Interview Condor

Conjo 6

New member
Vorige week heb ik de grading voor Condor gehaald. Nu rest mij nog het interview en ik heb met Condor afgesproken eerst m'n Duits op te krikken alvorens een afspraak hiervoor te maken.

Nu ben ik op zoek naar mensen (liefst Condor-vliegers) die ervaring hebben met het interview aldaar en mij eventueel antwoord kunnen geven op de volgende vragen:

- Ik begreep dat je vóór het interview de keuze moet maken of je naar Condor Berlin (A320) of Condor Classic (757/767) wil. Klopt dat?

- Welke kisten zijn waar gestationeerd en waar worden nieuwe F/O's momenteel gestationeerd?

- Hoe goed verwacht men van een NL-er dat zijn Duits is tijdens het interview?

- Welke onderwerpen kun je naast de standaardvragen verwachten (ATPL-theorie bijv.)?

Ik hoop dat er Condor-vliegers of andere mensen zijn die mij e.e.a. over Condor en het interview kunnen vertellen!

Gr. Conjo
 
Gefeliciteerd met het behalen van je grading. Heb verder geen kennis van het Condor interview dus daar kan ik je niet mee helpen.

Voor Lufthansa heb ik mezelf 2 wkn in Duitsland opgesloten om de taal te leren. Nog steeds op steenkolen-niveau maar net genoeg woordenschat om mezelf verstaanbaar te maken tijdens het interview.

Heb een weekje in Keulen gezeten bij Carl Duisberg instituut, 420 euro incl overnachtingen/maaltijden bij gastgezin.
Een een weekje ATTC in Munchen om te oefenen met groepsgesprekken en interview. Was wel wat prijziger (840 euro) maar zeer veel geleerd deze week.

Heb de mazzel dat ik het relatief snel heb opgepakt want het is alweer 10/15 jaar geleden dat ik op de middelbare school een paar jaartjes duits heb gehad.... Minder tijd had ik er zelf niet in moeten steken want het was nog steeds een groot aandachtspunt tijdens het interview.

Viel Erfog!!
 
Hoi Conjo,

Gefeliciteerd.

Ik weet niet of je nog een keuze mag maken, maar ik zou altijd voor classic gaan.
Je hebt dan nog de kans om zowel europa en Langstrecke op 1 typerating te vliegen. Terwijl je bij bij CIB gelijk op die lelijke Bus begint en alleen europa vliegt.

Stationering is in HAM, DUS, FRA, STR of MUC. Het zal waarschijnlijk FRA worden en mischien DUS ('nach Bedarf'). Tijdens je opleiding zal je in FRA gestationeerd zijn.

Vwb het interview kan ik je niet helpen.

Succes
 
Back
Top