Integrated ATPL is HBO?

Hallo,

Wordt onze opleiding (Integrated NLS) gezien als afgerond HBO opleiding of niet?

Danku

Lijkt me niet, immers is een HBO opleiding 2jaar(Associate) of 4jaar(Bachelor), met een bijbehorend diploma wat ook bij DUO word geregistreerd.

Je zou wel kunnen stellen dat iemand met een vliegbrevet wel over HBO denk en werkniveau beschikt.
 
NLS is jaren geleden wel HBO erkend geweest.
Ik begreep dat AIS vliegopleidingen ook bezig is/was met deze erkenning.
 
Zandbakpiloot,

Geen idee wanneer je op de NLS zat - toen ik er was, 2003-2005, was het wel een HBO opleiding met studiefinanciering en (jaja) een OV chipkaart om mee te reizen.
 
Yep, in ‘mijn’ tijd op de NLS, midden/eind jaren 90, was het de enige opleiding in vliegersland die door het ministerie van Onderwijs&Wetenschappen erkend werd als HBO-opleiding. Met bijbehorende studiefinanciering en OV-kaart.
Scheen nog een titeltje ‘.ing’ aan te hangen maar ik geloof niet dat iemand zich daar ooit aan gewaagd heeft...
 
Zandbakpiloot,

Geen idee wanneer je op de NLS zat - toen ik er was, 2003-2005, was het wel een HBO opleiding met studiefinanciering en (jaja) een OV chipkaart om mee te reizen.

Had nog 5 maanden studiefinanciering en tevens OV chipkaart. NLS zelf even gebeld en gaf inderdaad aan dat het geen erkende HBO opleiding is, waarbij meeste werkgevers het wel erkennen als HBO - denkvermogen
 
Wanneer was je er dan, zandbakpiloot?

En neem aan dat je de NLS niet recentelijk hebt gebeld, de school bestaat niet meer...?
 
Back
Top