Idee voor Airwork

Q-nimbus

Active member
Hey mensen,

Is het wellicht een leuk idee om een subforum op Airwork te openen waar je tips op kunt zetten voor bestemmingen? Als je iets leuks weet voor welke plek dan ook, een leuke bar, iets cultureels, sightseeing, een goeie hoer etc, post je dat er lekker op en kunnen we er met z'n allen ons voordeel mee doen!

Ik zit namelijk al 3 dagen in GRU waar het pijpestelen regent, m'n toilet verstopt is, saaie crew en me kapot verveel.

Leuk idee?

gr

Q-Nimbus
 
SAS heeft zoiets in boekvorm.

Waar ik al een tijdje over nadenk is een website waarbij je je vrienden je rooster kan laten zien.
Iets ala Hyves. Je hebt dus een account waarop je je rooster publiceert, je kunt dan vrienden uitnodigen die jouw rooster kunnen inzien.

Ik probeer nu al zovaak met vliegende vrienden af te spreken maar dan moet die weer werken en dan die weer.
Op deze manier zie je hoe iemand thuis is maar ook als iemand ergens op bestemming zit om eventueel koffie te doen.

Zou zoiets realiseerbaar zijn?
 
Facebook rooster optie

Facebook rooster optie

Flying_pizza_service,

Die optie bestaat als het goed is in Facebook, een ATPL klasgenoot van me werkt bij Ryanair en heeft z'n rooster op z'n Facebook staan.

Alleen de mensen die hij heeft toegevoegd kunnen dat rooster zien.

Groeten

:radar: André :radar:

PS: Ik heb even gekeken, het heet de Airline schedule optie.
 
Last edited:
Airwork 2.1

Airwork 2.1

Zou zoiets realiseerbaar zijn?

Ja, dat is realiseerbaar. Het board wordt in de loop van het jaar uitgebreid met een soort Hyves-achtige functionaliteit op je profielpagina. Je kunt dan eigen groepen maken en daar mensen voor uitnodigen. Er kunnen op je pagina berichten worden achtergelaten en er is te zien wie je "vrienden" zijn. Ook kun je foto's toevoegen aan je eigen pagina.

Je kunt lid zijn van meerdere groepen, bijvoorbeeld de groep van je vliegschool, base, maatschappij, vliegtuig, lievelingsdrankje (met of zonder parapluutje, dat worden waarschijnlijk twee verschillende groepen), etc. KLu'ers kunnen denken aan KMA, EMVO, Apache/F16 etc. groepen.

Degene die de groep start kan bepalen of iedereen lid van de groep kan worden, of dat het op uitnodiging is. Ook kun je zelf bepalen wie wel of niet je pagina mag lezen.
 
Klinkt goed.

Een tijdje geleden stond een soortegelijk idee in het SAS inflight magazine vandaar dat ik erop kwam.
Dat was dan voor zaken mensen die met elkaar wilden afspreken als ze weer eens ergens op een vliegveld zaten te wachten.
 
Goed idee.
Q's crew zit waarschijnlijk de hele tijd in de kamer te internetten. Sign of the times.
Ben nu zelf ook in Zuid Amerika op pad, en heb me werkelijk nog geen dag verveeld.
Helaas ken ik nietr in GRU, wij zitten in VCP. Nu echter zit ik in REC. Lekker eten, goedkoop bier en mooie vrouwen. Wees blij dat je die hele crew niet op sleeptouw hoeft te nemen!
 
Overigens was er een tijd geleden een Google Map op Airwork waar je op de wereldkaart kon aangeven waar je wanneer was. Ook kon je je favoriete kroegen, restaurants e.d. er op aangeven. Kreeg echter niet de indruk dat daar fanatiek gebruik van werd gemaakt.
 
Q, heb m'n crew hier verteld van deze post. Geloofden het gewoon niet. Verveeld in GRU. Hebben we nog wel een paar daagjes de slappe lach van. Dank je.. :D
 
Q is niet zo'n mooie jongen :grijns: :grijns:

Boys -

Kan aan mij liggen... Maar ken veel maatschappijen waarbij je je rooster niet alla publiek kenbaar mag maken...... Maargoed, leef dan ook in een land waar we bang zijn voor de rest van de wereld, geld lenen van China, en een land vol schulden achter laten voor onze kleinkinderen :( :grijns: :(
 
Mmmmm die AB meiden van jou heb ik graaaaaag het rooster van !! :grijns: van jou hoef ik 'm niet zo nodig ;)...
 
Last edited:
Dat was 'm !!!!!

Geweldig... Man, gasten hebben een hekel daar aan je, vrouwen hangen aan je lippen.... Vaag eten, maar het goedkope (local) bier maakt het goed...

Heerlijk trouwens met wat Russian crews zitten ouwehoren en drinken... Die mannen kunnen aardig tanken en ouwehoeren...

nesdravja !
 
Last edited:
O zuipen kunnen ze als de beste. Je wilt niet weten wat er af en toe mee naar binnen wordt gesleept vanuit de crew shop.

"ver vie go today" .... "Eh Oslo" .... "vhet is not european union yes" ... "Eh No" ... "Ah good, okay I go crewshop you prepare plane"
 
Q, heb m'n crew hier verteld van deze post. Geloofden het gewoon niet. Verveeld in GRU. Hebben we nog wel een paar daagjes de slappe lach van. Dank je.. :D

's Avonds heb ik me ook niet verveeld :D :D :D. Volgende keer borreltje doen in de Skybar?
 
Q, is goed. We hadden al het plan opgepikt om eerder naar VCP te positionen en eerst ff in GRU te blijven. Mijn Captain had een LH maat van hem daar zitten. Overijverige crewplanner stuurde ons direkt door naar REC - thx buddy-. Nu in CWB, beetje moeilijk tijdens het paasweekend, maar altijd wel een vaag barretje te vinden.

Onassis: Meer kijken dan aanzitten, maar dat is al genoeg entertainment als je ziet wat hier rondloopt.. Krijgt er bijna zweepslag van! ;)
 
Overigens was er een tijd geleden een Google Map op Airwork waar je op de wereldkaart kon aangeven waar je wanneer was. Ook kon je je favoriete kroegen, restaurants e.d. er op aangeven. Kreeg echter niet de indruk dat daar fanatiek gebruik van werd gemaakt.

Ik denk omdat het te omslachtig was; een soort kalender achtig iets zal waarschijnlijk beter gaan.
 
hmm. misschien zoal alomax.nl een subforum inrichten voor layovers.
Hoewel het heel vaak irrelevant is omdat het verschillende maatschappijen zijn!
Ben nu in Curitiba, BR. Mustang Sally is erg leuk. Heeft die klemer echter weinig aan.
Daarbij, als je Long Range bent (LA.GRU etc), vinden we hier alleen maar oude BA en klem poes (hoge senioriteit). Wat is daar zo interressant aan? De beste zal je vinden in LOS en NBO ;)
 
Back
Top