Huren P28A

PGR

New member
Nu Singles & Twins stoppen met verhuren, ben ik op zoek naar een ander verhuuradres voor P28A (Warrior) op Rotterdam of Lelystad.

Ik ken deze site al:
http://vlieguur.nl/huurprijzen-nl/

Maar die is niet helemaal actueel meer.

Wie o wie weet er een goed (en betaalbaar) verhuurbedrijf?
 
Ja balen he van S&T, was altijd perfect. Goed onderhouden vliegtuigen, bijna altijd wel een kist beschikbaar en prima prijzen. Ben zelf maar weer opnieuw lid geworden van de Vliegclub Rotterdam en ga naast de PA28 ook weer op de Robin vliegen, die is nog redelijk te doen daar qua prijs. Ik vind EHRD wel leuker (en voel me veiliger) vliegen maar ga de voordelen van S&T wel missen.
 
Ja ontzettend jammer zeg dat S&T met losse verhuur gaat stoppen. Ik vindt het leuk om naast het commerciële vliegen af en toe een rondje GA te doen met vrienden of familie, en de afgelopen paar jaar is het huren van de PA28/DA20 bij S&T perfect bevallen.

Mooie, goede kisten met goede beschikbaarheid, zeer gunstig geprijsd en in overleg zelfs mee te nemen voor een hele dag. Enige minpunt is dat EHLE vanaf Den Haag wat ver is, maar was zeer tevreden met S&T dus echt ontzettend zonde dat ze na mei niet meer verhuren. Ik vraag me eigenlijk ook af waarom....Ja, ze gaan zich richten op de vliegschool. Maar er waren behoorlijk wat huurders die de gaten in de planning opvulde en ik kan me bijna niet voorstellen dat er zoveel leerling piloten zijn dat ze hun hele vloot winstgevend kunnen houden zonder huurders? Moeten ze hun vloot misschien verkleinen als EHLE commercieel wordt?

Anyway, S&T is dus na mei niet meer mogelijk dus ook ik zoek een alternatief voor het (incidenteel) huren van een GA kist. Voorkeur gaat uit naar PA28 alhoewel andere kisten niet zijn uitgesloten.

Aangezien EHLE wat ver is zou een alternatief dichterbij (EHRD/EHHV) misschien een optie zijn. Ik ben persoonlijk niet echt opzoek naar het "clubleven" dus losse verhuur heeft mijn voorkeur. EHRD is uiteraard het meest dichtbij maar huren op EHRD lijkt op het eerste gezicht vrij duur en alleen mogelijk via een vliegclub. Iemand noemde al vliegclub Rotterdam maar op hun site zijn geen tarieven te vinden. Kan iemand hier vertellen wat een lidmaatschap kost, en wat de kisten kosten? Is het mogelijk om bij vliegclub rotterdam te huren zonder clublid te zijn?

Als mensen nog tips hebben dan hoor ook ik dat graag!
 
Clublid bij VCR ietts van €275 p/j en kisten kosten volgens mij 198 voor een Robin en 220 voor een Piper. Wel betalen voor zuivere vliegtijd ipv blocktijden, dus dat scheelt nog behoorlijk in te betalen tijd + landen is dacht ik €10 goedkoper daar. Doe zelf ook niet zo mee aan clubleven, maar af en toe is er wel een leuke activiteit waar ik aan meedoe.dus had zelf bedacht met minder reiskosten naar EHLE scheelt het niet zo veel.

En inbound Hotel via nieuwe waterweg, report Euromast en 360 over city maakt veel goed!
 
EHRD is uiteraard het meest dichtbij maar huren op EHRD lijkt op het eerste gezicht vrij duur en alleen mogelijk via een vliegclub.

Je kan ook bij andere partijen zoals Lion Air (www.lioniair.nl) of SandAir (www.sandair.nl) een kist huren na een check-out. Weliswaar geen PA28, maar een C172. De PH-MDL, PH-SBM, PH-ATW en de PH-SEL zijn zo uit mijn hoofd via een van de eerder genoemde partijen te huren.
Ikzelf huur bij Lion Air en het bevalt me daar goed. Incidenteel bij Sand Air een kistje gehuurd en dat beviel ook wel.
 
Heb nu eerste factuur, dus weet de prijzen bij de VCR. DR40 €187 en PA28 €250 p/u. Omdat alleen vliegtijden in rekening worden gebracht is de DR40 niet veel duurder dan de PA28 bij S&T. Zeker als je minder reiskosten + goedkopere landingskosten hebt. PA28 is wel wat duurder daar.
 
Hallo,

Ik woon in het buitenland en ben een paar weekjes per jaar in Nederland. Vorig jaar bij S&T ~10 uur met de PH-UGS gevlogen.

Nu ben ik de komende twee weken in Nederland op vakantie, en wil ik weer gaan vliegen (12 uur voor het verlengen van mijn brevet en meer als het weer dit toe laat).

Waar is iedereen die bij S&T huurde terecht gekomen?
Het is de bedoeling om 12-15 uur te vliegen voor het eind van de maand.
 
Laurens23, ik weet dat er een aantal S&Ters bij de KLM Aeroclub nu zitten. We verhuren C172, PA28 Archer en A210 (met G500). Die laatste voor 145 euro per uur, dat is pure airtime. Gratis taxiën (dus ook gratis loggen van die tijd), geen eigen risico. Contributie is 65 euro per kwartaal (en als zodanig ook opzegbaar of je past het aan naar 12,50 (basislid) als je tijdje niet wil vliegen).


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ben gister uitgecheckt op een AT-3 bij zelfvliegen. KLM klinkt zo serieus. Maar wat jij schrijft klinkt aantrekkelijk. Misschien loop ik vanmiddag gewoon even langs als ik op het vliegveld ben.
 
Back
Top