Hoe lang al werkzoekende

Hoe lang al werkzoekende

  • 1 jaar

    Votes: 9 36.0%
  • 2 jaar

    Votes: 3 12.0%
  • 3 jaar

    Votes: 7 28.0%
  • 4 jaar

    Votes: 1 4.0%
  • 5 jaar

    Votes: 0 0.0%
  • veel, veel langer...

    Votes: 5 20.0%

  • Total voters
    25

Document1

New member
Voor de werkeloze piloten onder ons:
Hoe lang zoek jij al werk? M.a.w.:
Wanneer heb je de vliegopleiding afgerond en hoelang sta je al langs de zijlijn?
Welke werkzaamheden doe je tegenwoordig?
Kom je nog aan vliegen toe?

Zelf ben ik reeds sinds aug 2001 op zoek naar een baantje.
De eerste keer dat ik aan het echte werk mocht ruiken duurde tot 12 september 2001.....

Af en toe doe ik wat freelance werk, je kent het wel rondvluchtjes e.d. maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.
 
alles groter dan een bv een C172...

heb een tijdje met para's rondgedart. Welliswaar geen job op een airliner, maar het was wel verdomd hard werken en onwijs kicken.
 
Hi,

Vlieg wel mee met 737's, maar dan achterin. Kan er dus wel de lucht van opsnuiven. Weet niet of dat ook onder 'eraan ruiken' valt. Verder al een tijd bezig met het bromtolboren. Maar sinds 2001 aan het zoeken.

Gr. Koning Lucht.
 
Bromtolboren

Bromtolboren

dat is zo'n 2-persoons (of 4-pers) scootmobiel met één zo'n ventilator voorop die bromt als het de lucht in gaat. En als het de lucht in gaat boort het door de lucht...

alles groter valt buiten de bromtolklasse...
 
Hallo allen,

Allereerst hoop ik dat jullie allemaal snel een baan zullen vinden (voor degenen die de hoop niet opgegeven hebben). Waar ik alleen heel benieuwd naar ben is waar deze mensen hun opleiding hebben gevolgd. Niet om te kijken welke opleiding goed of slecht is, maar in welke mate de contacten met airliners invloed heeft gehad. Hebben deze mensen bijvoorbeeld de opleiding in Amerika gevolgd en moesten ze op eigen houtje op zoek naar een baan of zijn het mensen afkomstig van 'de grote drie' en hebben ze, ondanks de contacten met airliners geen baan kunnen vinden.

Ben benieuwd naar de antwoorden. Ik probeer er al enige tijd achter te komen hoe het nou precies zit met de verhalen die vliegscholen vertellen. Door velen op dit forum wordt er namelijk erg fel op gereageerd, maar concrete bewijzen heb ik nog niet kunnen vinden.

Of moet ik een nieuwe poll aanmaken?

Groeten,
Steven
 
he steven

ik heb zelf de nls gedaan en ben erg te spreken over deze opleiding.
een nadeel van de nls is echter het aantal uren dat je vliegt tijdens de opleiding.
de ab-initio status is niet iets waar je veel aan hebt in deze krappe arbeidsmarkt.
veel maatschappijen vragen tenminste 250 uur TT(erg zeldzaam>maar ze zijn er wel) dus je zult er zelf zoveel mogelijk uurtjes bij moeten maken na de opleiding om aan de aanname eisen te voldoen.
wat ik wel merk is dat de maatschappijen positief reageren op de 50% korting die ons geboden wordt op de 1e type rating bij CAE.
de mcc cursus die je als nls-er krijgt is ook zeer uitgebreid en komt zeker van pas tijdens de grading bij een maatschappij.
er is ook nog een wachtlijst waar nu gelukkig weer wat beweging in komt.
er zijn net weer een tiental nls-ers opgeroepen voor de grading bij ryan air.
het is altijd prettig om zo'n wachtlijst achter de hand te hebben ookal moet je vaak 3 jaar wachten voordat je aan de beurt bent.
zit nu trouwens al 5 maanden thuis en heb er wel vertrouwen in dat het dit jaar gaat lukken.
heel veel succes toegewenst aan iedereen die ook op zoek is naar een baan.

greetz
 
Wat doe je er zelf aan om aangenomen te worden...!!
Als je thuis gaat zitten en wachten tot er een envelop de deur in rolt of je aub bij die bepaalde maatschappij wilt vliegen, kan je lang wachten.

Probeer te blijven vliegen en probeer alles om een baan als piloot te vinden.

ik was net voor 11 september klaar met de opleiding, niet de beste tijd dus....

Ben in de kleine luchtvaart werkzaam geweest voor 2,5 jr en zit nu op de rechterstoel, maar je zal er zelf voor moeten werken.

