Hillsboro

Wanna-be

New member
@Gone Birdy:
Je werkt zeker op het J-1 visum bij Hillsboro Aviation? Ik heb dinsdag application form ontvangen en ga die volgende week op sturen. Ik hoop in februari te beginnen (hopen dat dat nog kan).

*edit

Heb inmiddels gelezen dat je inderdaad bij hillsboro de opleiding hebt gedaan en dan neem ik aan dat je daar nu ook werkt.
Maar bij Hillsboro geven de heli instructeurs ook de theorie lessen, heb je daardoor juist niet minder tijd om vliegles zelf te geven?
 
hu ik wist niet dat ik een nieuw topic begonnen was, verplaatst zeker omdat het offtopic was
 
Last edited:
Dat klopt. Door de grondlessen zijn er een aantal blokken (periodes van 2 uur) per dag dat ik niet vlieg. Aangezien ik zelf mijn rooster indeel kan ik wel zelf bepalen hoeveel blokken ik per dag grondles geef.

Als ik kon kiezen zou ik waarschijnlijk liever alleen vliegen. Ik moet wel zeggen dat het geven van grondles ook voor de instructeur erg goed is. Je leert zelf heel veel van lesgeven, of het nou in de lucht of het leslokaal is. Een tweede voordeel is het feit dat je als je door slecht weer niet kunt vliegen toch nog geld verdient met het geven van grondinstructie.

GB
 
Ik vlieg nu in Australia. Weet iemand of ik in de USA aan de bak kan als instructeur met een J-1 visa, of op een andere manier?

Cheers,
 
DQC,

Met de juiste brevetten (FAA CFI) en het J-1 visum kun je hier waarschijnlijk wel een baan vinden. Het J-1 visum is echter doorgaans gekoppeld aan een beroepsopleiding. Slecht 2 helischolen waar ik van weet kunnen dit papiertje voor je regelen. Als je niet een heel heliprogramma doorloopt krijg je het visum volgens mij niet.
Een andere manier om hier te werken is natuurlijk via de felbegeerde greencard/werkvergunning. Ook die krijg je zeker niet zomaar. Meer hierover kun je vinden via de websites van de Amerikaanse ambassade.

GB
 
Er is niet echt een minimum waar ik me aan moet houden. Het uitgangspunt is dat ik de belangen van mijn studenten behartig. Dus als ze grond nodig hebben, gezien de fase van de opleiding waarin ze zitten, dan moet ik dat gewoon regelen. Mijn vlieguren zijn daar ondergeschikt aan.

GB
 
DQC,

Met de juiste brevetten (FAA CFI) en het J-1 visum kun je hier waarschijnlijk wel een baan vinden. Het J-1 visum is echter doorgaans gekoppeld aan een beroepsopleiding. Slecht 2 helischolen waar ik van weet kunnen dit papiertje voor je regelen. Als je niet een heel heliprogramma doorloopt krijg je het visum volgens mij niet.
Een andere manier om hier te werken is natuurlijk via de felbegeerde greencard/werkvergunning. Ook die krijg je zeker niet zomaar. Meer hierover kun je vinden via de websites van de Amerikaanse ambassade.

GB

Das jammer, Ik ben natuurlijk weer het wiel aan het uitvinden. Via die welbegeerde greencard is het wel een heel lange weg om er uiteindelijk te komen.

DQC
 
Back
Top