Humor

Humor

  • Wel of geen gevoel voor humor maakt niet uit. Vliegen is ook maar een vak.

    Votes: 3 3.9%
  • Humor is essentieel, de kans is groter dat je je pensioen haalt.

    Votes: 50 64.9%
  • Absoluut overbodig, nergens goed voor, gewoon je werk doen.

    Votes: 0 0.0%
  • Een goed opgeloste onveilige situatie later aan de bar relativerend weg lachen is gevaarlijk amateur

    Votes: 1 1.3%
  • Zonder meer noodzakelijk, blijf je bij je verstand.

    Votes: 23 29.9%

  • Total voters
    77
  • Poll closed .

arthorizon

New member
Naar aanleiding van een kleine discussie over humor op een ander forum zou Ik hier de meningen wel eens willen pijlen.
Heb je als vlieger meer plezier in je beroep als je het een en ander kunt relativeren en ergens de humor van inzien? Of hoort humor niet thuis in de luchtvaart en moet er maar alleen driftig door gewerkt worden en verder geen nieuws?
Gaan humor en veilig vliegen samen, of juist niet? Enz.

Laten we er eens een poll op loslaten.

Cheers
Art
 
Ik denk dat het niet zozeer specifiek is voor vlieger als beroep, maar voor elk beroep wel geldt dat je humor nodig hebt, je moet alleen weten wanneer wel en wanneer niet.
 
duidelijk punt 2. Enig idee hoelang een 4-day trip voelt als je met een oude gefrustreerde (type 3 ex wifes etc) vent naast je vliegt ? pfffffff

(droge) humor hoort bij het vak. United Airlines over de freq TED noemen, waarop UAL piloten over de freq uit hun slof schieten is humor....

(TED is een LCC tak van united om wat centjes te redden)

US Air kisten America West noemen idem.... (vonden de jongens van US Air vorige week op PHL niet echt humor maargoed)
 
Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman Enig idee hoelang een 4-day trip voelt als je met een oude gefrustreerde (type 3 ex wifes etc) vent naast je vliegt ? pfffffff [/B]

Hangt natuurlijk van de rede af waarom ie 3 ex wifes heeft! Als het zo'n captain is die op elke bestemming wel een adresje heeft :rolleyes:
 
humor is absoluut noodzakelijk als je 18 dagen met elkaar de wereld rond moet. de cockpit wordt verschrikkelijk klein als je niet met elkaar overweg kunt
 
Hallo,

Humor is ontzettend belangrijk voor mij. Als je continue op elkaars lip zit, zoals b.v. in een cockpit en het gaat even niet zoals gepland, moet je er toch om kunnen lachen. Anders maak je het HEEEL moeilijk voor jezelf.

Groet Koning
 
Een vlucht niet gelachen....

Een vlucht niet gelachen....

De mooiste vluchten zijn die met kramp in je lachspieren, helemaal als je allebei te hard moet lachen om ook maar een zinnig woord terug te zeggen tegen ATC.
 
Zonder humor kom ik moeilijk de dag door. Of dat nou vliegend is of niet.

Je kan trouwens het best vroeg beginnen (tijdens je opleiding) zodat je het allemaal niet TE serieus neemt.

Als je humor wilt dan kan ik je aanraden om je vliegopleiding in Spanje te doen. Daar verschijnt de examinator in korte broek, tshirt met de tekst 'legalise drugs', haarband in (lang haar). Al bij binnenkomt grijpt hij naar z'n kruis en komt niet verder dan de woorden "Gggelo fokking Gggoland, kiiiss my assgggole".
Dan nog:
-Bij de holding point steekt hij middelvingers op naar de andere kisten.
-Tijdens de vlucht zit hij je te vertellen over zn incestueuze verhouding met zn zus
-Laat een demonstratie zien van vliegen mbv. je geslachtsdeel
-Bij het onverhoopt laten van een 'stress-induced' scheetje van mijn zijde, besluit hij lucht te happen en te kauwen in de lucht met de woorden: 'I like!!'

Zo zijn er nog veel meer gevallen te noemen, die niet allemaal even geschikt zijn voor plaatsing. Tevens geldt hier dat je er beter bij had kunnen zijn....
Moet zeggen dat bovengenoemde meneer wel one of a kind was.

