Heli piloot in deeltijd en dan baanmogelijkheden

Robm1970

New member
Hallo,

Ben zelf 36 jaar en overweeg helipiloot te worden.
Om je CPL te behalen ben je in NL zo'n 90.000 eur kwijt. Een hoop geld maar niet iets wat me zal tegenhouden. Wat ik me afvraag is of er mensen zijn die ervaring hebben om je CPL te behalen in deeltijd...? Hier ben ik wel benieuwd naar.

Vervolgens is het een behoorlijke uitdaging om een baan te vindenin NL.
Bedrijven benaderen ga ik doen. Maar wellicht dan mensen dit al eerder hebben gedaan en mij hun ervaring hierover kunnen vertellen.

Hoe is de arbeidsmarkt op dit moment...er moet toch wel een mogelijkheid zijn om heli piloot (beroeps) te worden, als je je CPL hebt behaald of is het echt zo beroerd in NL ?

Daarnaast ben ik eigenlijk ook wel benieuwdwat een helipiloot doorgaans verdient. Niet geheel onbelangrijk om het plaatje verder inzichtelijk te krijgen.

Ben dus wel benieuwd naar jullie reaktie.

Groet,
Rob
 
Vrij simpel, deeltijd is zwaar en aangezien je gebonden bent aan NL betekent dit dat je ook veel geld kwijt bent. Alleen met een CPL is het nog steeds moeilijk om een baan te vinden bij de offshore, een Instrument Rating is dan ook noodzakelijk. Deze is ook erg duur in europa.

Baangarantie bestaat niet, op dit moment hebben ze vliegers nodig, over een jaar niet. De offshoremarkt op europese schaal heeft nu wel een groot tekort. Je moet echter rekening houden dat ze zullen kijken naar je leeftijd vs vliegervaring.

Het beste is dus om uit te gaan dat je voorlopig niets verdiend, dan kom je altijd goed uit.

Succes
 
(op dit moment hebben ze vliegers nodig, over een jaar niet)

Wat bedoelt u met over een jaar niet??
En waarom is dat?
 
Dat moet je niet te letterlijk nemen. Het is alleen een manier om aan te geven dat de huidige (veel werk) situatie zo kan veranderen. Dit heeft allemaal te maken met de contracten tussen de oliemaatschapijen en de helikopterbedrijven. In een goede tijd worden veel contracten gewonnen en is er dus veel werk maar als het tegenovergestelde het geval is is dat ook merkbaar in de werkgelegenheid.
 
Back
Top