Iemand bekend Bij RWL-Monchengladbach?

Eugene

New member
Hallo,

Ik heb uit duitsland goeie geluiden gehoord over de RWL.
Zijn er hier ook mensen die er iets van weten.

Grts eugene.
 
Hallo Eugene, een nieuw topic kan maar één keer worden geplaatst. De meeste forums worden wel doorgenomen (of via de pagina met nieuwe topics), dus in meerdere forums dezelfde vraag stellen is niet nodig.
 
Ik kan je de RWL van harte aanraden. Veel duitse collega's hebben deze school doorlopen en de school staat zeer goed aangeschreven. Ik meen dat Ryanair momenteel ook mensen van deze school selecteerd. Tevens ben je met deze opleiding meteen goed opgeleid voor de duitse markt tegen een betaalbare prijs.
 
idd, tis voor de meesten in Nederland niet verder van huis dan de kls of nls en een heeeeel stuk goedkoper. Plus dat jeje Duits gedurende de opleiding kan oefenen zodat je zogauw je klaar bent goed genoeg duits spreekt om bij de Duitse maatschappijen te solliciteren.

Cheers!
 
Dat kun je volgens mij wel ergens op hun site vinden. En anders staat er vast wel een telefoonnummer bij.
Ze zijn zo ongeveer de 'NLS' van Duitsland .
 
Hallo,

De prijzen van de RWL staan op de site.Je moet uiteraard wel een beetje duits spreken, aangezien ik in de grensstreek woon lukt het me aardig. Ze doen ook niet moeilijk over mijn leeftijd. Ben nu 27 das nog altijd jong als je een loopbaan van nog zeker 30 jaar voor je hebt. Maar zo denken ze er in Nederland niet over. Ik zoek ook geen baan in Nederland overgens.

Voor mij is het zo´n 45 min rijden net zo ver als de NLS.
Ik heb morgen een kennismakings gesprek dus ik ben benieuwd.

grts.
 
Eugene,
Hoe ging het kennismakingsgesprek?
Nog interessante dingen die je met ons wilt delen :)
Ik ben namelijk ook orienterende, alleen m'n havo duits kan wel eens een probleem worden bij deze school. Het hele programma is in het duits? Of wordt er ook les in engels gegeven?
 
hey hallo,

Het gesprek ging goed. Ik heb meteen een rondleiding gehad over de hele school en zag er super uit. Het is inderdaad zo dat je alles in het duits krijgt, nu is dat voor mij geen probleem alleen natuurlijk de technische termen die zijn effe moeilijk, maar das in het engels ook zo. Ik heb nu mijn diploma´s gestuurd na een duitse professor. Hij moet deze goedkeuren voor het ATPL gedeelte. Ik moet uiteraard eerst PPL en CPL doen, maar ik wil nu weten wat ik nog moet doen of dat ik zo aan ATPL mag beginnen. Ik heb namelijk geen natuurkunde eindexamen gedaan. Maar voor mijn gevoel een goeie school en ik hoor ook goeie geluiden erover. Ze hebben ook een goed netwerk. Ze werken samen met veel airlines. Het is natuurlijk wel zo dat je toch zelf hard je best moet doen om een baan te vinden. Daar kan een school nooit voor zorgen. Ze kunnen je een richting op duwen maar de rest moet je zelf doen.

grts. eugene.
 
Geeft deze school JAA brevetten af zodat je na je opleiding ook in andere Europese landen aan de slag kunt?
 
Re: Iemand bekend Bij RWL-Monchengladbach?

Eugene said:
Hallo,

Ik heb uit duitsland goeie geluiden gehoord over de RWL.
Zijn er hier ook mensen die er iets van weten.

Grts eugene.
Ik heb er mijn opleiding ook gedaan tot (PPL-A SE)
mijn aanbeveling school is dik inorde

Groet,
 
Eugene said:
Ben nu 27 das nog altijd jong als je een loopbaan van nog zeker 30 jaar voor je hebt. Maar zo denken ze er in Nederland niet over. Ik zoek ook geen baan in Nederland overgens.

Ben zelf net voor mijn 27ste begonnen en heb nu gelukkig bijna een baan. Wees je er goed van bewust dat er maatschappijen zijn die een leeftijdsgrens hanteren, vaak ligt die rond de 32. Dat lijkt misschien genoeg tijd om overal nog aan de bak te komen, maar ik kan je vertellen dat het in deze markt niet lang is... Ben zelf al een aardig eind richting de 31. Vaak zijn het ook de grote clubs die een maximale leeftijd hebben. Lufthansa heeft het bijvoorbeeld voor Classic wel en voor Cityline niet (of heel erg hoog). Soms lees je ook: "Bij leeftijd passende vliegervaring." (en natuurlijk moeten dat ook weer zware jet-uren zijn). Dan is 250 uur prop als je 30 bent niet veel...
Als je goed orienteert op die maximale leeftijd bij maatschappijen, voorkom je later teleurstelling.
 
Ik ben een aantal weken geleden ook bij deze school langs geweest. Zoals eerder vermeld in dit forum ziet het er erg goed en degelijk uit. Hoewel ik wel eens eerder in M-Gladbach ben geweest (stage) en dit niet echt ´the place to be´ is, maakten de school en het gesprek genoeg indruk om het als serieuze optie mee te laten tellen.

Wat wel vreemde en typisch Duitse praktijken zijn; je moet je diploma´s laten nakijken door een of andere proffesor. Die belde ik dus vorige week en aan het eind van het gesprek zij hij tussen neus en lippen door dat dat dan €100 kost.. Makkelijk geld verdienen zeg..

Overigens, weet iemand hoe je kopieen van je diploma´s in NL kunt laten beglaubigen? Een soort authenticeren. Als ik er zelf achter kom laat ik het weten..
 
@SMD

Even met je papieren langs de notaris om ze te laten beglaubigen.
Is zelfs kosteloos, heb het zelf ook gedaan. Fluitje van een cent.

GF.
 
Sierra Mike Delta said:
Overigens, weet iemand hoe je kopieen van je diploma´s in NL kunt laten beglaubigen? Een soort authenticeren. Als ik er zelf achter kom laat ik het weten..

kopieren en op bijvoorbeeld je school en even vragen of ze het kunnen tekenen en stempel van de school erop. Zo heb ik het gedaan.
 
Back
Top