Interview officier vlieger tips

S1monlebon

New member
Beste mensen,

Ik ben helaas vorig jaar afgevallen bij het interview in de selectie tot officier vlieger. Dit kwam door mijn eigen fouten die ik had gemaakt in de voorbereiding. Dit ging vooral om vragen gericht op blijven zitten 1 jaar en vragen over opleiding die ik niet goed heb kunnen beantwoorden. Dit leidde tot twijfel aan mijn motivatie.

Nou is mijn vraag of er mensen zijn die het interview gehaald hebben en hoe zij dit beleefd hebben en of ze nog tips hebben. Een jaar later nu ben ik natuurlijk erg gebrand om deze laatste kans aan te grijpen en het nu wel te halen. Vct 1 en vct 2 heb ik trouwens al gedaan en gehaald onlangs met positieve uitslag opnieuw.

Mocht er nog iemand vragen hebben over het assesment waarbij ik kan helpen dan doe ik dat natuurlijk graag!

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke Groet,
Simon Vriend.
 
Goedenavond Simon,

Ik ben een 17 jarige jongen uit Amsterdam die 31 Augustus gaat beginnen aan de KMA. Ik heb na een lang process eindelijk de selectie voor vlieger gehaald. Ik dacht eerst dat ik de interview misschien niet goed had gedaan dus voordat ik gebeld werd heb ik opgeschreven wat er mis ging en wat goed ging.
Mijn tips zijn: Doe onderzoek over nederlandse en vooral Klu betrokkenheid in vroegere en hedendaagse conflicten. Je moet natuurlijk wel weten waar je mee aan begint. Wees geinformeerd over de type toestellen en squadrons in de luchtmacht en waar die vliegbasissen allemaal zijn. Ook moet je veel weten over de detailles van de opleiding. Door jezelf te informeren over alles laat je zien dat je erg gemotiveerd bent en dat je het erg serieus neemt. Over persoonlijke vragen kan ik alleen een ding zeggen en dat is gewoon eerlijk zijn en jezelf zijn. Als jij weet dat jij het heel graag wil dan zullen zij dat ook merken.
Veel succes! Hopelijk zie ik jou over een dik jaartje op de KMA.

Met vriendelijke groet,

Zappa
 
Back
Top