Huidige hoogte van rente pilotenlening

abinitio

New member
Mijn rentevastperiode loopt eind dit jaar af en ik heb van de bank een brief gekregen dat ik binnenkort een aanbiedingsbrief krijg. Ik heb deze nog niet gekregen dus ik weet nog niet hoe hoog de rente dan zal gaan zijn. Heeft iemand recentelijk ook al eens zo'n brief gehad? Zo ja, met wat voor rente voorstellen kan ik rekening houden? Ik wil niet meer rente gaan betalen dan ik nu al doe. Ik hoor nl. om me heen dat de rentes momenteel erg laag staan. Ik hoop dat dit ook voor dit soort leningen betreft.

Antwoorden mogen desgewenst ook via PM.

Alvast bedankt.
 
De (rente)aanbiedingsbrief is de duurste manier van reageren, in elk geval toen ik nog hypotheken deed bij de ABN. Mocht je ook andere zaken hebben bij je geldverstrekker dan is het handig om te kijken of je er een paar tienden vanaf kan krijgen en gewoon shoppen. Ik weet niet vanaf wanneer de rentevastperiode liep dus kan weinig zeggen of het nu lager is.
 
Tip, mocht je een familielid/kennis hebben die wat spaargeld wil inzetten als borg(voor bijv. 5 jaar), dan scheelt dat aanzienlijk op je rente. Geld blijft gewoon van die persoon, maar alleen als jij je verplichtingen niet nakomt mag de bank er aan komen.
Kan al met al zo 1,5% rente schelen.
 
Tip, mocht je een familielid/kennis hebben die wat spaargeld wil inzetten als borg(voor bijv. 5 jaar), dan scheelt dat aanzienlijk op je rente. Geld blijft gewoon van die persoon, maar alleen als jij je verplichtingen niet nakomt mag de bank er aan komen.
Kan al met al zo 1,5% rente schelen.

Mijn tip zou zijn: als je een familielid hebt dat zoveel geld heeft los dan juist een deel (of geheel) je lening af met dat geld en maak een nieuwe persoonlijke lening met die persoon tegen een veel voordeliger tarief.
Jan met de pet is tegenwoordig blij als hij 3 procent rente heeft, bij de bank krijg je nog geen een procent.
 
Alleen bij de bank je geld onderbrengen weet je wel zeker dat je het terugkrijgt..... (tot 100.000). Dus of Jan met de pet dat risico wil lopen...
 
Alleen bij de bank je geld onderbrengen weet je wel zeker dat je het terugkrijgt..... (tot 100.000). Dus of Jan met de pet dat risico wil lopen...

Ik ging even uit van een familielid uit de naaste omgeving die wederzijds elkaar genoeg kennen en vertrouwen voor dit soort zaken.
Niet je verre achterneef uit Schubbekutteveen. :)
 
Ik heb mijn lening overgesloten van de ABN-Amro naar mijn bank in Oostenrijk, hier betaal ik 3,75%, heel wat minder in ieder geval dan bij de ABN
 
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt.

Ik bekijk het van de andere kant. Ik zou nooit aan iemand 150.000 uitlenen. Hoe goed mijn verstandhouding ook is. Dat kan altijd veranderen namelijk en dan heb je de rapen gaar.
 
dash8pilot vertelt dat hij zijn ABN-Amro lening heeft laten oversluiten naar een Oostenrijkse bank - tegen 3,75%. ABN-Amro biedt nu minimimaal 5% voor 10-jarige leningen. Waarom zoveel? Ik heb een 'gerucht' vernomen dat met deze grote 'spread' zij compenseren voor verliezen in het pilotenportfolio, die onstonden door de de grote zwanenmeer van jongens met een frozen ATPL die nog niet aan bak zijn gekomen bij een gevestigde luchtvaartsmaatschappij. Wij hebben een facebook group opgezet (herfinancering lening) om collectief naar betere voorwaarden te zoeken. Momenteel hebben wij 236 leden en er zit schot in - wij mikken op een rente van 3,8% boven 1-maands Euribo. Kijk ook naar http://p2p4u.nl
 
Dit voorstel kreeg ik

1jr vast 4,85%
2jr vast 4,85%
3jr vast 4,95%
4jr vast 5,05%
5jr vast 5,15%
6jr vast 5,25%
7jr vast 5,35%
8jr vast 5,45%
9jr vast 5,55%
10jr vast 5,65%
Variabel 4,95%

ABN
 
De Rabo pilotendesk heeft momenteel de volgende rentes:
1 jaar: 4,2%
2 jaar: 4,4%
3 jaar: 4,4%
4 jaar: 4,5%
5 jaar: 4,6%
6 jaar: 4,7%
7 jaar: 4,7%
8 jaar: 4,7%
9 jaar: 4,7%
10 jaar: 4,7%

Stukken voordeliger dan ABN dus!
Voor wat het waard is, dit is zonder een onderpand van een garantiefonds, ouders of wie dan ook en zonder dat ik een baan in de cockpit heb.
 
Jij zit al bij de Rabo neem ik aan? Want volgens mij nemen ze geen nieuwe klanten aan met leningen bij andere banken.
 
Back
Top