Succes allemaal met de job hunt,

LuB :rt:
 
Oorspronkelijk gepost door Barclay
he steven

ik heb zelf de nls gedaan en ben erg te spreken over deze opleiding.
een nadeel van de nls is echter het aantal uren dat je vliegt tijdens de opleiding.
de ab-initio status is niet iets waar je veel aan hebt in deze krappe arbeidsmarkt.
veel maatschappijen vragen tenminste 250 uur TT(erg zeldzaam>maar ze zijn er wel) dus je zult er zelf zoveel mogelijk uurtjes bij moeten maken na de opleiding om aan de aanname eisen te voldoen.
wat ik wel merk is dat de maatschappijen positief reageren op de 50% korting die ons geboden wordt op de 1e type rating bij CAE.
de mcc cursus die je als nls-er krijgt is ook zeer uitgebreid en komt zeker van pas tijdens de grading bij een maatschappij.
er is ook nog een wachtlijst waar nu gelukkig weer wat beweging in komt.
er zijn net weer een tiental nls-ers opgeroepen voor de grading bij ryan air.
het is altijd prettig om zo'n wachtlijst achter de hand te hebben ookal moet je vaak 3 jaar wachten voordat je aan de beurt bent.
zit nu trouwens al 5 maanden thuis en heb er wel vertrouwen in dat het dit jaar gaat lukken.
heel veel succes toegewenst aan iedereen die ook op zoek is naar een baan.

greetz

Inderdaad, wat LuB zegt klopt mijns inziens. Ze komen je echt niet vragen of je voor ze vliegen wil; blijven vliegen is iets wat je absoluut moet proberen.

MAARRR

ik heb de NLS ook gedaan, wat je zegt: prima school, maar verder heb je er geen reet aan (excusez le mot). TNT Airways in Luik is practisch de enige die 250 TT vraagt, en op PPJN stond al dat dat 250 ME was. Dure uurtjes die je erbij wil gaan boren. De wachtlijst is inderdaad handig als laatste vangnet. Nog altijd lang wachten. Dat van FR is waar, maar op de voorlaatste terugkomavond waren er in ieder geval GEEN geruchten dat FR nog meer dan 14 man nodig had. Overigens zijn er 20 NLS'ers uitgenodigd. Niet al te positief dus, maar zeker niet slecht!
Ik heb nog geeneen maatschappij meegemaakt die bijzonder positief was over het 50% initial TQ betalen-verhaal. Ook heb ik geen verhaal gehoord van collega-NLS'ers die slechts de helft hebben betaald. Of het een doodgeboren kindje is, of dat het simpelweg nog niet bekend genoeg is, weet ik ook niet. (vorig jaar toen HLN/HXL aannaam diende de succesvolle sollicitanten wel hun voucher mee te nemen die werd ingeleverd, maar de volle mep, te weten 45K moest betaald worden)
Je zegt het goed: de MCC is een goede voorbereiding op een grading, zelfs TQ. Het is jammer dat de CAE NLS niet wat meer dat positieve punt naar voren haalt om te bemiddelen voor NLS graduates (bij een 737 maatschappij).

Succes met je jobsearch

GR
E
 
ben het idd met jullie beiden eens dat je niet hoeft te verwachten dat de maatschappijen bij je aan de deur komen om te vragen of je alsjeblieft bij ze wil komen vliegen.
denk ook niet dat er afgestudeerde vliegers zijn die er zo over denken.
iedereen stuurt zn cv toch de hele aardkloot over maar het is behoorlijk frustrerend omdat je toch wel weet dat je niet aan de eisen voldoet en geen bericht terug zult krijgen.
zelfs om in de kleine luchtvaart een job te bemachtigen is erg moeilijk.
dus wat er over blijft zijn connecties, een grote dosis geluk of misschien een type rating scheme met wat uren on type na afloop>> vertel het me maar.
een feit blijft dat je niet kunt blijven storten natuurlijk!!
ik zie de aannames bij ryan wel degelijk als een positieve ontwikkeling!!
wat had je dan gedacht>> dat ze de hele wachtlijst leeg zouden trekken.
ik geef toe het gaat allemaal mondjes maat maar het is iig weer iets op je hoop een beetje op te vestigen.
de situatie is nou eenmaal niet anders!!!

greetz
 
wachtlijst is van 130 in een krap jaar terug gegaan naar ongeveer 80, waarvan er 20 zijn die inmiddels een baan hebben maar nog wel op de lijst staan...

De 50% discount-voucher van CAE is zeer interessant. Ook al moet je zelf wel het volledige bedrag betalen aan de maatschappij. De maatschappij is voor jou wel maar de helft kwijt bij CAE voor de type rating, en dat maakt jou juist interessant. De voucher is niet bedoeld om minder te hoeven betalen, maar om een voordeeltje te hebben t.o.v. andere studenten.

goodluck
 
Het is begin vorig jaar even heel snel gegaan door onder andere veel aannames van Denim Air, Holland Exel, Air exel en Dutchbird.

Van 3 van de 4 maatschapijen zullen vrijwel zeker deze zelfde jongens weer heel snel op straat staan, maar dat is weer een ander verhaal..

Momenteel is de NLS voornamelijk afhankelijk van RYR en voor een klein deel Denim. Ik zie op het moment geen maatschapij die de komende tijd een aantal man van de wachtlijst gaan aannemen. Zelfs Tyrolean liet op de terugkomavond niet merken dat ze nog een keer mensen gingen uitnodigen, terwijl ze wel behoorlijk watmensen nodig hebben...

Verder accepteert Denim deze voucher niet terwijl ze de TQ gewoon bij CAE in Maastricht doen...
 
Back
Top