Gr.
 
Re: Een vlucht niet gelachen....

Re: Een vlucht niet gelachen....

Oorspronkelijk gepost door capt. Kebab
De mooiste vluchten zijn die met kramp in je lachspieren, helemaal als je allebei te hard moet lachen om ook maar een zinnig woord terug te zeggen tegen ATC.

DIT ZOU TUSSEN ONS BLIJVEN...

:grijns:
 
......Ladies and Gentlemen......

.....On the left you can see the isle of Rhodes...
.....On the right Lesbos....
....and behind that, the island known as Clitoris.....
 
Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman
duidelijk punt 2. Enig idee hoelang een 4-day trip voelt als je met een oude gefrustreerde (type 3 ex wifes etc) vent naast je vliegt ? pfffffff


lekker als je daar als VROUW naast moet gaan zitten... wie weet wat voor rare gedachten hij dan in zn hoofd heeft.... :S

haha maarja lachen idd is heel erg belangrijk! zo blijf je de zonnige kant van het leven zien!
 
Re: Re: Een vlucht niet gelachen....

Re: Re: Een vlucht niet gelachen....

Oorspronkelijk gepost door incocknito
DIT ZOU TUSSEN ONS BLIJVEN...

:grijns:


Maar er staat alleen dat we gelachen hebben, verder staat er niets over die met helium gevulde opblaaspop en het zwaailicht.
 
eerst filmpje kijken, dan tekst lezen

Very funny German Coastguard

http://jm.slove.org/gc

Euro-English:
The European Commission has just announced an agreement whereby English will be the official language of the European Union rather than German, which was the other possibility. As part of the negotiations, the British Government conceded that
English spelling had some room for improvement and has accepted a 5-year phase-in plan that would become known as "Euro-English".

In the first year, "s" will replace the soft "c". Sertainly, this will make the sivil servants jump with joy. The hard "c" will be dropped in favour of "k". This should klear up konfusion, and keyboards kan have one less letter. There will be growing publik enthusiasm in the sekond year when the troublesome "ph" will be replaced with "f". This will make words like fotograf 20% shorter.

In the 3rd year, publik akseptanse of the new spelling kan be expekted to reach the stage where more komplikated changes are possible. Governments will enkourage the removal of double letters which have always ben a deterent to akurate speling. Also, al wil agre that the horibl mes of the silent "e" in the languag is disgrasful and it should go away.

By the 4th yer people wil be reseptiv to steps such as replasing "th" with "z" and "w" with "v".

During ze fifz yer, ze unesesary "o" kan be dropd from vords kontaining "ou" and after ziz fifz yer, ve vil hav a reil sensibl riten styl. Zer vil be no mor trubl or difikultis and evrivun vil find it ezi tu understand ech oza. Ze drem of a united urop vil finali kum tru.
Und efter ze fifz yer, ve vil al be speking German like zey vunted in ze forst plas.
 
Dit hing bij ons in de crewroom in Dusseldorf. Mijn duitse collega's keken erna en werkelijk zonder reactie werd doorgelopen..... zelfspot is nog altijd een beetje moeilijk daar.
 
De poll heeft gesproken en het resultaat ?
81 votes waarvan 67 percent humor essentieel vond en 28 percent vond dat het noodzakelijk is.

Wat is nu de conclusie?
Humor is een onderdeel van ons vak. Zonder humor haal je je pensioen niet en zonder humor blijf je niet bij je verstand.
Zou dit echt zo zijn ? Laten we eens een rondgang maken naar de diverse clubhuizen, crew rooms, overnight bars en officers mess.
Wat treffen we daar aan, een stelletje vliegers die hangend aan de toog elkaar de wildste verhalen staan op te dissen, ieder uur later more enhanced, vanwege alcoholische versnaperingen en al of niet in the presence van plaatselijke schoonheden.

Herkent U dat ? Goed, dan gaan we verder.
Vlieger A.vertelt van zijn buiten landing met zweefvliegtuig waarna hij door de landbouwer met riek achterna word gezeten vanwege het omploegen van een veldje prijswinnend gewas. Waarna later, toen alles bijgelegd was hij nog aan de dochter des huizes werd gekoppeld.

