Hernieuwde kolonisatie?

Hey, hoe krijg ik dat nou voor elkaar? 2 maal hetzelfde posten binnen 20 minuten en dat niet bewust doen?
 
Op zich jammer dat de KLM er weer mee vandoor gaat. Ze krijgen het ook wel weer in hun schoot geworpen na dat corrupte gestuntel van de laatste tijd... (het gaat trouwens KLM waarschijnlijk ook niet lukken de helft van de toestellen op tijd te laten vertrekken maarja, dat is meer de cultuur van de eilanden)
 
‘Mogelijk samenwerking KLM met BonairExel en CuracaoExel’

‘Mogelijk samenwerking KLM met BonairExel en CuracaoExel’

‘Mogelijk samenwerking KLM met BonairExel en CuracaoExel’

31-12-2004

KRALENDIJK – Luchtvaartkringen houden er sterk rekening mee dat de KLM binnenkort het besluit neemt een nauwe samenwerking aan te gaan met DutchEagleExpress, het moederbedrijf van Bonair- en CuracaoExel, zo schrijft journalist René Zwart in het Antilliaans Dagblad. Curacao- en BonairExel zijn (evenals het nog niet operationele ArubaExel en het onlangs overgenomen Winair) handelsnamen van DutchEagleExpress waarvan Niek Sandmann grootaandeelhouder is.

De op Bonaire wonende investeerder Sandmann bevestigt met de KLM in gesprek te zijn, maar vindt het te prematuur om in te gaan op details: ,,De besprekingen verlopen zeer constructief. Zelf zou ik samenwerking toejuichen want dan kunnen we op basis van de infrastructuur die DEE reeds op de Antillen heeft opgebouwd een grote stap voorwaarts maken.”

KLM's vice-president Hartman sloot tijdens zijn bezoek vorige week aan Antillen al niet uit met DEE in zee te gaan. Volgens ingewijden valt de beslissing binnen twee weken. De KLM heeft een direct belang bij goede regionale verbindingen vanuit Curacao omdat zo extra passagiers worden aangevoerd voor haar transatlantische vluchten. De KLM kan eventueel via haar dochter Transavia op korte termijn Boeings 737 beschikbaar stellen voor de internationale routes vanaf Curacao, zo meldt de krant.

Los van de uitkomst van de gesprekken met de KLM heeft DEE besloten de samenwerking met de ExelAviationGroup te beëindigen. “Juridisch heeft er nooit een band bestaan tussen DEE en de Exel-groep in Nederland. Er was slechts sprake van een operationele samenwerking: wij maakten gebruik van vliegtuigen en know-how van EAG. Met de kennis en ervaring die we inmiddels in huis hebben, zijn we heel goed in staat het verder allemaal zelf te doen. We hebben een stel fantastische mensen onder wie ook een groeiend aantal ex-DCA-medewerkers. Stuk voor stuk professionals", aldus Sandmann tegenover het Antilliaans Dagblad.

De leasecontracten van de huidige vloot van ATR's worden begin januari door DEE overgenomen van EAG. Het ligt voor de hand dat de toevoeging Exel van de vliegtuigen verdwijnt.

Sandmann geeft aan dat hij hoopt op een succesvol verloop van de gesprekken met KLM. “Dat zou voor iedereen, vooral ook voor de werkgelegenheid en de economie op de Antillen, de beste oplossing zijn".

Geruchten als zou de toekomst van Bonair- en CuracaoExel ongewis zijn omdat de ExelAviationGroup na de arrestatie van haar topman Harm Prins in zwaar weer verzeild is geraakt, wijst Sandmann resoluut naar het rijk der fabelen. ”Hoe vaak moet ik nog uitleggen dat DEE een zelfstandige honderd procent Antilliaanse onderneming is die alleen diensten van EAG afnam die we ook van elk willekeurig ander luchtvaartbedrijf hadden kunnen afnemen. We vliegen en dat blijven we doen, daarvoor zijn wij niet van anderen afhankelijk".
 
Back
Top