Initieel Medische Klasse 1

Hallo,

Ik wilde geen oude topic weer bumpen dus hierbij mijn vraag of jullie weten of het mogelijk is om in de buurlanden een medische klasse 1 kunt halen waar geen restricties aan gebonden zijn en hoeveel deze gaat kosten?

Ik heb op de website van DLR gekeken maar heb helaas de kosten niet kunnen vinden.

Alvast bedankt!

Gr.
FtL



Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 
Met de wijziging in de regelgeving (EASA) mag je nog maar 1 medical hebben.
Met de wijziging in de regelgeving (EASA) moet je brevet uitgegeven worden door het land waar je je medical hebt geregistreerd.

Deze combinatie maakt het voor (nederlandse) piloten een stuk onaantrekkelijker om een medical in het buitenland te halen. De kosten die je bespaart om je medical in Duitsland te halen (ex reiskosten) zullen veelal niet opwegen tegen de extra kosten om je Duitse Medical onder Nederlandse (lees KIWA) noemer te brengen.
 
Heb je wellicht een linkje naar het document waar dit in staat? Ik sta op het punt mijn Class 1 te verlengen in Nederland maar heb een brevet wat in Duitsland is uitgegeven. Mag dit?
 
FotoJunky gaat het dan specifiek om de CPL, dus dat je bijvoorbeeld je Class 1 behaald in Duitsland en daarna de PPL behaald in Nederland? Maar dat het dan ook door de KIWA wordt uitgegeven?
 
Naar mijn weten is het mogelijk om de medical in een ander land te doen dan waar het brevet is afgegeven onder EASA, alleen moet er wel een rapport van de onderzoekend arts naar de (brevet) uitgevende instantie gestuurd worden.
 
Vanaf 8 april as moet volgens mij initiele medical in land van brevetafgifte zijn, nu is dat nog niet zo. Ik heb een be medical en nl brevet.
 
Vanaf 8 april as moet volgens mij initiele medical in land van brevetafgifte zijn, nu is dat nog niet zo. Ik heb een be medical en nl brevet.

Thanks, had dat nog niet gehoord.
Morgen maar even met IVW bellen dan (of heten ze tegenwoordig weer anders?)
 
KIWA regelt brevetten, voor medical moet men bij het IL en T zijn. (kastje - muur)

Net geconformeerd van het IL&T dat de medische keuring in het buitenland kan worden gedaan, mits de uitvoerende instantie EASA gecertificeerd is en het keuringsrapport richting Hoofddorp verzonden wordt.

Saludos,
EG
 
Zoals ik het begreep moet de initiele keuring, dus niet de herhaalkeuring in het land van brevetafgifte zijn vanaf 8 april as. Bij eerste brevet afgifte is toch echt het KIWA die zoiets besluit (je hebt in elk geval met hen te maken).

En dan maakt het volgens mij nog uit wie je treft. Off topic bijvoorbeeld bij het FAA NQ bijschrijven op EU brevet werd bij verschillende collega vliegers wél gedaan en bij mij juist niet. De motivatie is dat de NQ bij een ATO gedaan moet zijn, maar dat hadden die andere vliegers natuurlijk ook niet (het hele brevet is immers buiten de EU gehaald). http://flying-dutchman-rudy.blogspot.nl/2013/11/meer-bekend-over-nq.html Doet er niet toe, ging over de medicals. Ik heb een BE initiele keuring en kreeg wel een EASA brevet, dus op dit moment kan het wél.
 
Medical

Medical

Ik heb het zojuist gecheckt bij de luchtvaartinspectie van ILenT:
Het is zo dat je je medical kan laten doen in elk land in Europa, ongeacht waar je brevet afgeven en/of geregistreerd is (of zal worden). Wel moet de keurende arts een kopie van de keuringsresultaten naar de betreffende luchtvaartautoriteit sturen. Vriendelijke groeten namens Medical 4 Pilots Amsterdam 06-27554406
 
Ik ben zelf een Belgische inwoner, en had mijn initiele keuring gedaan hier in Belgie. Voordat ik een UK issued PPL kon verkrijgen (training in de USA gedaan) moest mijn medical worden omgezet naar de UK. Je moet dus inderdaad een medical hebben in het land van afgifte van je licentie, maar je mag maar 1 medical hebben. Zet je bv je Belgische over naar de UK, vervalt die uitgereikt door Belgie.

Een herkeuring mag wel in elk EASA land gebeuren. Althans, dat zegt de UK CAA.
 
Ik heb het zojuist gecheckt bij de luchtvaartinspectie van ILenT:
Het is zo dat je je medical kan laten doen in elk land in Europa, ongeacht waar je brevet afgeven en/of geregistreerd is (of zal worden). Wel moet de keurende arts een kopie van de keuringsresultaten naar de betreffende luchtvaartautoriteit sturen. Vriendelijke groeten namens Medical 4 Pilots Amsterdam 06-27554406

Dank voor de info. Heb het zelf ook even bij mijn vliegerarts nagevraagd en ze moeten in het geval van een Duitse licentie nu de gegevens doorsturen naar het LBA. Wat ze op het moment echter nog niet doen i.v.m. privacy regelgeving in Duitsland.
 
Back
Top