. Is daar nog wat te vinden qua baan? Verdien je dan nog een beetje of is het echt zooo slecht?
 
Dag Antoon,

Welkom op het board. Gefelicteerd met het halen van je eerst hobbel.

Ik zit zo´n beetje in dezelfde situatie als jij qua leeftijd en baan. Heb wel mijn keuze inmiddels gemaakt.

Maar als je jouw vraag hier stelt krijg je twee antwoorden.

De een zegt DOEN en noemt daarij de volgende argumenten: het is je droom, het is de mooiste baan ter wereld etc etc etc. Dit zijn vaak niet vliegers maar knullen/meiden van 17-20 jaar die vaak als grootste verantwoordelijkheid het spiegelen van de Pindakaas bij de AH hebben gehad en nog lekker bij papa en mama wonen en dus niks hoeven op te geven. m.a.w. ze snappen totaal jouw situatie niet.

De ander zal het je ten zeerste afraden en zal met een hele stroom aan argumenten komen, olieprijzen, terroristen, slechte economische voortuitzichten, massa ontslagen etc etc. Dit zijn vaak de vliegers zelf. Vooral degene die hele moeilijke trajecten hebben moeten doorlopen om zelf in de rechterstoel te komen zullen het je afraden.

Niemand op dit board heeft hét antwoord op jouw vraag. Ook al pretenderen sommigen dit wel. En het maakt dan niks uit of je al 10000 uur onder je pet hebt of alleen pindakaas hebt gespiegeld. Niemand kan in de toekomst kijken. (behalve Chuck Norris :grijns:)

Uiteindelijk zul je toch zelf de keuze moeten maken. Ook al is dat natuurlijk een cliché k*t antwoord waar je niks aan hebt. Het is hard maar dat geldt ook voor de luchtvaartwereld.

Succes

T.
 
Back
Top