ICAO Level 4

Beste,

Nu twijfel ik opzich over mijn Engelse taalvaardigheid. Ik heb de HAVO gedaan en ben met een magere zes geslaagd. Nu heb ik de afgelopen jaar veel tijd gestoken in de taal door middal van het bekijken van Engelstalige series (zonder ondertiteling), veel Engels lezen (o.a. PPRune) en zelfs tegenmezelf Engels lopen praten.

Als ik Engelse teksten lees begrijp ik zo een 90% ervan. De 10% zijn de woorden dat niet in mijn vocabulaire zitten, maar uit de tekst context begrijp ik het woord wel. Al zoek ik het nog vaak op d.m.v. translators etc.

De Engelse series begrijp ik ook zo een 90%. Een beetje net als het lezen van de tekst.

Maar nu komt het, ik heb aardig wat last met het spreken van de taal. Ik denk dat het veelal slecht klinkt door mijn accent, ook komen de woorden er wat moeilijk uit. Door tegen mezelf en een aantal Hongaarse/Poolse collega's Engels te spreken gaat het langzamerhand wat beter.

Hebben jullie misschien tips & tricks om de Engelse taalvaardigheid te verbeteren? Hebben jullie misschien ook last gehad van een soortgelijke probleem? Nog extra tips voor het behalen van de ICAO Level 4?

Ik hoor 't graag!

FtL
 
Als je havo engels met een 6 hebt afgesloten krijg je die ICAO level 4 ook wel.
Wat zijn je verdere hobbies? Heb je een onderwerp waar je graag en veel over praat? Zoek eens een engels forum hierover, blijf lezen, blijf vooral posten, breid je woordenschat uit.
Voor je LPE test gaat het vooral over aviation engels, als je voor je LPE al je VFR en IFR RT hebt, dan ga je al bijna richting level 5
 
Als je havo engels met een 6 hebt afgesloten krijg je die ICAO level 4 ook wel.
Wat zijn je verdere hobbies? Heb je een onderwerp waar je graag en veel over praat? Zoek eens een engels forum hierover, blijf lezen, blijf vooral posten, breid je woordenschat uit.
Voor je LPE test gaat het vooral over aviation engels, als je voor je LPE al je VFR en IFR RT hebt, dan ga je al bijna richting level 5

Bedankt voor je response sekmeth. Verdere hobbies dan vliegen heb ik niet echt. Dus als ik praat gaat het veelal over vrouwen of luchtvaart haha. Nee nu even serieus, misschien wat fitnessen. Ga ik eens daarover iets opzoeken. Thanks voor de tip!

Maar om gedurende een interview mezelf goed te kunnen verwoorden is op de HAVO een zesje niet genoeg. Al zegt een zesje op het VWO ook niet veel, het gaat veelal over je eigen input merk ik. Maar denk je dat het chatten wel helpt om je Engelse uitspraak te verbeteren? Dat denk ik niet? Heb je misschien tips voor dat?

Zoek op youtube op "QI XL"...

Eerlijk gezegd vind ik zulek TV spelletjes niet écht amuserend. Ik ben meer van de vliegseries zoals Flying Wild Alaska en Ice Pilots (Buffalo Airways). Wel bedankt voor de tip, misschien nog iets anders?
 
Overweeg misschien een "immersion training" ?
Je volgende vakantie in good old England? Twee weken aan het strand ergens aan de zuidkust? Bank holiday op een van de gerenommeerde folkfestivals? Trekking in Devon of Yorkshire? Of zelfs een zweefvliegstage of een cursus polyestervliegtuigzelfbouw?
De mogelijkheden zijn legio!
 
Ik heb zelf jaren geleden ook HAVO gedaan en woon nu wel meer dan 10 jaar in het buitenland maar moet geen probleem zijn heb zelf een 6 op me HKG license en op me JAR. Gewoon rustig spreken en goed articuleren komt het vanzelf goed
 
Ik heb zelf jaren geleden ook HAVO gedaan en woon nu wel meer dan 10 jaar in het buitenland maar moet geen probleem zijn heb zelf een 6 op me HKG license en op me JAR. Gewoon rustig spreken en goed articuleren komt het vanzelf goed

What about level 6 nederlands?
 
Ik zie het nu ook cpt-x helaas wordt mijn Nederlands met elk jaar in het buitenland en veel Afrikaans praten helpt ook niet echt. Maar goed gelukkig is er nog geen LPN of een LPD
 
Geef het wat tijd, je doet alles wat ik ook gedaan zou hebben en waarvan ik uit ervaring kan zeggen dat het het beste werkt (Engels praten met collega's, Engelse series, Engels lezen). Als je die combinatie een half jaar volhoud ben je een heel eind verder.
 
Csaba, reach en clown allen bedankt! Ik heb zeker iets aan jullie adviezen.

@csaba: Naar Engeland gaan is niet echt handig voor me en op korte termijn ook niet realiseerbaar! Dit komt omdat ik geen Europees nationaliteit heb. Ben wel in NL geboren en getogen maar geen EU ID. Heb wel een permanente verblijfsdocument. De NL paspoort is wel aangevraagd en ik wacht nu ook daarop. Misschien dat ik het nog voor de krokusvakantie ontvang, wie weet!

@Reach: We hebben ook een aantal PM chat gehad. Jij ook bedankt voor je tips!

@Clown: Dan weet ik dat ik op de goede pad ben! Bedankt!
 
Back
Top