Horror jaar....

wright

New member
Hoor of zie hier niets over de laatste jaar cijfers.
Mij dunkt dat daar wel wat gedachten over zijn.
1,55 mrd euro...
436 miljoen alleen voor vracht, met veertien kisten WTF, nog geen 10% vd totale omzet...dat is ong dan 90.000 euro per dag per vliegtuig!!!
Kan iemand mij uitleggen waarom er daar niet nog meer in gesneden is/wordt, is het ook daar van levens belang routes bezet te houden??
Maersk, die zal zich ieder dag van de week een rolberoerte lachen dat er iemand zo gek was om die 50% martinair te willen kopen.
Ongelofelijk, dan hebben we het nog niet over verkeerd hedgen a 2 miljoen per dag!!!

ik hoop dat er daar snel wat mensen wakker worden en hun ego en arrogantie over boord zetten en de boel eens echt gaan aanpakken voor dat het spaarboekje leeg is...

shoot
 
Het schijnt dat LH heel erg geinteresserd was om vanuit NL te opereren en de connecties van MP te kunnen gebruiken. Ik denk niet dat AF/KLM dat zou toelaten.
 
"in het verleden betaalde rendementen bieden geen garantie voor de toekomst"
komt voor de simpele zielen achter zowat elke radioreclame aan.

Maar geruststellend om te lezen dat er bij jullie net zulke specialisten in de leiding zitten , dan gaat het in ieder geval een beetje gelijk op:grijns:
 
Zit die mega boete niet in die cargo verliezen verwerkt? Want volgens mij is het zo dat Martinair meer werk kan krijgen dan het mag vliegen(productie afspraken met AF) en worden er nu kisten doorgeleased naar een duitse vrachtclub.
 
Cargoresultaten zijn inclusief Belly capacity (AF + KLM= 400 belly's?) en Combi's (16 747?) en FF 14?

Meer dan 2/3 van de Cargo van AF/KL/MP is Belly en Combi daardoor 1/3 is FF.

Cyfers zijn dus erg slecht maar dus niet alleen van 14? FF
 
Sterker nog: de enige afdeling van de vracht die zwarte cijfers draait zijn de FF's van MP. Alweer een paar maanden. Zonder de overname waren de cijfers dus nog veeeeel slechter geweest. Dus Mr. Wright, wees blij. ;) MP kan en wil nog veel meer vracht vervoeren, maar dat mag niet van de Fransen. De concurrentie lacht zich suf.

Zonder MP zou het met niets verbazen dat FF bij AFKL hetzelfde lot zou zijn beschoren als de vrachtoperaties van o.a. NW en JL. Ja, dat is lekker voor de Nederlandse werkgelegenheid.
 
He Mr.Wrong, leer eens een jaarverslag lezen en doe wat meer
dossierkennis op. Martinair is de enige vrachtafdeling in de groep
die nu winst maakt.
 
Als ik dit lees dan denk je dat martinair de goude kurk is waar de rest van de af/kl groep op drijft. Laat je niks wijs maken door mr gregorowitch hij heeft alle belang bij mooie cijfers. Net zoals de andere ceo's je hangt liever niet de vuile was buiten.

De overname van martinair door KLM was geen rationele dan hadden ze het niet gedaan namelijk. Meer wil ik er niet over zeggen. Laten we de familie bij mekaar houden voorlopig lukt dat nog. En voor piloten die maken geen winst die vliegen gewoon van a naar b zo goed en veilig mogelijk en dat dat nog wat oplevert is mooi meegenomen.

Gr. Easy
 
De vrachtcijfers worden ook bevestigd door de KLM.Zie interviews met P.Hartman.
Over een gouden kurk heeft niemand hier gesproken. Dat is jouw eigen opmerking,
net zoals de rationaliteitsvraag. Zou men ook los kunnen laten op de overname
van KLM door AF. Maar die moet je maar met L.van Wijk doornemen.

