Hebben ze het <CENSUUR> eindelijk voor elkaar...

Koning Lucht

Well-known member
Trainingsvluchten op Rotterdam Airport voortaan taboe

ROTTERDAM - Trainings- en oefenvluchten met verkeersvliegtuigen zijn vanaf 1 januari niet meer op Rotterdam Airport toegestaan. Dat heeft de gemeente woensdag bekendgemaakt na maandenlange onderhandelingen met de luchthaven en verscheidene luchtvaartmaatschappijen.

De gemeente heeft het besluit genomen na klachten van omwonenden over geluidsoverlast. "Vooral gedurende de zomermaanden, wanneer mensen in de tuin zitten, leidden de overvliegende machines die naderingen op en starts vanaf Rotterdam Airport oefenden, met enige regelmaat tot klachten" , aldus milieuwethouder W. van Sluis van Rotterdam.

De oefenvluchten zijn nodig voor routetrainingen en voor de opleiding van eerste officieren tot gezagvoerder. De gemeente verwacht dat de trainingsvluchten voortaan vanaf Duitse en Belgische vliegvelden plaatsvinden. Daar zijn de vluchten volgens Rotterdam uitermate welkom, omdat de luchthavens vaak last hebben van de slechte economische omstandigheden en de oefenvluchten extra inkomsten en werkgelegenheid met zich brengen.

Voor Rotterdam Airport zijn deze extra inkomsten minder belangrijk. De luchthaven heeft zijn reguliere activiteiten uitgebreid en gebruikt daarvoor zeer moderne en uiterst geluidsarme vliegtuigen. Zeer incidenteel en onder strikte voorwaarden zal volgens de gemeente nog toestemming worden gegeven voor een trainingsvlucht vanaf Rotterdam Airport.

Uit: De Telegraaf


:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

In dit kloteland is het iedere keer de wereld op zijn kop. In Berkel en Rodenrijs, Pijnacker en Rotterdam Overschie worden nu ontieglijk veel woningen uit de grond gestampt en tegelijk wordt de (kleine) luchtvaart voor deze onnozele actie gestraft. Stond er niet laatst in de krant dat er 500 mensen extra aangenomen waren op Rotterdam(Overigens neem je dan natuurlijk de meest kansloze jongeren en die laat je op wat de best beveiligde plaats van Nederland zou moeten zijn, werken :confused: )? Zullen we die maar bij voorbaat weer ontslaan? Voor als het in 2006 verboden is om in de buurt van Nederland te vliegen?

Nog zo'n mooi voorbeeld. De HSL wordt aangelegd, en we leggen dat ding niet recht, zodat dat ding echt hard kan, nee, we leggen er zoveel mogelijk bochten in... Het ding is vergeleken bij een vliegtuig verschrikkelijk inefficient wat betreft energiegebruik (honderen kilometers kabel onder spanning houden levert aanzienlijke verliezen op) en daar geef je dan subsidie op. Subsidie die je weghaalt bij de luchtvaart door accijnzen op kerosine te gaan heffen.

Hmm er komt een oud gezegde bij me op... "Wat rechts verdient, maakt links op..."


Also sprach Zarathustra
 
Last edited:
Hele diepe zucht. Vliegbeperkingen door geluidsoverlast vind ik al heel erg, maar is het in dit geval niet gewoon het verplaatsen van een probleem: Er wonen toch ook mensen in de buurt van die Belgische en Duitse vliegvelden; en wat wil je ze dan vertellen: 'Ja, mensen in Rotterdam hadden geluidsoverlast, dus daarom vliegen we nu extra over jullie hoofden heen'.
 
Eh, voor zover ik heb begrepen gaat dit over trainingsvluchten met grotere kisten. Waar de grens ligt weet ik niet meer uit m'n hoofd, maar het gaat vooral om circuittraining voor airlines.
 
Grotere toestellen, zo begrijp ik het ook Iz. En, om eerlijk te zijn, heb ik hier niet zo'n probleem mee. Als een luchtvaartmaatschapij hun nieuwe piloten circuits wil laten draaien, waarom dan niet ergens waar geluidsoverlast een minder groot probleem is?

Ik ben ook geen fan van alle geluidslobbies maar soms moet je als luchtvaart ook begrijpen waar anderen vandaan komen. Niet alles is zwart wit.

Mocht het hier toch ook de kleinde luchtvaart betreffen dan verandert dat het verhaal natuurlijk...
 
Het gaat om grotere kisten inderdaad, tussen de ehrd notams is al een tijdje te lezen dat circuittraining met machines MTOW >6000kg prohibited zijn. 500 FT circuitjes van single engine kistjes mogen dus nog gewoon en ook de lichte twins kunnen lekker blijven stoeien.
 
Ja ok voor de grotere kisten is het nu dus taboe maar het leuke is dit:

De luchthaven heeft zijn reguliere activiteiten uitgebreid en gebruikt daarvoor zeer moderne en uiterst geluidsarme vliegtuigen.


OH JA?! STIL ZIJN ZE MAAR DEZE KISTEN TRAINEN DUS OOK!
Dat is toch even veel lawaai? Misschien iets vaker maar ja....
Een t/o of G/a is ongeveer toch even veel lawaai, alleen de plaats is iets anders..........


Ik wordt zo moe van Nederland... .ze verkl***** echt de hele luchtvaart.
 
Back
Top