Interview DHL UK

G

Guest

Guest
Iemand ervaring met de interviews bij deze club? Mag binnenkort op gesprek komen. Het interview schijnt ca. anderhalf uur te duren.
Al ze namelijk met ATPL theorie vragen komen, dan moet ik echt weer de boeken in!

Elke info is welkom!

GJK
 
Ja interview was appeltje eitje, veelal praktische vragen QNH , temperatuur, crosswind component gerelateerd, verder "what if...." vragen en geen ATPL theorie geneuzel. Gesprek vond plaats in een gemoedelijke sfeer.

De simride ook niet moeilijk. raw-data departure gevolgd door return to Locator/NDB voor een procedural ILS. Vervolgens wil men een de-briefing van je horen over de gevlogen sid en approach. Daarna nog een keer en dan verwacht men van je, dat er verbetering zichtbaar is. E.e.a kan men natuurlijk aanpassen ik moest me namelijk ook voorbereiden op een Non Precision approach, Go-Around, Visual Circuit en Engine failure after V1. Klaarblijkelijk had men genoeg gezien dus daar bleef het bij.

Het is moeilijk om aan te geven of dit een standaard interview niveau is bij deze club. Bij een collega hebben ze gedetailleerde vragen gesteld en formules over o.a. volgende onderwerpen: PNR, PED, coffin corner, Critical Machnumber ontstaan van Dutch roll, ETOPS etc etc
 
Betere T&C's en dan bij huidge werkgever dat is zo'n beetje de slechtse in de bedrijfstak.
 
Sprak mn vorige trip een nieuw Co bij ons.
Hij had oil fumes op een vlucht een paar weken geleden en heeft besloten dat zn gezondheid belangrijker is dan een 757 vliegen en hij is opzoek naar een andere baan.
Hij is zeker sneller dan ik ben, ik heb er 5 jaar over gedaan om die beslissing te maken.
Denk goed na voordat je een baan (met bond) aanneemt bij DHL air!

Neil
 
Ik werk er sinds kort en heb e.e.a nog niet mee gemaakt, maar ben niet te beroerd om als Darth Vader in de cockpit te gaan zitten, indien de situatie zich voor doet.
Dat gezegd hebbende, heb ik (niet uit 1e hand) begrepen dat bij een meeting, tussen vliegers en de "grote" baas, is aangegeven dat men werk gaat maken van vervanging van de motoren door E4's en/of PW's.

@ Neil heb, van je oud-collega's Don P en Chris M, begrepen dat je een droombaan hebt gevonden bij een leverancier van olie, diesel, jetfuel en benzine!
van harte proficiat
 
PH GJK thanks ,zit nu mooi!
Ik ben langere tijd bezig geweest met de fumes situatie en ik kan je vertellen dat ongeveer de helft van de vloot heel moeilijk kan worden omgebouwd naar E4 de andere helft wat makkelijker, dit zal echter zoveel geld kosten dat dit het niet waard is voor deze oude kisten. PW is volgens mij niet mogelijk.
ik heb de strijd opgegeven nadat mij duidelijk was na correspondentie met de CAA , DFT en DHL management dat het enige wat ze doen is de boel rekken zonder een beslissing to hoeven nemen.
ga nu iets gloed nieuws vliegen! veel succes met de baan PH GJK.

Neil:)
 
Back
Top