Herkansing po1

Silent-D

New member
Zoals sommigen missschien al wel hebben gelezen heb ik 9 april voor de eerste keer po1 gedaan. Ik heb dit toen helaas niet gehaald, het ging voornamelijk om me linkervoet bij de ruimtelijke inzich test, en die was echt niet goed. Ik denk dat ik me te veel heb geconcentreerd op me rechtervoet. Ook las ik dat het beter is als je je benen 90 graden heb staan met de pedalen dus recht onder je ? dit zou beter zijn ? Nouja ik wil het graag nog een keer proberen, maandag beginnen me examens dus eerst die halen uiteraard! Daarna ga ik waarschijnlijk technische bedrijfskunde doen en wil ik graag eerst me propedeuse halen. Maar om een lang verhaal kort te maken, zijn er nog echt tips ? ik heb uiteraard die forum al helemaal afgezocht en heb de meeste tips al gelezen, maar ik zou graag willen weten vooral van de mensen die het de eerste keer ook niet hebben gehaald en de 2de keer wel, wat heb je nou tijdens de test / tijdens de voorbereiding (zover dat kan) anders gedaan dan de eerste keer. Je hoeft niet met reacties te komen als gebruik de zoekfuncties, ik heb het forum echt al wel goed bekeken, maar zoals ik al zei vooral voor de mensen die het de 2de keer wel hebben gehaald. Ik hoorde van pomm al droog oefenen? werkt dit echt goed?
Nouja ik hoop het te horen!
Groeten, en veel succes allemaal!

Silent-D
 
He Silent-D,

Ik haalde PO-1 heeel ruim de 2e keer, maar of het aan het droog oefenen lag...geen idee.
De eerste keer was ik superzenuwachtig tijdens PO-1 en de 2e keer viel dat wel mee. Daardoor had ik m'n benen een stuk beter onder controle (ze trilden de 1e x zo erg!!) en kon me veel beter concentreren.

Verder vind ik het lastig om tips te geven, want er valt weinig aan te doen als je alleen de coördinatie test onvoldoende had.

De rest van PO-1 haal je met 7 vingers in je neus en 3 om je potlood of op je muis.
 
Hoi Silent-D,

Ook ik heb de PO-2 de tweede keer heel ruim gehaald.. Het is wel zo dat de eisen voor wat betreft de testen die je de vorige keer wel hebt gehaald dit keer dan worden aangescherpt. En behoorlijk.. Waar je hiervoor de vorige keer met een 5 geslaagd was moet je nu een 7 halen om door te gaan voor elk van deze tests. Maar omdat je deze tests al een keer gedaan hebt én gehaald is het wel ook een stukje makkelijker. De test die je niet haalde kent gewoon dezelfde slaaggrens als de eerste keer.

Wat betreft je pedalen lijkt het me gewoon het beste om die recht onder je voeten te zetten waarbij je benen een hoek van 90 graden maken (je moet natuurlijk wel gewoon lekker zitten). Dit omdat je krachten dan automatisch al gelijk verdeeld zijn en je dus in je standaardhouding al geen rare dingen gaat doen. Ga in ieder geval niet met je pedalen draaien en dergelijke want volgens mij kan dat nooit de bedoeling zijn en is het ook alleen maar lastiger. Het is gewoon een kwestie van vooral niet denken, maar doen;) Je hebt geen tijd om te denken en je moet het gewoon aanvoelen.

Dit is alles wat ik erover kan zeggen. Deze test had ik ook de eerste keer al gehaald en dus de tweede keer met verhoogde normeisen ook ruim gehaald. Voor beide voeten een 9 en voor de joystick een 8. Het moet dus gewoon te doen zijn!

Succes ermee en het is zeker de moeite waard het nog eens te proberen!
 
Het gaat hier over PO-1 neem ik aan.

No problemo hoor, fouten maken is menselijk...

Aan de rest van z`n tekst te zien snapt hij wel dat het over po-1 gaat;) Typfoutje dus;) @ redskull thxx voor de info, zit nu midden in me Havo examens die eerst halen uiteraard! En hope dak 2de keer de po-1 slaag van de luchtmacht;)
 
Excuses! Het gaat inderdaad om de PO-1.

Is het nu zo dat je op de tests die je wel gehaald hebt een betere score moet halen, dan wanneer je de test niet hebt gehaald? (dan het zelfde)

Bijv. coordinatie test op benen en armen een 7, ipv een 5 wanneer je de test de eerste keer niet hebt gehaald?
 
Klopt, wanneer je de eerste keer po1 niet hebt gehaald, moet je de 2de keer voor de coordinatie test op allebei je voeten + rechterhand een 7 halen.
Ook zijn de andere onderdelen minder soepel, je mag bijv. op de selectieve luistertest dan maar 2 fouten hale.
 
gezakt... dus

gezakt... dus

hoi,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum. Vandaag heb ik PO1 gehad en niet gehaald.
Voor de ruimtelijk inzicht test een ruime voldoende, evenals voor de luistertest. De coördinatietest heb ik niet gehaald; een 8 voor linkerhand, 7 voor rechtervoet en een 4 :)passed:) voor linkervoet. Net dat ene puntje dus.
De dame die e.e.a. begeleidde moedigde wel aan om het nog een keer te proberen. Het probleem is dat ik inmiddels 26 ben (gesolliciteerd op mn 25e). Hiermee ben ik te oud, zij stelde dat ik het over 5 maanden toch maar moest proberen en anders de marineluchtvaartdienst. De KLU trekt mij meer dan de MLD dus zou het liefst nog een keer bij de KLU aan de slag gaan.
Is iemand van jullie een geval bekend waarbij iemand op zijn/haar 26e in aanmerking kwam voor een herkansing.

Als je nu ruim zakt voor de test is het makkelijker te accepteren dan wanneer je op een piepklein puntje na het niet haalt, en helemaal als de rest best wel goed was.

Groets
 
Hai Hans, ik heb precies het zelfde. Ik ben nu 25, en 1 augustus ben ik 26. 19 maart heb ik PO1 niet gehaald, en vanaf halverwege september kan ik dus weer opnieuw proberen. Ik heb direct naar Amsterdam gebeld en gevraagd of ik dan te oud ben voor de herkansing. Dit was niet het geval, het lijkt er dus op dat je maximaal 25 mag zijn om te solliciteren, nog iets anders dan het moment dat je de selectie doet.

Bel in iedergeval even voor de 100% zekerheid.

PS. Mijn linkerbeen werkte ook niet mee, de rest was prima.
 
hey Arjen, thx, dat geeft weer hoop. Ik wil het gewoon nog een keer proberen bij de KLU, wel een beetje lastig dat de eisen de 2e keer extra hoog zijn, ook voor die beroerde linkervoet.
Wat doe jij in de tussentijd ? heel de dag met je voeten op een paar pedalen roeren, of wacht je het gewoon af...
Wil jij mij dat nummer van Amsterdam pm-en, ik heb het gisteren wel gehoord maar niet opgeschreven helaas.

groeten en bedankt
 
Nou ik ben rechtshandig, dus ik probeer wat meer aandacht aan m'n linkerkant te besteden. Voor de rest zorg ik dat ik echt uitgerust aan de selectie begin, dat maakt een hoop al beter.
 
Back
Top