Geintje
Serious:
NLS
Goeie 2 jaar op alles gesolliciteerd zonder significant resultaat (vanwege de low hours)
Baan bij RYR met "0 uren", type gekocht 737 NG
Zwaardere uren gemaakt, kort 5 jaar later naar CLX met 747-400F overgestapt
En dat ga ik doen, tot mn pensioen (dat rijmt)
En wat heb ik ervoor gedaan: Gewoon doen wat er van je verwacht wordt en evenveel landings als takeoffs gemaakt.
Ben ook uit de kranten gebleven, maw: de luchtvaart is zo klein dat iedereen het weet wanneer je het opgekloot hebt en dat zal niet meevallen met het vinden van een andere baan.
Daarnaast is de presentatie van jezelf en je CV natuurlijk van behoorlijk belang.
Heb je wat in je leven gedaan wat bijdraagt aan je kwaliteiten.
Zeer hoogst waarschijnlijk zijn er meerdere kandidaten voor de baan, dus zorg dat je er picobello uitziet, je CV er uit springt (ga nou geen t-shirt met trui en spijkerbroek dragen), en je weet waar je het over hebt (Ace the Technical Interview is een aanrader)
Bouw je uren op met niet teveel sprongen van baan naar baan. Het eerste wat de interviewer denkt als je 20 banen in 5 jaar hebt gehad dat je niet standvastig bent en niet interessant genoeg bent om lange termijn in te investeren.
Draad lijkt een beetje op een merger van "interview" en "voortgangsonderzoekje", maar dit kan wel een eye-opener zijn voor aspiranten.
Groet