Groeten en laten we zeker proberen de groep bij elkaar te houden.
 
Als ik dit lees dan denk je dat martinair de goude kurk is waar de rest van de af/kl groep op drijft. Gr. Easy
Op vracht gebied een zeer juiste constatering. Op pax uiteraard niet.
Zonder MP FF's had het vrachtcijfer van AF/KLM er een heel stuk slechter uit gezien ;)
 
als de mac afd idd zo goed draait, als de jaarcijfers bestudeerde mensen beweren, dan is het dus nog erger want dan wordt met die paar andere vlgt nog meer geld verloren... grego heeft ook wel eens geroepen dat de pax vlgt weer geld verdienden...met een paar maanden plus draaien schiet je niet veel op als je dat in de dunne maanden er weer dubbel en dwars bij legt. voor de duidelijkheid het is niet mijn insteek om de mac te bekritizere, ik ben alleen bang dat er door allerlei heilige huisjes binnen onze groep niet snel genoeg geschakeld(kan)word(t)(en). het duurste heilige huis staat dan nog in parijs...
 
Wat denk je als Martinair nu geen zwarte cijfers zou schrijven maar rode wat zou dan het bestaansrecht zijn van Martinair. Ik denk niet.

Er heerst nog steeds boventalligheid bij de rode, ook bij de blauwe maar die is relatief veel kleiner.

Een goede boekhouder kan je elk jaarverslag geven wat je maar wilt, reken maar dat ze goede hebben in deze tijd.

We hebben het grootste verlies in de geschiedenis, en toch is de directie gematigd positief.
Dat is natuurlijk niet voor niks. Als ze bij de pakken neer gaan zitten kunnen we morgen heel schiphol sluiten. Een goede CEO houdt altijd een rooskleurig verhaal anders krijgt hij meteen andere rente percentages van de bank.

Dat een kleine groep nu gaat roepen bij ons goed het inmiddels wel goed of, zonder ons waren de cijfers nog slechter geweest,
schiet bij mij even in het verkeerde keelgat. Dat getuigt niet van de familie bij mekaar houden.

Nogmaals piloten maken geen winst of verlies.

Laten we hopen dat we aan het eind van deze crises nog steeds even veel vliegtuigen hebben rondvliegen dat zou mooi zijn. En dat de boventalligheid die er is, zo goed mogelijk en liefst pijnloos wordt opgelost. Dat is volgens mij waar Peter mee bezig is.

De aswolk helpt daar natuurlijk niet echt bij.

Gr easy
 
Dat een kleine groep nu gaat roepen bij ons goed het inmiddels wel goed of, zonder ons waren de cijfers nog slechter geweest,
schiet bij mij even in het verkeerde keelgat. Dat getuigt niet van de familie bij mekaar houden.


Gr easy

De houding van Parijs jegens MP helpt natuurlijk wel enorm om de famillie bij elkaar te houden. ;) Vind je het raar dat er binnen MP zo gereageerd wordt? Parijs houdt alles tegen, zelfs manieren om meer winst te maken binnen de famillie, omdat ze er dan zelf het minste van profiteren.
 
Wat had iedereen dan verwacht? De KLM groep is overgenomen door AF, en de Fransen (met een hele sterke vakbond) vullen eerst hun eigen flesje. Het is niet anders in de natuur. De sterkste van de familie eet het eerste en neemt het beste stuk vlees. Als er ooit gesneden moet worden, wordt er harder gesneden hier dan daar. Als de KLM Air France had overgenomen had het niet anders geweest.

Grtz Mike5
 
Helaas heeft AF geen eigen flesje, maar deelt het deze met anderen, zoals KL en MP.
Het totale resultaat van AF-KLM wordt nadelig beinvloed door de stugge houding vanuit Parijs.
 
Hoe zouden jullie het vinden als nieuwe 777f meteen naar de woestijn gaan en door verkocht worden aan fedex. Met alle respect ik vind dat ze in Parijs nog mild zijn. Gelukkig zijn er op vracht gebied niet heel veel afspraken, afgezien dat wij KLM/mp niet meer vracht mogen vervoeren dan zij. Dat is zonder belly vracht!!

