Hoeveel kistjes heeft stella nu nog

Steen bak

New member
Ik zag net dat wat oudere kisten van stella in de verkoop staan.

PH-PHE (reden?buiklanding van een tijd terug?)
PH-JBJ (reden? te duur?)

een kist die ze huurden:

PH-JNP ?

Ik vroeg me af hoeveel studenten er nog zijn, waar ze zitten en of er nog kistjes zijn.

groeten

SB
 
gbof dat is een handig tooltje! dank u.
You're welcome ;)

BTW:
Niet alleen de PHE (€ 95,000 incl.) heeft 'n scrap metal history, maar ook de JBJ (€ 155,000 incl.).

DUB staat ook via hun Aircraft Outlet (Piper Netherlands) te koop.
Yeh, 114,950 incl. voor 'n '74 Old School Arrow met 1280 uur engine/prop time :eek:
 
SAA FAQs (Is er vraag naar Piloten?):

In antwoord op de laatste crisis heeft Stella het aantal studenten dat start in Europa teruggebracht van 200 naar 120 per jaar.

M.a.w. +/- 240 ;)
 
OFF TOPIC

Heb even de site van Stella doorgeklikt: daar staat Lion Air als "respectabele luchtvaartmaatschappij " genoemd.
Leuk:)
 
Hahaha! Lionair.....Bijna iedere maand wel een crash of rwy over/undershoot, blacklisted etc!
Ik vraag me dan af wat ze bij Stella onder een niet-respectabele maatschappij verstaan! Misschien een maatschappij zonder pay to fly systeem en waar ze NIET aan hun ex-studenten kunnen verdienen? ;-)
 
@ hector

Maastricht airlines misschien of was stella preferred supplier voor deze maatschappij ?:biertje:
 
Over Stella gesproken; na het verkoop van de kisten mag ook de Nederlandsche spelling overboord?

''Piloot wordt je bij Stella Aviation Academy'', aldus de reclamebanner linksbovenin op de homepage van Airwork. :1855:
 
Ik ben zojuist even langs de vestiging op Beek gereden, was in de buurt en benieuwd hoe het erbij staat daar. Het is tenslotte de plek waar ik mijn eerste uren heb gevlogen. Wat bleek, het pand staat nagenoeg leeg en het onkruid hoog. Het was duidelijk dat er geen activiteiten meer plaatsvinden. Weet iemand daar het fijne van?
 
OFF TOPIC

Heb even de site van Stella doorgeklikt: daar staat Lion Air als "respectabele luchtvaartmaatschappij " genoemd.
Leuk:)

Ik wil hier toch even op reageren. Natuurlijk snap ik dat iedereen bij LionAir denkt aan een zekere maatschappij in het (hele) verre oosten. Echter LionAir is ook een (volgens mij inderdaad wel respectabele) maatschappij die een aantal kisten op Rotterdam heeft staan. Nee, niet het spul dat Boeing en Airbus leveren. Volgens mij alleen een stel Cessna's, maar dat weet ik niet zeker.
 
Dit gaat over Lion in het verre oosten.

Zo is het. Zie het laatste deel van het (in een ander topic reeds door mij genoemde) artikel van Carlijn Vis en Guido van Dorp in De Groene Amsterdammer waarin het woord is aan de directeur van dit graaischooltje:
http://www.wordpiloot.nl/algemeen/n...tloze-situatie-werkloze-piloten/e/pm/-1/ms/8/

Behalve Lion Air noemt hij Mandala Airlines en Sriyaijaya Air en zegt er doodleuk over: 'Als ze niet door de EU zijn erkend, wil dat niet zeggen dat ze onveilig zijn.'
 
Niet alleen de PHE (€ 95,000 incl.) heeft 'n scrap metal history, maar ook de JBJ (€ 155,000 incl.).

DUB staat ook via hun Aircraft Outlet (Piper Netherlands) te koop.
Yeh, 114,950 incl. voor 'n '74 Old School Arrow met 1280 uur engine/prop time :eek:

Over scrap metal gesproken: de PH-SAA gespot in Munster Osnabruck met forse schade; lijkt op een gear-up landing.
Iemand meer info?
 
Back
Top