heli

Rotorusa,

Je bent toch gewoon Nederlander en je ouders zijn toch Nederlands? Dan hoef je geen werkvergunning in heel Europa.
 
Nee, ik ben Amerikaan. Volgens mij staat Nederland geen dubbele nationaliteit toe, dus ben ik officieel geen Nederlander meer.
 
Oke. Volgens mij als je ouders Nederlander zijn heb je geen probleem. Het zou wel wennen zijn voor je, vliegen in NL. Ik vlieg nu in de UK en dat was toch een enorme omschakeling. (restricties met name)
 
Het kan wel in Nederland; dubbele nationaliteit.


Het kabinet wil de mogelijkheden voor een dubbele nationaliteit beperken. Ook kan het Nederlanderschap van iemand met een dubbele nationaliteit worden ingetrokken wanneer deze schade toebrengt aan de Nederlandse staat.

Dat heeft de rijksministerraad besloten op voorstel van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie). De dubbele nationaliteit wordt beperkt voor zover mogelijk binnen het kader van de volkenrechtelijke verplichtingen die Nederland heeft.

Dubbele nationaliteit
De wetswijziging heeft voornamelijk betrekking op iemand die met een Nederlander getrouwd is en de Nederlandse nationaliteit wil aanvragen. Om Nederlander te kunnen worden, moet deze persoon afstand doen van zijn of haar oorspronkelijke nationaliteit.

Reden voor de beperking is dat op die manier wordt bevorderd dat binnen een gezin slechts één nationaliteit aanwezig is en dat daarmee de kinderen automatisch de Nederlandse nationaliteit krijgen.

De beperking geldt ook voor vreemdelingen die in Nederland, op de Nederlandse Antillen of Aruba zijn geboren, daar ten minste vijf jaar tijdens hun minderjarigheid hebben gewoond (hoofdverblijf) en daar op het moment van naturalisatie nog hun hoofdverblijf hebben. Tot nu toe hoefden deze mensen geen afstand te doen van hun andere nationaliteit als zij het Nederlanderschap aanvragen.

Terrorisme
De rijksministerraad wil de Rijkswet op het Nederlanderschap ook zodanig wijzigen dat het Nederlanderschap van iemand kan worden ingetrokken wanneer deze persoon 'ernstige schade toebrengt aan de essentiële belangen van de staat'. Daarbij wordt in het bijzonder gedacht aan terroristische activiteiten.
 
Godskolere, ik krijg altijd direkt hoofdpijn als ik me in de Nederlandse regelgeving moet verdiepen. Indertijd, toen ik de papieren aan het regelen was voor naturalisatie naar het Amerikaanse staatsburgerschap werd me door de Nederlandse ambassade hier verteld dat ik geen dubbele nationaliteit kon hebben en dat mijn Nederlandse paspoort niet meer geldig zou zijn. WTF? Affijn, ik zie het wel als het ooit nog aan de orde komt om een tijdje in Nederland te gaan wonen.

FD, hot Euro girls? Waar dan? Weet iemand of polygamy is toegestaan in Nederland?
 
Ik kan er de lol niet meer van inzien, in Nederland wonen. Ik woon overigens nu in Engeland (sinds 8 maanden), maar ga snel weer terug naar de US als m'n contract is uitgediend hier.
 
Lear -

Nee.

Hillerbee -

No kidding.. Hier nog 1. Kan het ook max 2 wkn uit houden in nl. Heb je een GC? werk zat hier.

FD
 
Back
Top