IFR op MSflightsim

prettyfly

New member
Hoi,

Ik ga binnenkort beginnen met IFR op de sim in mijn opleiding... en was van plan vast te oefenen met mijn MSflight simulator...

Heb alleen een probleempje.. ik kan mijn fake cessna niet echt onder controle houden met mn joystick..

Weet iemand toevallig of er ook een optie op zit dat je alleen de instrumenten ziet en bochtjes kan draaien, stijgen, dalen etc zónder dat je eerst op onmogelijke wijze t vliegtuig onder controle hoeft te houden.. Of dat er een of ander ander computer programma is waarbij je met de Basic T werkt... Ik heb niet echt veel zin om veel tijd te gaan besteden aan t leren 'vliegen' op de computer.. ik wil gewoon met de instrumenten oefenen..

Hoop dat iemand wat tips voor me heeft!

Thnx :)
 
hmm ik ben t aan t proberen maar dat ding doet nog steeds niet wat ik wil.. moet misschien toch nog een beetje oefenen..

is er misschien ook een optie dat je t vliegtuig ergens neer kan zetten.. bijv op 4000 ft zodat je niet steeds hoeft op te stijgen als je een nieuwe vlucht begint?
 
prettyfly said:
hmm ik ben t aan t proberen maar dat ding doet nog steeds niet wat ik wil.. moet misschien toch nog een beetje oefenen..

is er misschien ook een optie dat je t vliegtuig ergens neer kan zetten.. bijv op 4000 ft zodat je niet steeds hoeft op te stijgen als je een nieuwe vlucht begint?

Je kunt dacht ik naar de "MAP" optie gaan, en het vliegtuigje (dacht groen) met de muis naar een plek of baken slepen. Dan hoogte, speed en koers instellen en klaar is kees..
 
anders pak de cessna gand caravan die is wat stabieler. pleur hem in de lucht en gooi de auto pilot er op zoals peut al zei.
Moet het gaan lukken

oh ja vergeet vooral de snelheid niet in te stellen in de map mode, anders stall je direct, ook zo jammer :D
 
Bij FS heb je dacht ik slew mode. dat is de ''Y'' op je toetsenbord. dan kan je het vliegtuig slepen en ook op hoogte zetten.
Bij aircraft options kan je tussen VFR en IFR panel kiezen. Bij een IFR panel is je gehele scherm gevuld met instumenten.
 
prettyfly said:
Hoi,

Ik ga binnenkort beginnen met IFR op de sim in mijn opleiding... en was van plan vast te oefenen met mijn MSflight simulator...

Heb alleen een probleempje.. ik kan mijn fake cessna niet echt onder controle houden met mn joystick..

Weet iemand toevallig of er ook een optie op zit dat je alleen de instrumenten ziet en bochtjes kan draaien, stijgen, dalen etc zónder dat je eerst op onmogelijke wijze t vliegtuig onder controle hoeft te houden.. Of dat er een of ander ander computer programma is waarbij je met de Basic T werkt... Ik heb niet echt veel zin om veel tijd te gaan besteden aan t leren 'vliegen' op de computer.. ik wil gewoon met de instrumenten oefenen..

Hoop dat iemand wat tips voor me heeft!

Thnx :)

Je kan gewoon niet vliegen ;) :kiss:
 
love u 2 okki...

maar vliegen op de pc toch echt iets heel anders dan in t echt..

:kiss: :kiss: (speciaal voor jou)
 
Heb je bij MS FS 2004 een auto throttle mode? Dat het vliegtuig dus bij alle handelingen op een bepaalde snelheid wordt gehouden.
 
Er is een knop waaarbij je het panel ziet en de voorruit. Wat het leukste is als je ergens een setje approach plates kunt krijgen is om de Sid (standard instrument departure) vanuit een bepaald veld te vliegen gevolgd door een Star (arrival) naar een approach voor een runway op een ander veld. De 737 in FS is behoorlijk realistisch, net zoals de c-172 (of 182?). Doe bijv een vlucht van A'dam naar brussel, Dusseldorf, Groningen. Door de hele vlucht te doen moet je nu ook gaan uitrekenen wanneer je gaat dalen.

Ga echter eerst de beginselen leren op de vliegschool, ga dan met de FS spelen. Op die manier ga je je niet slechte dingen aanleren die je vervolgens moet afleren.
 
Er zijn zoveel autopilot mogelijkheden. Zelf vlieg in de eerste minuten en stel de autopilot in. De hoogte, snelheid koers en eventueel de ft p/m stijgen/dalen.

Verder als je bij je doel in de buurt bent, de juiste frequentie in je nav1 invoeren en je vliegt automatisch naar de baan toe en daalt naar de baan toe. Zet je hem halverwege uit dan kun je de rest zelf doen, zoals als hij net gaat dalen met 500ft/pm op de hand blijven dalen, en de lampjes in de gaten houden.

Dennis
 
Ik heb destijds een IFR-programmaatje gebruikt. Kwam vd KLS geloof ik. Klein, maar fijn. BasicT en ik geloof een klein display-tje met je vliegtrack (om te checken of je je eigen intercept wel goed doet). Ik heb hem hier niet op de computer staan. Ik zal eens op mijn andere kijken. Als je me een PM´etje stuurt met je e-mail, valt er wel wat te regelen denk ik.

groeten..rob
 
Ik heb destijds een IFR-programmaatje gebruikt. Kwam vd KLS geloof ik. Klein, maar fijn. BasicT en ik geloof een klein display-tje met je vliegtrack (om te checken of je je eigen intercept wel goed doet). Ik heb hem hier niet op de computer staan. Ik zal eens op mijn andere kijken. Als je me een PM´etje stuurt met je e-mail, valt er wel wat te regelen denk ik.

groeten..rob
 
neem bijv. gewoon een 737 van pdmg o.i.d. Daar zitten veel meer opties op dan op de standaard kist. Het leuke is namelijk dat je een FMC kan instellen en een LNAV VNAV mode hebt. Hoef je niet veel meer te doen. Je kan dan ook een beetje rommelen met de overhead panel.
 
whitelabel said:
neem bijv. gewoon een 737 van pdmg o.i.d. Daar zitten veel meer opties op dan op de standaard kist. Het leuke is namelijk dat je een FMC kan instellen en een LNAV VNAV mode hebt. Hoef je niet veel meer te doen. Je kan dan ook een beetje rommelen met de overhead panel.

Nee, dat heeft zin voor je Basic IFR oefeningetjes op de Piper Arrow wou je zeggen.
;)
 
Back
Top