Huurprijzen benchmark

MaSan

New member
Tot mijn verbazing kan ik op het forum weinig info vinden over huurprijzen.
Blijkbaar nog niet zo vaak besproken (of niet zo goed gezocht).

Nu ik mijn PPL heb, ben ik aan het bekijken hoe ik voorlopig ga vliegen: lid van een club, huren, of alleen of met een groepje soortgenoten een kist kopen.

Voorlopig huur ik bij mijn "oude" vliegschool. Lekker om te vliegen op het kistje dat ik inmiddels goed ken. Een PA28-161 Warrior.

Ik ben erg benieuwd wat jullie zo her en der betalen voor de (natte) huur van een dergelijke kist. Ik betaal nu met een kortingsregeling € 159 per uur. Normaal is het € 183 per uur.
 
Goedkoper!!!

Goedkoper!!!

Ja Folberts,

Ik zie dat het daar op een PA28 ook voor € 139.- per uur gaat, met kortingsregeling, dat wel, anders € 145.- per uur.

Nou ja, die € 20.- verschil is toch weer een overland landing op EHLE:rt:

En wanneer je maar met z'n 2en gaat en goedkoop uren wil bouwen dan laat je je toch ff uitchecken op de Cessna 152, die kan je vliegen voor € 104.- met kortingsregeling. en daar hebben ze er 3 van bij mijn weten, er staat er maar 1 op de site maar ze hebben er meer van. En dat verschil met je huidige kist is toch bijna iedere 2 uur 1 uur "gratis" vliegen!

Moet wel eerlijk zeggen dat ik de PA28 iets meer kist vind, en je gaat ook nog iets harder dan met de C152, alhoewel dat maar marginaal is.

Het voordeel van het huren bij een club is wel dat de eigenaar van S&T niet meteen in je nek staat te hijgen wanneer je eens een keer een overland wil maken en je overlegt dat even met hem. En het is gewoon goedkoper want je hoeft verder geen contributie te betalen. Want als je het geod wil berekenen moet je die ook verekenen in de uurprijs van de kist.

Ik weet niet wat de KLM aeroclub vraagt voor de Pa28 maar dat zal in dezelfde richting liggen.


Succes met het vliegen!!!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Back
Top