IAC-rebirth ?

masterwarning

New member
Ik kwam op het net een site tegen met een naam die vooral oud-iac'ers bekend voor zal komen.....

www.cross-continental.com

Nu dacht ik dat vriend Bert ermee gestopt was en met de nodige schuldeisers op z'n hielen een veilig heenkomen had gezocht in den vreemde.......financieel ondersteund door het iac-garantie fonds, maar wie weet ben ik verkeerd ingelicht.

Maar als ik de site zo bekijk kom ik toch verdacht veel oud iac-reclame foto's tegen. Wie weet kan Bert zich het hoofd niet boven water houden daar in de states ? Verdient het niet zoveel in de nachtclub van Avon........

Wie weet zit er ik er wel heel erg naast, ik hoop het wel. Was toch altijd wel een vriendelijke man...Bert.

Wie oh wie weet hier wat meer van ?

gr MW
 
Sprak laatst een oud IAC-er, die vertelde mij ook dit verhaal over deze club. Hij wist mij te vertellen dat dit inderdaad weer een nieuwe club is van Bert.

Alleen meen mij te herinneren dat een hele tijd terug hier ook al een topic over was, dus Bert is al weer een tijdje bezig.
 
Wepz, dat klopt!

inderdaad weer een nieuwe club is van Bert

Is geen nieuwe club, deze bestaat al een geruime tijd.

Ik kan me herinneren dat men nog een andere school heeft proberen op te zetten. Atlas aviation academy dacht ik zo. Die was binnen een paar dagen weer uit de lucht (vanwege het mooie topic hier op airwork misschien? :D)

Hij kon zelf waarschijnlijk geen bedrijf beginnen, dus heeft hij het zijn zoon ofzo laten doen. (Uitgevonden door een domein search te doen op die site en ik heb het zelfs hier nog gepost)
 
De website zit er vrij gelikt uit maar de inhoud doet nogal gedateerd aan. Ik kan me niet voorstellen dat een luchtvaartmaatschappij of een kleiner bedrijf hier op af gaat en zie dan ook het nut van dit programma er niet in.
Wie gaat er trouwens heden ten dage nog uren op een small/medium turboprop kopen in de States als je de Europese markt als doel hebt?
 
Mijn advies aan dit soort lieden.
Hou er mee op.
Ga golfen, oude rijke vrouwtjes in de billen knijpen of ga bingo spelen.
 
Last edited:
Naah t moet niet veel gekker worden!
IVW wordt es wakker of minder corrupt!
Het is toch de "bloody limit" dat die vent nog uberhaupt geassocieerd mag worden met n vliegschool!

:mad:
 
Birdmare said:
Naah t moet niet veel gekker worden!
IVW wordt es wakker of minder corrupt!
Het is toch de "bloody limit" dat die vent nog uberhaupt geassocieerd mag worden met n vliegschool!

:mad:

IVW kan weinig doen aan deze "spaanse" vliegschool

Beschuldigingen van corruptie zijn wel zwaar als er geen reden voor is!
 
W.K.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle sympatie voor jongens als jij die t lef hebben om die weg te bewandelen.
En wat voor Spaanse constructie, onze altijd vriendelijke vriend nu weer heeft bedacht, maakt me niet uit.
Punt is dat iemand met zijn verleden niet het recht zo mogen hebben weer slachtoffers te maken onder "zijn jongens".
Of heeft ie nog steeds dat verhaal ;"dank zij mij vliegen ze allemaal bij de KLM en de MAC" en vervolgens toont ie jullie die mooie poster met rood en blauw.
Nou ik kan je vertellen dat hebben die "jongens" allemaal zelf gedaan!
Succes!
 
Ik ben benieuwd....Wat bedoel je met: "ik heb alle sympatie voor jongens als jij die t lef hebben om die weg te bewandelen."?

Ik snap best dat er heel wat frustratie is. Overal waar deze man geweest is, is het vaak slecht afgelopen!! Ik ga daar ook niet over in discussie!! De jongens die dan een baan hebben, hebben dat ook bijna altijd aan zichzelf te danken.

en nogmaals.......IVW mag dan wel een log apparaat zijn, maar dat betekend niet dat daar curruptie is!!! Ik ken daar veel mensen heel goed, die daar hard hun best doen om alles zo soepel mogelijk te laten draaien voor de Nederlandse luchtvaart

mazzel
 
W.K.

