Hurricanes in Florida

Thermal

New member
Nu er weer een hurricane op Florida aan het afrazen is vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die tijdens dat leuke hurricane seizoen van vorig jaar in Florida (Naples of where ever) gezeten hebben en in hoe verre al die hurricanes invloed hebben gehad op hun planning. Als ik soms de journaals zag leek het alsof het echt weken aaneen gestormd heeft (beetje overdrijven is ook een vak hè ;) )

Ik hoor graag jullie ervaringen want het is voor mij echt een reden om Florida links te laten liggen als ik straks naar de US ga.
 
Het valt op zich allemaal wel mee.
Wordt waarschijnlijk 2 dagen niet vliegen door Ernesto.
Daarna gaat alles weer zijn normale gangetje.
Media over voert je natuurlijk wel met beelden van schade.
Je moet zowieso met je planning rekening houden met dagen slecht weer.
Zelfs in Arizona, Texas en Nevada (doorgaans de droogste staten) hebben ze dit jaar een hoop water overlast en schade.
Het maakt niet veel uit of je nu een paar dagen niet vliegt door "gewone" regenval, of door een Hurricane of tropical storm, lood om oud ijzer.
Zou voor mij zeker geen reden zijn om Florida links te laten liggen in je vlieg plannen.
PM als je meer info nodig hebt....
 
Op dit moment zit ik Naples voor mijn FAA PPL. Vorig jaar zat ik ook in hier voor zes weken om
mijn JAA PPL te halen. Vorig jaar heb ik 1 dag niet kunnen vliegen vanwege het weer en
vandaag zijn ze de kisten in de hangars aan het zetten voor Ernesto.

In deze periode zijn het meer de thunderstorms die in de middag op bouwen waardoor je niet
kunt vliegen dan hurricanes. Ernesto is de eerste die ik mee ga maken en het is zover ik weet
een Cat I.

Ik denk dat als je rekening houdt in je planning met een paar dagen niet vliegen dat het
allemaal prima te doen is. Het is niet zo dat als je niet kunt vliegen dat je niets te doen hebt, je
zou een theorie examen kunnen doen...

Ik heb in ieder geval ruim binnen de tijd beide licenses gehaald.
 
living in FL...

cat 1 ) thuis blijven
cat 2) thuis blijven en schuilen
cat 3 and higher ) RUN FOREST RUN !


FH -

Staat je nieuwe trailer in Raleigh nog overeind? jullie hebben aardig wat regen gekregen zo te zien. Och, je nieuwe gazonnetje heeft ook water nodig toch ? :D
 
Zit al 10 jaar in Florida, voornamelijk Fort Lauderdale. Nagenoeg de zelfde Lat als Naples. Als je rekent op give or take 3 dagen niet vliegen per major storm/ hurricane dan zit je goed. Dat is ook afhankelijk van hoelang je training duurt. Plan ook voor een eventuele uitwijkhaven (Huurauto om weg te komen of een intra state vliegticket) ivm de sterkte van de hurricane. Zoals FD al zegt anything over cat II dubble time out of Florida. Links recht links aanmarcheren......Loooooopas...Mars.

:cool: Biscane :cool:
 
Yeah woonde er een paar maanden.... Ging met staart tussen de benen weer terug naar het wilde westen!

Zit binnenkort voor een paar maandjes op 1.5 uur rijden van je Biscane... Ga eerst bij mn grote vriend L logeren (F/O L) voor een paar dagen next week.

Maar eens biertje doen? denk niet dat ik je cell # nog heb. Heb alweer een jaartje of 2 een nieuw nummer.

Denk je Ernesto net gehad te hebben, komt FD om de hoek :D

FD
 
Das waar! jij zit ook in die hoek! nou dat gaat dan Heineken met zn 3en worden! plus mn grote vriend L (een yankee kunnen we wel aan met zn 3en).

Moeten we maar eens wat op de planner zetten..... Ben vrijdag a.s. in jullie hoek, maar ga gelijk zaterdag ochtend vanaf FLL, MIA of MCO weer richting het vrouwtje in Denver (woef)... Hangt van de loads af waar vandaan ik naar huis commute. Plus dat het bierfeest dan losbarst op de straten van Denver, en dat wil je niet missen. Heb jij je company ID's al? kun je met mij mee naar Denver voor het weekend als je wilt. Ben echter maandag weer in jullie hoek, dus dan zeker maar eens aan het bier!

Hey, inmiddels je spullen klaar voor mij om door te sturen naar Northwest airlink???? uurtjes geboord ? verder nog wat gehoord van de luv airline? hoe ging het?

take it easy.
FD
 
Hey FD,
Ben je er dinsdag ook nog? Morgen zit ik tot +/- 1600 in class :)snore: recurrent blaaaaghh :stapelge:). Zaterdag naar VLN op en neer en zondag t/m woensdag vrij. Pantry ook beschikbaar dinsdag? Zag L gisteren nog samen met Michael Vosich? Ook bij dezelfde club als L gezeten. Misschien zit Abaco ook in FLL dinsdag, wordt een leuk onderonsje :yeehaa: .
:biertje: Ole Ole Ole Ole :biertje:

:cool: Biscane :cool:
 
Van pantryman kreeg ik gister een PM, die is er zeker bij.

Ik ben die dagen zeker beschikbaar! gaat gezellig worden... Denk niet dat abaco er bij is, die heeft veels te veel vrije dagen de komende tijd :yeehaa:

Zit echter vanavond bij Abaco thuis, dus zal 'm de groeten van jullie doen!

L gaat er ook bij proberen te zijn. Hij stuurt me zn rooster toe, en gaf te kennen graag met een groepje crazy Dutch bastards uit te willen hangen.

See ya'll next week.
FD
 
Kom dinsdag terug op JFK vanuit Keulen, zal me niets verwonderen als ze me naar MIA sturen

misschien is FL100 ook thuis
 
Flying Dutchman said:
FH -

Staat je nieuwe trailer in Raleigh nog overeind? jullie hebben aardig wat regen gekregen zo te zien. Och, je nieuwe gazonnetje heeft ook water nodig toch ? :D

Jaja, FH zijn "trailer" (nieuwe huissie dus) is klaar. Regen was wel veel, maar had ik geen last van, want me gras hard een grote dorst!
 
:yeehaa: Dinsdag om 1900 bij de TGIF aan de "oost" kant van I-95 tussen Sterling en Sheridan :biertje:

:cool: Biscane :cool:

(Metro, Bel even als je dinsdag in town bent.)
 
Is dat in FLL ? weet iemand of er een Apple store is in FLL ? koop ik daar gelijk mn mac.

Pantry -

I got your text. Thanks, Ill bring my old laptop with me. Ding gaat niet meer aan... Weet niet waarom... 2 jaar oude HP.

ot morn!
 
Ja het is in FLL net +/- 2 km zuid van FLL intl. FL100 kan deze keer niet want hij zit in Tokyo sushi te eten. Next time. Nog een kmtje of 7 zuid en je zit bij de Aventura mall met een Apple store. FD goes Apple, another soul saved from the "Darkside".

:cool: Biscane :cool:
 
Back
Top