Houdbaarheid solo overland?

Apocalypses

New member
Volgens mijn instructeur is je solo overland vlucht voor het PPL examen maar beperkt geldig... hij kon mij echter niet vertellen hoe lang dit is... Zelf heb ik hier nog nooit van gehoord en kon het ook nergens terug vinden... Heeft iemand hier een idee van?
 
als je het zeker wilt weten bel IVW dan even op (zijn tot 12uur open)...naar mijn weten zit er geen "houdbaarheidsdatum" aan vast. Gevlogen is gevlogen, toch?

Grtz,

Afterburner
 
Lijk mij een beetje vaag dat ie zou vervallen.
Een renewal is wel logisch, maar een vlucht kan niet zomaar "vervallen" volgens mij. Maar ik kan het mis hebben. Al heb je even de tijd kan je idd bellen met het IVW 023 566 3000
(Ik neem altijd kontakt op Met Frank Knape), maar kan maar tot 12 uur en het is meestal aardig druk. iig Succ7 !
 
Voor het JAA tijdperk moest je inderdaad 6 maanden voorafgaand aan je praktijk examen je solo overland hebben volbracht. Ik ken een geval van iemand die door omstandigheden niet kon vliegen en vlak voor zijn examen om die reden nog een keer de solooverlandvlucht mocht doen.

Dus de instructeur kon wel eens gelijk hebben.

Nu kan het natuurlijk zijn dat de regels veranderd zijn sinds oktober 2002
 
De eis is dat je een 150 nm vlucht solo hebt gevlogen tijdens je opleiding. Deze vlucht is, zoals je dat noemt, niet beperkt geldig.
Groet
 
Back
Top