Hoogtemeter..

5Papa

New member
Klein oraal vraagje..:

Wat is het maximale verschil dat twee hoogtemeters in dezelfde kist ten opzichte van elkaar mogen hebben? Uiteraard bij dezelfde QNH-setting. Nogmaals, ik bedoel dus niet het verschil tussen de hoogtewaarde die je afleest en de ware elevatie op dat moment maar het onderlinge verschil tussen twee altimeters in één kist bij dezelfde QNH-setting.

Bij voorbaat dank, joe.
 
waar ik vlieg op de grond 50 feet en in rvsm levels 200 feet.
 
Airbus:

25 feet maximaal tussen beide hoogtemeters op de PFD

300 feet maximaal tussen een PFD hoogtemeter en de STBY hoogtemeter. (VIBO functie staat uit op de grond in de STBY hoogtemeter, vandaar het grote maximale toegestaande verschil)

(dit alles op de grond)
 
737 said:
waar ik vlieg op de grond 50 feet en in rvsm levels 200 feet.

200 voet verschil tussne je twee hoogtemeters in RVSM? Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal spannend .. Keertje 100 voet van je hoogte zitten, altimeter er 200 voet naast, ISA-20, je bovenbuurman hetzelfde probleem, dan blijft er krap een staartvlak over....:niet_bli:
 
Joozd said:
200 voet verschil tussne je twee hoogtemeters in RVSM? Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal spannend .. Keertje 100 voet van je hoogte zitten, altimeter er 200 voet naast, ISA-20, je bovenbuurman hetzelfde probleem, dan blijft er krap een staartvlak over....:niet_bli:

Als je bovenbuurman precies hetzelfde probleem heeft, blijft er 920 ft over :D

Onze boeken zeggen 75ft op de grond, 200 ft in de lucht onder RVSM.

Erik.
 
voor 747-200/300

+/- 75 ft aircraft elevation, en +/- 50 ft tussen beide hoogtemeters

k.
 
20 ft AGL (hoogte van de cockpit) +/- 40 ft. Tussen de 2 hoogtemeters max 75 ft verschil op de grond en in de kruisvlucht max 200 ft verschil.
 
Back
Top