Dat er nog geen harde besluiten zijn gevallen getuigt volgens mij van begrip.
We kijken allemaal naar mekaar reken maar dat zij dat ook naar ons doen.
Nieuwe kisten die bij hun niet in produktie komen en martinair die mag uitbreiden? Je snapt dat dit een brug te ver is.

Gr. Easy
 
Als ik je post zo lees kijk je uit de ogen van een vlieger.Zo bekijk ik dit in dit geval dus niet...

Wellicht hadden ze eerst moeten rekenen voordat ze hun 777F gingen aanschaffen? Hadden ze ze ook niet door hoeven te verkopen. Daarbij, wat is erop tegen om AF vanaf AMS met hun overcapaciteit" te laten vliegen? Maar dat is voor Parijs weer een brug te ver. Wel andersom, MP mag dan wel weer een vluchtje in het weekeinde doen voor AF. Wat willen ze nou daar??

Wat maakt het nou uit wie welke productie vliegt, als het uiteindelijke maar gevlogen wordt, dan komt er tenminste geld in het laatje. Nu blijft er werk staan doorkoppigheid vanuit Parijs met als gevolg dat er geld wordt misgelopen...
 
hoe zou jij het vinden?

NOU DOM natuurlijk..
als je die 777 naar ams had gevlogen, met franse crew, maar mp de verkoop had laten doen, dan vlogen ze dus productie; die nu naar de concurrent schijnt te gaan..

DOM DUS
 
Diepe zucht, maar goed, Hier een kleine geschiedenisles.

In 2002/2003 of daaromtrent is KLM overgenomen door AF.
Één van de grootste wapenfeiten uit de geschiedenis van de VNV is dat zei toen het pilot protocol 1 en 2 hebben afbedongen. We kunnen hier kort of lang over ouwehoeren, maar dit was uniek en unprecedented!!!

Het garandeerde dat KLM kon blijven voortbestaan en niet langzaam zou verdwijnen.

Het kwam er op neer dat er productie afspraken/verdelingen werden gemaakt met AF. Een gigantisch resultaat gezien de militante vakbonden bij AF. NOGMAALS een gigantisch resultaat gezien de VELE militante vakbonden bij AF. Door bemiddeling van VNV zijn zelfs de 2 grootste vakbonden bij AF gefuseerd.

Het PP1 en PP2 zijn vvornamelijk tot stand gekomen door wederzijds vertrouwen gecreerd door de VNV.

De productie afspraken waren PAX en Freight ICA, de verhouding was ongeveer 65/35 pax en 50/50 freight gebaseert op een eiking datum.

Ongelooflijk, maar de franse vakbonden hebben de verhoudingen gerespecteerd(dit in mijn opinie vanwege wederzijds opgebouwd vertrouwen). Zelfs tijdens de huidige crisis!

Nu koopt KLM ineens de MAC, Allemaal capaciteit niet meegenomen
in de eerdere capaciteit verdeling!!!!!

Uiteraard ligt dit gevoelig bij de franse vakbonden!!!! Had je werkelijk iets anders verwacht??? Stel dat de situatie was omgedraaid en AF een vrachtbedrijf had opgekocht???

Helaas, wij zijn klein en zij zijn groot (en wij zijn ook nog eens blauw)

Een ieder die dit niet ziet heeft een plaat voor zijn kop zo groot dat ik twijfel of hij wel zou moeten vliegen.

Stel je eens voor, je bent een AF vlieger en het gaat slecht, maar de KLM gaat goed en gaat zelfs uitbreiden....strike!!!! Is dat het scenario dat we willen?? DE franse vliegers tegen ons in het harnas jagen. I think not. Laten we aub voorzichtig zijn en de goede relatie niet weggooien,
 
Back
Top