tja, helaas is in dit geval de Trans (LCC) samengegaan met Classic, en is de Cityhopper (cityline) buiten de deur blijven staan, hoewel de Cityhopper in Mama-kleuren (al langer dan 10 jaar) rondvliegt, en Trans (Germanwings) er nog geen jaar bij was. Dus wel de omgekeerde wereld in vergelijk met KLM.
Al met al behoorlijk pijnlijk, vind ik toch wel.
En dat we nu meer kans hebben erbij te komen??? Ik denk dat dat er helemaal niets mee te maken heeft. Blijft 't zelfde verhaal. Germanwings heeft interessante Cpt's-plaatsen te bieden, en wij (CLH) niet. Daar verandert deze deal niets aan.
Wat wel klopt is dat niet iedereen bij Germanwings er zo blij mee was. Er zijn er nogal een paar bij Germanwings die al 2 keer de Hansa-selectie niet gehaald hebben, en dus, onafhankelijk van de deal, niet naar Hansa mogen, terwijl er wel Hansa Co's nu opeens als Cpt daar kunnen gaan vliegen, om na een paar jaar weer terug naar Mainline Longrange te gaan.
En daarnaast is (was) het de laatste Airline in Duitsland waar men een enigzins normaal salaris kon verdienen, zonder eerst door de DLR-test te moeten komen. En daar zijn er ook nogal een stel behoorlijk zuur van, die nu definitief nooit een acceptabel salaris krijgen, aangezien ze ooit in een ver verleden die test niet gehaald hebben.
Maar ik ken weinig mensen hier op de lijn die zich daar over opwinden, eigenlijk. 't Wordt geaccepteerd, en gehoopt dat wij er ooit ook in komen.