Ik heb nooit gezegd dat de hele IVW corrupt is, je hebt er maar een rotte appel voor nodig!En die had onze vriendelijke vriend gevonden.
Het feit dat jij mensen daar kent zegt me geen flikker.
Voor de rest waren mijn opmerkingen richting jouw kant louter en alleen positief bedoeld!

Nogmaals succes
 
Birdmare said:
W.K.

Ik heb nooit gezegd dat de hele IVW corrupt is, je hebt er maar een rotte appel voor nodig!En die had onze vriendelijke vriend gevonden.
Het feit dat jij mensen daar kent zegt me geen flikker.
Voor de rest waren mijn opmerkingen richting jouw kant louter en alleen positief bedoeld!

Nogmaals succes


Wie is die rotte appel dan?
Daar kunnen we wat aan doen!!

Verder kan het mij niet schelen dat het jou geen flikker zegt dat ik mensen bij IVW ken! Opmerking was ook niet om te vertellen dat ik veel mensen ken bij IVW...maar dat begreep je ook wel.

Ik heb de opmerkingen naar mij ook als positief ervaren en daarvoor bedankt.


nogmaals Mazzel en ook succes
 
Toch vreemd dat de enige mensen die hier reageren lowtimers zijn die nog nooit met het I.A.C. te maken hebben gehad en een 1 of 2 high timers waarvan ik niet weet waar ze vandaan zijn gekomen. (KLS, NLS, IAC???)
ALs je op deze post reageert zouden jullie er dan voledigheids halve bij zetten waar je bent begonnen met je opleiding en wat je affiniteit is met het I.A.C., dan weet nl. iedereen hoe ze zo'n post moeten interpreteren. ("Bullshit" of "Die weet waar hij over praat")
Wie ben ik: nou een ex I.A.C.-er en zonder het I.A.C. zou ik nooit een baan (als piloot) in de luchtvaart hebben gekregen.
 
D-OCHO, ok hier gaan we dan!

Ik ben ex-IACer en zonder de hulp van wie dan ook binnen dit plakbandclubje heb ik een baan gekregen.
Kan het nog steeds niet geloven dat er ex-IACers zijn die die huis tuin en keuken psychologie van onze altijd vriendelijke vriend als zoete koek hebben geslikt en dat NU nog doen.
Op wat voor een manier heeft deze opleiding ervoor gezorgd dat jij, behalve dan dat er geen aanname eisen waren, een baan in de luchtvaart hebt?Ben je begeleid, heb je een aangepast Jet programma gekregen, ben je opgeleid in Florida door instructeurs die omdat ze zelf niet door hun CPL heenkwamen dan maar 1000hr instructie moesten geven?Heeft iemand van de school ervoor gezorgd dat je ergens op gesprek kon?
Ameriflight?Zal je uit de droom helpen, dat is door studenten zelf ondekt en opgezet.Alleen heeft onze vriendelijke vriend ervoor gezorgd dat je er toen $35 per uur voor moest betalen terwijl het bedrijf volstond met een vergoeding voor de Cpt van $5.
Zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Maar goed neem aan dat je goed bent terecht gekomen en nu een dikke boterham verdiend.

:D :D :D
 
Om je uit de droom te helpen:
Ben begonnen bij hei IAC voordat ze ooit van Ameriflight gehoord hadden.
Ik heb alles zelf moeten doen en zelf mijn baantjes gevonden. Maar dat was dan ook in die tijd ook de filosofie van het IAC.
Je kreeg een opleiding en daarna moest je hetzelf maar zien. Sommige mensen konden dat anderen niet.

Voor die anderen moest een alternatief traject gevonden worden. Eerst hadden we CK tot een paar IAC'ers die zich professionals noemden daar de boel opklote.
Toen kwam AMF en daar moest voor betaald worden.

Zo vertel mij niets over het IAC. Ik weet er een hoop van.
Ik denk dat ik weet wat er in het achterhoofd van Bert heeft gespeeld en als dat gelukt was hadden de andere vliegscholen een hele kluif aan het IAC gehad.

