Dankjewel.
Bedankt voor de kritische broeders die me een weg op 20000 voet gunnen
In het ergste geval eindig ik in Frankrijk en later in Nederland, so be it.
Maar ik verwacht niet dat een Luchtvaartschool mij zomaar een opleiding in mn schoot werpt zonder te kijken of mijn toekomstige CV aan de eisen van de gemiddelde luchtvaartmaatschappij voldoet.
Nogmaals lees ff een stukje naar boven. Een combinatie van een HBO propedeuse met 2 deel vakken op HAVO niveau is wel degelijk mogelijk bij transavia. Ik heb net met Amsterdam Airlines gesproken en mijn vooropleidingen besproken. Die heeft mij ook verteld dat deze combi wel degelijk mogelijk is en dat alle luchtvaartmaatschappijen kijken naar een minimum of vergelijkbaar niveau. Er wordt via een test getoetst of je geschikt bent i.c.m de DFA opleiding die je hebt behaald.
Wat betreft KLM en transavia vragen zei minimaal HAVO omdat er de meeste Havisten rond de 18 jaar klaar zijn. Zij eisen voor deze leeftijdscategorie dan ook een minimum vanwege de beperkte competenties en werkervaring. Voor leden boven de 21 jaar wordt er gekeken naar een minimum van HAVO of een vergelijkbaar niveau en competenties die ook worden getoetst d.m.v. een test.
Ik hoop dat je besteft dat amsterdam airlines zich niet echt schuldig zal voelen als jij straks toch niet ergens aan wordt genomen. Ik denk persoonlijk ook dat je erg veel risico neemt. Wat weerhoud je ervan om toch nog eerst even je HAVO diploma te halen(*getuigd van veel inzet en motivatie) en het daarna bij een iets beter aangeschreven vliegschool te gaan proberen.
Nogmaals iedereen moet doen wat hij wilt, maar pas op dat je jezelf niet te kort doet!
Wat betreft KLM en transavia vragen zei minimaal HAVO omdat er de meeste Havisten rond de 18 jaar klaar zijn. Zij eisen voor deze leeftijdscategorie dan ook een minimum vanwege de beperkte competenties en werkervaring. Voor leden boven de 21 jaar wordt er gekeken naar een minimum van HAVO of een vergelijkbaar niveau en competenties die ook worden getoetst d.m.v. een test.
Bron? Ken geen enkele MBO'er bij trans of KLM. HBO-p is ook geen HBO diploma.
Ging het topic niet over de financiering?
:yeehaa:
om je financierings risico's zo klein mogelijk te houden is een juiste vooropleiding en een goede vliegschool wel degelijk van belang, toch?
Propedeuse is een getuigschrift dat je het vermogen hebt om te werken en denken op HBO niveau. Ik sprak net afdeling werving en selectie van de NLS 0235671671 Mark Lansman(bron)
En hij heeft me verteld dat ik dan mn propedeuse moet hebben i.c.m HAVO natuurkunde en wiskunde.