I-pad als moving map?

Geen last van storing op radio of headset met gebruik van mobiel internet in de lucht? Dit heb ik wel ervaren en daarnaast was de verbinding erg onstabiel..

Het welbekende "tududu" toontje...
 
Geen last van storing op radio of headset met gebruik van mobiel internet in de lucht? Dit heb ik wel ervaren en daarnaast was de verbinding erg onstabiel..

Het welbekende "tududu" toontje...

Daar ging het niet om, spreeuw geeft een argument om een ipad zonder 3G/GPS te kopen. GPS heb je niet nodig omdat je een remote receiver kan kopen, 3G (voor internet on the road, niet in de lucht) kan altijd nog via een hotspot op je iphone (MITS je niet bij Theemobiel zit, want die staan dat niet toe). Dat gezegd hebbende, een losse bluetooth GPS module (al kan je je iphone ook gebruiken) kost bijna net zoveel als dat het 3G/GPS model extra kost.
 
Welke GPS receiver gebruiken jullie dan? Had nog een oude oasis-media BT GPS receiver liggen, maar no way dat die gevonden kan worden door de Ipad of door de Iphone.
 
Ik ben ook daarin geinteresseerd. Zelf heb ik een Tom Tom SIRF III bt GPS receiver, maar ook die krijg ik niet aan de praat icm een iPad 2.
 
Er is een gps ontvanger te koop die functioneert met ipad / iphone, dat is de gns 5870. Ook is het mogelijk om met de app BT stack een andere gps ontvanger te gebruiken. Daarvoor moet je wel je ipad/iphone jailbreaken.
 
Last edited:
Ik gebruik een Nokia Bluetooth LD-3W GPS met een gejailbreakte Ipad en het programmatje BT Stack op Cydia te downloaden.
Slechts 20 euro (28 US$) op ebay, battery gaat zo n 6 a 7 u mee (getest)
Werkt prima!
 
Vraag: moet je perse een extra GPS ding aan je ipad hangen om deze te gebruiken als moving map? In je ipad zit toch een GPS ontvanger?? Dus als je de kaarten van airnavpro hebt geinstalleerd dan heb je toch geen internet en externe GPS nodig om dit programma te gebruiken onderweg?
Thanks als iemand hier zsm een antwoord op heeft :)
 
Ik meen dat alleen de Ipad + 3G uitgerust is met een GPS; de WiFi versie heeft geen interne GPS.

Correct me if i'm wrong...........
 
Ik heb een gps in mijn ipad, maar gebruik niet de 3g functie (geen simkaart). Je hebt toch geen internet nodig voor het programma air nav pro? Maar ik begrijp uit de bovenstaande posts dat t je een externe gps nodig hebt ofzo? Of werkt het gewoon met de ipad gps die er al in zit? Thx
 
Ik heb een gps in mijn ipad, maar gebruik niet de 3g functie (geen simkaart). Je hebt toch geen internet nodig voor het programma air nav pro? Maar ik begrijp uit de bovenstaande posts dat t je een externe gps nodig hebt ofzo? Of werkt het gewoon met de ipad gps die er al in zit? Thx

Het werkt gewoon met de interne GPS. Je hoeft geen simkaart te plaatsen om gebruik te maken van de GPS.
 
Reading you 5

Reading you 5

Er is een gps ontvanger te koop die functioneert met ipad / iphone, dat is de gns 5870. Ook is het mogelijk om met de app BT stack een andere gps ontvanger te gebruiken. Daarvoor moet je wel je ipad/iphone jailbreaken.

Recent gevlogen met GNS5870 in stoffen tas op de achterbank van een C172, + AirNav Pro (iPad2-WiFi) op m'n schoot.
GNS had continu verbinding met GPS sat + iPad, goede verbindingen dus!
 
Back
Top