Heeft iemand ervaring met House of Pilots?

Het is geen opleiding. Ze 'plaatsen' studenten in andere vliegscholen.

Lijkt me een ietwat nutteloze service. Ik begrijp niet waarom iemand hun dienst zou gebruiken, laat staan er voor betalen.

Zelfs hun eigen referenties hier https://houseofpilots.eu/onze-piloten/ tonen verhalen die perfect zelf bereikbaar zijn. Daar heb je geen 'house of pilots' voor nodig.
 
House of Pilots is een detacheringsbedrijf die samenwerkt met EPST.

Nadat je bij EPST door de selectie bent gekomen, kan je bij HoP een leer/werk traject volgen. Eerste 1,5 jaar alleen werken en sparen. Vervolgens 1,5 jaar theorie en werken. Tot slot 6 maanden praktijk (vliegen dus) bij Aero Locarno in Zwitserland en APS MCC bij EPST in utrecht.

Hierdoor kun je een groot gedeelte van de opleiding (rond de 50k) sparen tijdens dit leer/werk traject. Wat HoP speciaal maakt is dat dit traject wordt gezien als een ‘integrated ATPL’ opleiding, ondanks dat de theorie wordt uitgesmeerd over een langere periode dan normaal, zodat je dus kan gaan werken en sparen.

Heb zelf contact gehad met dit bedrijf. Ben zelf niet gestart aan dit traject overigens.
 
Het is geen opleiding. Ze 'plaatsen' studenten in andere vliegscholen.

Lijkt me een ietwat nutteloze service. Ik begrijp niet waarom iemand hun dienst zou gebruiken, laat staan er voor betalen.

Zelfs hun eigen referenties hier https://houseofpilots.eu/onze-piloten/ tonen verhalen die perfect zelf bereikbaar zijn. Daar heb je geen 'house of pilots' voor nodig.
Toegevoegde waarde HoP is inderdaad minimaal. Vergeet niet dat HoP tijdens het "leer-werk traject" natuurlijk een marge pakt over je uurtarief bij de opdrachtgever (o.a. Aviapartner, Defensie, Rabobank, LVNL, Viggo). Oftewel dit resulteert vaak in een lager salaris voor de student/trainee/HoP kandidaat.

Verder zie ik niet in waarom een havo of vwo student, die heel graag wil gaan vliegen, niet zelf eerst een relevante hbo/wo opleiding doet + luchtvaart gerelateerde bijbaan of stage(s) kiest en daarnaast ook maximaal gaat lenen bij DUO. Eenmaal een hbo/wo opleiding te hebben afgerond ga je 1,5 — 2 jaar werken en sparen. Vervolgens tijdens je werkzame carrière ga je met voldoende levenservaring, een back-up en financiële middelen je oriënteren op een vliegopleiding. Oftewel de selecties aan bij o.a. de KFA, het Transavia airline pilot program (MPL), European Flight Academy (Lufthansa group), EPST of je start met een PPL-traject voor een modulaire opleiding. Een PPL-opleiding kun je overigens ook al starten naast een hbo/wo opleiding, indien je overtuigd bent van een modulaire route.
 
Toegevoegde waarde HoP is inderdaad minimaal. Vergeet niet dat HoP tijdens het "leer-werk traject" natuurlijk een marge pakt over je uurtarief bij de opdrachtgever (o.a. Aviapartner, Defensie, Rabobank, LVNL, Viggo). Oftewel dit resulteert vaak in een lager salaris voor de student/trainee/HoP kandidaat.

Verder zie ik niet in waarom een havo of vwo student, die heel graag wil gaan vliegen, niet zelf eerst een relevante hbo/wo opleiding doet + luchtvaart gerelateerde bijbaan of stage(s) kiest en daarnaast ook maximaal gaat lenen bij DUO. Eenmaal een hbo/wo opleiding te hebben afgerond ga je 1,5 — 2 jaar werken en sparen. Vervolgens tijdens je werkzame carrière ga je met voldoende levenservaring, een back-up en financiële middelen je oriënteren op een vliegopleiding. Oftewel de selecties aan bij o.a. de KFA, het Transavia airline pilot program (MPL), European Flight Academy (Lufthansa group), EPST of je start met een PPL-traject voor een modulaire opleiding. Een PPL-opleiding kun je overigens ook al starten naast een hbo/wo opleiding, indien je overtuigd bent van een modulaire route.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Dit zijn ook exact de redenen waarom ik zelf niet met dit leer/werk traject wou starten.
 
Het lijkt erop dat House of Pilots een boeiende opleiding aanbiedt. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hun ervaringen met deze opleiding willen delen.

Site: https://houseofpilots.eu/

Toevallig doet een collega van mij het traject via HoP, ik heb zelf niet veel verder naar gevraagd. Enige wat ik zelf zie is dat je een opleiding tot piloot die normaal ca 2 jaar duurt nu in 3,5/4 jaar doet zodat je kan "sparen".

Zoals Alicantino zegt zullen zij natuurlijk wel een percentage van bedrag innemen, het blijft uiteindelijk een bedrijf en een bedrijf moet nou winst maken. Hoe graag ze je ook willen helpen.

Wat is de reden dat je dit traject bij HoP nu overweegt?
 
Back
Top