Helikopteropleidingen

jeroen50

New member
ik heb gesolliciteerd bij de Klu maar ben helaas voor mijn ogen afgekeurd. nu heb ik altijd al helikopterpiloot willen worden, maar waar kan ik dit het beste doen?

er zijn wel helikopteropleidingen in Nederland, maar ik heb gelezen dat je daarna redelijk weinig kans maakt om een baan te vinden.
er blijken goede opleidingen in amerika te zijn, maar het liefst blijf ik toch in europa (duitsland of engeland misschien?). als iemand hier meer over weet (voornamelijk over de vliegscholen in europa), alle informatie is welkom.


Jeroen
 
Jeroen,

Alle scholen in JAA landen geven je hetzelfde brevet en dus dezelfde kansen. Opleidingen die je een baan beloven bestaan niet. En zeker niet in de helikopter wereld. En op dit moment is het inderdaad erg moeilijk een baan te vinden voor low-timers.

airflow
 
oke, bedankt voor je reply.
misschien hebben mensen nog tips voor wat het beste is te doen? wellicht zijn er helikopterpiloten(-in-opleiding) op dit forum aanwezig?
 
Er zaten een paar heli jongens en meisjes bij ons in de opleiding. Dat was bij Cabair in de UK. De meeste van hen hebben nu een baan bij Bristow helicopters. Ze vliegen vanaf Aberdeen op olieplatformen.
 
Back
Top