Heb ik nu een goede baan: Ja.
Verdien ik er een dikke boterham aan: boterham: ja, dikke: nee maar wel belegd. :D

Ik weet niet wanneer jij begonnen bent en met welk programma maar als het zo slecht was waarom ben je er dan mee begonnen.
Je kon toch ook naar bijv. de KLS of de KLu of de MLD of niet soms. :confused:

Maar genoeg gel*ld. Eens kijken wat deze post weer opleverd voor gez**k. :radar:
 
Zo vertel mij niets over het IAC. Ik weet er een hoop van.
Ik denk dat ik weet wat er in het achterhoofd van Bert heeft gespeeld en als dat gelukt was hadden de andere vliegscholen een hele kluif aan het IAC gehad.

Man t wordt nu echt lachwekkend!

Heb je soms ook een 3e rangs nachtclub in Cincinatti?

Had ie toen ook al in zn achterhoofd hoe ie uit zn faillisement zou kunnen springen, z'n "jongens" zonder enige cent achterlatend?
Hoe zat t ook alweer met dat garantiefonds?
Stichting luchtkasteel.
 
Birdmare said:
Heb je soms ook een 3e rangs nachtclub in Cincinatti?
Nope, maar Bert zijn zoon ken ik wel.

Ik zie in je profile dat je type op de 767 heb.
Er staat niet bij of je hem ook vliegt. :confused:

Je zegt en ik quote:

Ik ben ex-IACer en zonder de hulp van wie dan ook binnen dit plakbandclubje heb ik een baan gekregen.

Zou je ooit op die 767 zijn gekomen zonder het IAC??

Zoals ik al zij

zelf mijn baantjes gevonden. Maar dat was dan ook in die tijd ook de filosofie van het IAC.

Waarom heb je dan hulp nodig.
Je kunt het of je kunt het niet.

En over dat garantie fonds:
Dat werd beheerd door ouders van leerlingen van ht IAC. Dus je moet hun vragen wat er mee gebeurd is en niet mij.:D
 
Birdmare said:
D-OCHO, ok hier gaan we dan!

Kan het nog steeds niet geloven dat er ex-IACers zijn die die huis tuin en keuken psychologie van onze altijd vriendelijke vriend als zoete koek hebben geslikt en dat NU nog doen.


:D :D :D

Ik geloof niet dat er bij het IAC ooit een baangarantie beloofd is. En dat degene in kwestie een domme lul was weet ook iedereen maar dat moet je niet met elkaar verwarren....
En dat in het betreffende garantiefonds op het eind helemaal geen ouders meer zaten van leerlingen die er toen nog in opleiding zaten was natuurlijk ook verwijtbaar.
De opleiding an sich heeft naast nadelen ook veel voordelen gehad mbt tot andere opleidingen.
 
Ik ben het helemaal met D-ocho eens. Velen zijn er dankzij het IAC in de luchtvaart terecht gekomen, velen dankzij persoonlijke hulp van BV
 
Ook hier gemengde gevoelens over het kluppie van de Ringweg waar ik ooit begonnen ben. Ja, ik ben piloot geworden door het IAC te betalen, nee ik heb de banen in de luchtvaart aan mezelf (en vrienden) te danken. Niks geen baangarantie (als die er ooit was bij het IAC).

Na die waardeloze opleiding in NJ bij ACA zelf op stap geweest. Tig.000 gulden betaalt voor begeleiding, (lees: cv's toegestuurd krijgen) en zoek het verder zelf maar uit.

De clubhouder heb ik één keer persoonlijk gesproken nadat ik een veel beter alternatief had gevonden op het AF verhaal. Wat ik allemaal aan het doen was.

"Zelfstandig zijn" zoals B "zijn jongens" altijd prees, die je "de wereld over kon sturen".

Na AF, de villa en de ballon toko was het IAC niet meer wat het was en konden zij mij verder gestolen worden.

Trouwens, B had ook wat mooie programma's opgezet in het verre oosten maar dat verpest werd door de een of andere oetlul die het beter wist. F100 vliegen bij sempati (goed, voor een lekkere smak geld) terwijl Indonesië een vliegtuig ontwikkelde. Gaat er één een brief sturen naar Flight Int. dat Indonesië dat geld beter kan besteden aan het lot van de armsten van dat land. Nobel misschien maar wel het eind van het programma. Ik geloof dat B hier aardig heeft kunnen puin ruimen, en het was dus niet zijn schuld. Iemand meer/betere details over dit gebeuren? Ik heb dit ook maar via via.

een IACer uit 91.
 
Back
Top