Vlieger B. vertelt dat toen 306 Squadron nog met 104’s vloog er een speciale manier was ontwikkeld om tax free whiskey in te voeren na een rotatie en hoe men de KMAR om de tuin wist te leiden.
Vlieger C. vertelt aan de toog van Biggles Bar in Dubai hoe hij en zijn F/O gisteren ontsnapt zijn uit een etablisement van ill repute in Manilla na een oplopend menings verschil met de bartender over de hoogte van de rekening.
Of, vlieger D. vertelt aan de toog van de officers club in Sheppard AFB, pitcher in hand, welke student hem die dag weer probeerde om te brengen.
En dan vlieger D, die met een serieus gezicht in het clubhuis van de motorvliegclub staat uit te leggen hoe hij dacht even goedkoop te kunnen refuelen in Antwerpen maar vanwege de weersomstandigheden pas drie dagen later de kist kon terug brengen. Duurste trip ooit gemaakt en begrijpt echt niet waarom de rest van de club over de grond rolt van het lachen.

Het resultaat van dat alles is de konstatering dat iedereen na afloop kruipend van het lachen naar bed gaat en de volgende ochtend bij de plaatselijke apotheek gaat vragen of ze kaak ontspannende creme hebben om het gezicht weer in de juiste plooi te krijgen.

Als je het bovenstaaande nog eens leest dan zou je eigenlijk moeten concluderen dat de rubriek “ verhalen uit de cockpit”, iedere week zou moet overlopen van geestige, droevige, spannende bijdragen van het legertje Airworkers. Waarom is dat eigenlijk niet zo ?

Is humor essentieel of noodzakelijk? Die keuze hoeft U niet te maken, het komt vanzelf naar U toe. Omarm het en U word gelukkig ouder, of ouder gelukkig, het relativeren van stressvolle momenten komt de gezondheid ten goede. Voor de jongere vliegers onder U, Art is geen arts of shrink dus kan het niet wetenschappelijk onderbouwen, maar ben er 55 mee geworden en heb een betrouwbare getuige die met een ervaring van dertig jaar uit eigen waarneming spreekt dat mijn gevoel voor humor me jong van hart heeft gehouden.

Misschien haal Ik mijn pensioen.

Cheers
Art
 
Art,

Ik proef hier een "serieuze ondertoon" in dit humoronderwerp. Wel mooi gezegd en ik sluit me er 100% bij aan. Ik ben van beroep geen piloot en doe het met mijn PPL, maar zonder humor zou ik me in mijn dagelijks leven ook niet staande kunnen houden. En weet je wat net zo belangrijk is als humor: Relativeringsvermogen. Dit en humor zijn in mijn ogen onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Cheers,
Granitus
 
The Right Stuff

The Right Stuff

Een goed piloot bestaat uit, ja wat eigenlijk?

Goede beslissingen kunnen nemen, deze constant evaluerend voor een hoge situational awareness. Dit gecombineerd met een hoge technische kennis, het wel bekende vliegerhandje en leidinggevende vaardigheden. Een aardig begin maar dit hele dagen volhouden, kom op dat houdt niemand vol. En als je het probeert, dan heeft elk pensioenfonds een goede aan je.

Daarom is humor misschien een klein onderdeeltje van het grote pakket, maar net zo nodig als al die andere om het geheel in het gareel te houden.

Ik hoop niet dat iedere piloot rollend van het lachen zijn RT verkloot, tot het gevaarlijke af geintjes uit haalt met zijn collega, enkel voor een goede lach. Alsjeblieft niet zeg.

Niet alle geintjes zijn goed voor publicatie en sommige werkgevers lezen mee. Daarom ontbreken de duizenden leuke geintjes, opmerkingen, toevalligheden en stommiteiten die elke dag plaatsvinden in een cockpit ergens bij jou in de buurt hier op het netwerk. Sommige grappen zullen soms slechts bekend zijn en blijven bij twee personen.

Humor is nodig maar het betaalt de rekeningen niet. Mensen vertrouwen erop dat ik veilig van A naar B vlieg en wachten niet op de geinigste PA speech ooit.

Maar humor houdt iedereen "sane".

Dus ik blijf bij mijn keuze.
 
Back
Top