In de ban van het ding: Homebuild cockpit

Co-Co Flanel

New member
Zat zaterdag eens op de televisie te zappen en zag het programma: "In de ban van het ding" langs komen. Het ging over een fanatieke flightsim-piloot die thuis een cockpit in zijn kamer heeft gebouwd. Zo te zien heeft hij een FO weten te ritselen en samen lieten zij de programmamaker zien wat er nou zoal mogelijk is in een dergelijke sim. Zeker leuk om even te zien hoe ontzettend serieus sommigen met deze hobby om kunnen gaan. :haha:

Hier is een link naar het programma en het start vanaf 4:35min.

Veel kijkplezier
 
Sorry hoor...maar zo samen gaan zitten, moet die gozer zn mond houden, want je mag niet praten tijdens een vlucht, gaat echt wel beetje ver. Dat het leuk is ok...maar trek lekker je joggingbroek aan en ga zitten met een kop koffie
 
Sorry hoor, iedereen z'n ding, maar ik stoor me toch aan het feit dat mensen die geen piloot zijn WEL een uniform dragen. Overigens kun je voor 60000 euro een hoop nuttiger dingen doen. Bijvoorbeeld een echte opleiding :grijns:
 
Is toch geestig dit. Wij hebben een collega die met een conducteurspak aan z'n modeltreinen door de kamer laat karren... Ieder z'n ding
 
Gerst

Gerst

Volgens mij is dat die vent van de Luchtvaart hobbyshop in Aalsmeer. En dat ventje die de F/O speelt dat is toch die Albino die er dan in die winkel ook bij zat?

Ik heb ze eens gezien tijdens zo'n opendag voor vliegopleidingen in die winkel.

Op zich is zo'n sim wel leuk om je IFR procedures op te oefenen.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Denk dat je voor 60k ook wel IRL je IFR-procedures kunt oefenen:grijns:;) Lag echt dubbel toen die 'FO' begon te praten zeg....:haha:
 
Ik krijg ook altijd toch wel een beetje een sneu gevoel bij dat soort beelden. Er zijn een paar beroepen bij welke zoiets gebeurt. Bij andere komt het nauwelijks voor. Tenminste ik heb nog nooit van een vuilniswagensimulator gehoord bijvoorbeeld.
 
Volgens mij is dat die vent van de Luchtvaart hobbyshop in Aalsmeer. En dat ventje die de F/O speelt dat is toch die Albino die er dan in die winkel ook bij zat?

Ik heb ze eens gezien tijdens zo'n opendag voor vliegopleidingen in die winkel.

Op zich is zo'n sim wel leuk om je IFR procedures op te oefenen.

Groeten

:radar: André :radar:

Ja dat zijn ze. Ik heb ze daar in de luchtvaarthobbyshop 2 keer gezien.

Ik denk dat die die jongen geen piloot kan worden vanwege zijn slechte ogen. Ik zag tijdens het simmen in de luchtvaarthobbyshop dat hij altijd erg dicht op zijn instrumenten zit te kijken (cm of 5 zeg maar) Als dat de reden is, is dit denk ik toch wel een mooie mogelijkheid om toch nog te "vliegen".

Verder alle respect als je dit kunt bouwen en ik denk dat je er erg veel plezier aan dit "ding" kan hebben!

Immortal
 
Ach ieder z'n hobby, het is al erg genoeg als je door bv medische omstandigheden niet 'echt' kunt vliegen. Dus waarom niet op deze manier ?

(wel een beetje jammer van het uniform :) )
 
Dat uniform is inderdaad een beetje over the top. Met de hobby zelf is natuurlijk niks mis. Mooie setup hebben ze, maar 60.000 euro? Euh...
 
Ik kan een hoop dingen doen met 60.000 euro die in mijn ogen veel leuker zijn !
Maar goed, dat is natuurlijk persoonsgebonden.......
 
Back
Top