Hulp nodig m.b.t. studiekeuze ( HvA aviation studies? )

Hulp nodig m.b.t. studiekeuze ( HvA aviation studies? )

Je gaat toch niet je toekomst laten afhangen van een bijbaan..?
 
Dag Coaster_Stefano

Ikzelf heb geen Aviation Studies gedaan, maar HvA Aviation studies rooster in te typen op google kwam ik deze tegen https://rooster.hva.nl/

Aan de rechterkant even op 'rooster invoegen' klikken en dan in de kolom staat 'overige roosters' met daaronder 2013/2014. Daarop klikken en 'aviation' intypen. Dan kan je groep T U V W X aanvinken en vervolgens kan je even door de roosters heen bladeren.

Het is niet gezegd dat het voor volgend jaar op dezelfde tijd zal plaats vinden, maar het geeft wellicht een indruk. Daarnaast is het volgens mij vrij gebruikelijk dat de meeste studies hun lessen tijdens normale kantooruren geven. Tenzij je een avondstudie volgt. Dus het valt denk ik wel te combineren en anders is het af en toe met je baas overleggen dat je werkt op de dagen dat het wel kan.
 
Ik heb de studie destijds ook gedaan, als je dit wil combineren met je huidige bijbaan begin er dan niet aan. Zonde van je geld. De opleiding word gekenmerkt als een van de zwaarste HBO's. Al met al veel afvallers in 1e jaar. Mijn tip: zoek een bijbaan in de buurt van Amsterdam (schiphol) en ga op kamers. Succes met je keuze!
 
Reken erop dat je lestijden hebt tot 18:40. Het kan zijn dat je ze helemaal niet hebt, het kan zijn dat je ze wel hebt.
Als je advies negatief is, word je ook niet toegelaten.
De studie heeft 860+(stand eind mei) aanmeldingen. Voor 1 mei hoef jeje niks aan te trekken van het advies, na 1 mei wel.

Ikzelf heb de studie als redelijk gewaardeerd. Voorkennis heeft zeker geholpen.
Als je vragen hebt, stel ze hier of stuur een bericht. ;)

Utrecht is echt dichtbij. Ik kom uit Brabant en ik ben er in een uur. Daar moet je je geen zorgen over maken.

Als je op de gegeven roosterwebsite het rooster van afgelopen jaar kiest, kijk dan eens naar klas 1AT (DT/AVV1AT) Kijk dan in het begin van het jaar. Ik heb in deze klas gezeten(onder andere), zoals je ziet varieert het heel erg. De ene 4 weken heb je latertjes, bijvoorbeeld pas om half 4 beginnen, de andere 4 weken heb je earlies, ieder dag om half 9 beginnen en bijvoorbeeld om 10:10 klaar zijn.

Over je studiefinanciering, je krijgt volgens mij gewoon nog een leuk bedragje per maand, pas volgend schooljaar wordt dit te bekende lening.(Correct me when wrong)

Enfin, bij vragen, gewoon stellen.
 
In een ander topic wordt gesproken over het feit dat je advies niet bindend is als je je check al ergens anders hebt gedaan. Ik zou gewoon even een mailtje sturen naar de HvA.

Wiskunde is moeilijk in 1 hokje te plaatsen.
Dit krijg je het eerste blok: http://ws.fisme.science.uu.nl/dwo/frameset.html
Zelfde website, maar dan met een account. Je zal daarna gaan werken met afgeleiden en integralen, sinussen en cosinussen, verschillende formules, statistiek etc etc.

Sommige leraren kennen je persoonlijk, anderen weer niet. Je krijgt een SB'er (StudieBegeleider), een docent van de opleiding en een 2de jaars student(Wellicht krijg je mij). Bij vragen kun je bij beide terecht.
Mijn SB'er had soms wel moeite om te onthouden wie ik ben, maar daar moet je echt niet wakker van liggen.

Ben je een nummer? Nou ik ben 500678xxx.

Als je gemotiveerd bent, dan ga je zeker door. Er is een apart hoekje op de vleugel waar je terecht kunt voor wiskundevragen, natuurkunde, mechanica etc.


Wiskunde kan moeilijk zijn, maar als je je ervoor inzet moet je het zeker halen.


Als ik jou was zou ik me gewoon aanmelden en je huiswerk goed maken voor de check. Dan krijg je meteen een kijk in of je het leuk vindt of niet.
Verder heb je leuke en leerzame practica's, die je soms met tientallen stappen vooruitgooien, omdat je een toepasbaar voorbeeld hebt.
 
Het resultaat van de studiekeuze check kwam bij mij 2 weken later pas binnen via de mail. Ik denk dat het bij jou wel iets sneller zal zijn aangezien het studiejaar gelijk begint daarna
 
Back
Top