International Cadet Pilot Programme with Etihad

Dat ziet er goed uit:)

Bachelor of Science is een titel die je alleen kunt behalen aan een (technische) universiteit.
 
Ik vraag me dan af, voor hoelang zit je vast aan Air Lingus?
Aangezien zij 50K betalen!

Zit je daar dan ook een aantal jaar aan vast?

Wat vinden jullie van zo'n programma? Het lijkt meer kansen te bieden dan een Nederlandse vliegschool. Maar zou je dan naar een aantal jaar met reguliere ATPL aan de slag bij een Nederlandse maatschappij? Of moet je dan ook PIC zijn geweest?
 
Niemand een nuttige toevoeging?

Als ik me niet vergeet, zeiden ze toen ik er was 8-10 jaar iets in die richting, is de bond maar ze recruiten om van de expats af te komen, tenminste zo direcht zeiden ze dat niet maar dat kwam wel naar voren uit wat ze zieden. Dusja ik voelde me toen nogal benadeeld.
 
Als ik me niet vergeet, zeiden ze toen ik er was 8-10 jaar iets in die richting, is de bond maar ze recruiten om van de expats af te komen, tenminste zo direcht zeiden ze dat niet maar dat kwam wel naar voren uit wat ze zieden. Dusja ik voelde me toen nogal benadeeld.

Kan ik me voorstellen. Maar dat is behoorlijk lang.
Dus het is geen optie om na twee jaar ermee te stoppen, met ervaring bij een Nederlands/Duitse maatschappij aan de slag te gaan en met een boeteclausule weg te gaan?

Wellicht ook interessant als Air Lingus ooit nog eens wordt overgenomen door Ryanair, dat zal de kansen om vanuit Nederland te werken wat vergroten denk ik.
 
Nee is niet mogelijk, ja tuurlijk maar na 2 jaar mag jij de volledige opleidingskosten terugbetalen, dan kan je weg.

Tja en die overname dat is al heel lang aan de gang, ik zie dat toch niet gebeuren maar who knows!
 
Dat is toch onrealistisch, bestaat er geen boeteclausule, waarin je jaren afkoopt?
Weet jij hoeveel jaar je dan aan een maatschappij vastzit?

Verwacht je dat je met bijvoorbeeld 1500 vlieguren wel kans maakt op een baan in Nederland? Of blijft dit lastig? In ieder geval ben je dan geen AI meer.
 
Hoi,

Mag morgen opdraven op SPL.

Is er toevallig nog iemand die meer info heeft?
Geen idee wat mij te wachten staat. Aangezien op internet
Niets te vinden

Gr.
BaCo
 
Hey Baco,

Ik probeer zelf ook info the vinden, maar ook ik kan helaas niets vinden. Vorige cadet selectie bestond uit iedergeval wiskunde en engels opgaven zal wellicht ook nu zijn?

Success iedergeval morgen en laat je even weten hoe het is gegaan?
 
Hmmm, kan beter...
Had voornamelijk problemen met de tijdslimieten.
Maar goed, we zullen zien ( rond medio september)

Het geheel duurde ook niet echt lang.
Binnen het uur was het klaar.

Wat mij een beetje verbaasde was dat men zich op de testen niet echt kon voorbereiden.
Tja, achteraf is dat wel makkelijk...

Het enige wat je nodig had was een beetje hersenen en concentratie. De concentratie was
bij mij helaas niet helemaal aanwezig. Stomme fouten erbij gehad.
Maarjah...
 
Back
Top