helicopter opleiding

F70

New member
Goedemorgen allemaal!

Een vriend van mij wil binnenkort beginnen met een opleiding tot helicopterpiloot. Nu vraagt hij zich af waar hij het beste zo'n opleiding kan volgen en of er überhaupt toekomst in de helicopterbranche zit. (hij wil na zijn opleiding als helicopterpiloot gaan werken)

Misschien kan iemand me wat informatie geven!

Alvast bedankt!

Groeten,

F70
 
Re: helicopter opleiding

F70 said:
....(hij wil na zijn opleiding als helicopterpiloot gaan werken)


Aaahhhhh....., vandaar dat ie de opleiding tot helikopterpiloot doet.


Groeten, Leij

ps: Misschien moet ie eens bellen met Schreiner. Volgens mij doen die nog iets met helikopters.
 
Hallo F70,

Kijk ook even in het Archief "Vliegopleidingen". Daar staan een paar oudere topics met dezelfde vragen plus tips die daarop gekomen zijn.
 
Een schoolkameraad is gaan vliegen voor Schreiner... Eerst heeft 'ie z'n CPL voor 'normale' vliegtuigen gehaald. Is toen met die papieren lopen venten bij Schreiner om te kijken of ze hem zouden willen sponsoren voor een heli-opleiding...

Schreiner heeft zijn opleiding betaald (praktijk gedeelte) en van 't IVW kreeg hij gelijkstelling voor alle theorie vakken behalve 'Vliegtuigen' (daar komt "Helicopters" voor in de plaats... duuuh!). Hij kon direct beginnen nadat 'ie z'n verkorte heli-opleiding afgerond had. Hij vliegt nu al weer jaren bij Schreiner. 2 vliegen in een klap... CPL 'vleugelvliegtuigen' en 'heli'... Kijk, dan heb je opties!

Inderdaad... ga eerst eens bellen met Schreiner. De markt is heel erg krap voor heli-vliegers. Waarom niet beginnen bij de luchtmacht????
 
Kijk eens naar Helicopter Adventures in Amerika (www.heli.com). Ze doen JAA brevetten, en je hebt ook de gelegenheid om tijdelijk in Amerika te werken en vliegervaring op te doen. Met de lage dollar koers is het denk ik goedkoper dan de meeste Europese opleidingen. De school heeft al jaren een goeie reputatie hier. Er doen geruchten de ronde dat het J-1 visum (dat je in staat stelt om zowel te studeren als -tijdelijk- te werken) in z'n huidige vorm niet veel langer zal bestaan. Snel beslissen dus...
 
meester, weet je (of zou je je schoolkameraad eens kunnen vragen) wat de huidige toestand is bij schreiner qua banen en of ze dat soort overeenkomsten nog steeds sluiten? ik wil zelf over enige tijd wellicht ook bij ze gaan solliciteren, met een combinatie van brevetten (fixed-wing en heli) en ben erg benieuwd hoe het er daar op dit moment aan toe gaat.

alvast bedankt!
 
helikopter opleiding bij HAI

helikopter opleiding bij HAI

Hallo,

Woon zelf nu een half jaar in FLorida en doe de helikopter opleiding bij HAI (m'n atpl theorie en m'n JAA en FAA CPL en waarschijnlijk daarna m'n CFI).

Ben hier op een J1 visum die 2 jaar geldig is, als ik klaar ben met m'n opleiding dan kan ik hier gaan werken om wat uren op te bouwen.

HAI is een goede school vind ik en het is de enige JAA helikopter school in Amerika. Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan in nederland.

Mocht je nog vragen hebben dan moet je het maar laten weten.

Succes,
Paula
 
Hoi Paula,

Misschien kan je groeten doen aan mijn nichtje Anne-maria Skipnes (is Noorse CFI/CFII) Ik kom (samen met fam) op 8 april bij haar op bezoek.

Als je PPL hebt kan ik dan een stukje met je mee vliegen??

Marco
 
Beste

Ik wil graag hier nederland mijn PPl (jaa)voor heli halen en dan vervolgen overzetten naar faa en in amerika of canada de praktijk doen. na terug komst wil ik mijn atpl (jaa) halen en overzetten naar faa en in amerika of canada praktijk doen.

Mijn vraag is: is dat mogelijk of moet ik in nederland praktijk examens doen?


ik hoor graag jullie antwoorden
 
Persoonlijk zou ik het andersom doen: In Amerika PPL, CPL en ATP doen en dan vervolgens US ATP omzetten naar JAA ATP, bijvoorbeeld via HAI.
 
toekomstige klasgenoten

toekomstige klasgenoten

hey beste mensen

ik las dat hier een aantal studenten van klas 03-05 iets hadden geschreven. Ik mag 22 aug ook beginnen, heb er zin in

groetjes Ivo
 
Back
Top