Heb je dan ballen of niet?

Jester747

New member
Deze man is best stoer :grijns:
[youtube="http://www.youtube.com/watch?v=-wLuf7BwCmw"]http://www.youtube.com/watch?v=-wLuf7BwCmw[/youtube]

Deze is iets minder stoer
[youtube="http://www.youtube.com/watch?v=8hT_KwycZSw"]http://www.youtube.com/watch?v=8hT_KwycZSw[/youtube]

Ik blijf het knap vinden.
 
Last edited:
Wow,... die tweede ziet er juist er gaaf uit, bij die nacht opname is afstand/formaat wat lastig in te schatten.

Maar het blijft een f*cking postzegel waar ze hem op neer moeten zetten ;)

Wat voor kist was die tweede eigenlijk??? S-3 Viking ? ? ?
 
Dit soort grappen is zo ongeveer wel het moeilijkste wat je met een vliegtuig kan doen.

Zelfs de meest ervaren Navy-vliegers hebben "het dun door de broek drentelen bij de gedachte", neem dat maar aan.
Want reken buiten de veel te korte/smalle landingstrip even mee ook: wind , dat stampen van dat party-ship , en het feit dat alles zwart is.
Daar hang je dan ; succes , en zie dat je erop geraakt.

Best blits.
 
Ja en het schip vaart ook nog eens schuin ten opzichte van de landingsstrip.
Ze noemen het niet voor niets een gecontroleerde crash

Ik heb wel eens gelezen dat de hartslag van de piloot tijdens een nachtlanding hoger was dan in een luchtgevecht :1855:
 
Ik zou der ook niet bepaald kalm van worden als ik een kist op zo'n klein stukje asfalt zou moeten neer zetten. Ook leuk om te horen is hoe die de hele tijd met zen power speelt. Moet je toch een redelijk goed gevoel voor zo'n vliegtuigje hebben om zoiets toch goed voor mekaar te krijgen!

Mooi ook als ie m neerzet gelijk full power. Das pas de gedachte: Always think in the Go Around!
 
Niet ILS volgens mij, maar ze hebben wel een zeer geavanceerd Guidance Systeem. Er is hier vast wel iemand die dat ons haarfijn kan uitleggen.
 
Hebben jullie er wel is aan gedacht hoe zo'n firstsolo bij nacht zou voelen...:radar:
 
yep dit is wel erg gaaf en moeilijk.

Die first solo's .....

laatst een video op discovery daar over gezien. Er zijn heel wat mensen die na een aantal doorstarts eerst weer moeten tanken in de lucht voor ze weer met de voetjes op het dek staan...
Het is ook niet makkelijk!
 
NFO

NFO

In de S-3B Viking heeft een crewconcept van 1 vlieger en 1 NFO (Naval Flight Officer) voorin. Geen Co-Pilot dus, deze man/vrouw heeft andere taken:radar: .

Op zich niet vreemd, meerdere USN platforms hebben maar 1 vlieger (EA-6B Prowler, EA-18G Growler en de F-14 Tomcat weliswaar uitgefaseerd).

Uitzonderingen zijn de E-2 Hummer /C-2 COD welke wel 2 vliegers op de bok hebben.
 
Back
Top