headsets

Kuperus

New member
recentelijk heeft mijn Avcom headset het helemaal begeven, microfoon is niet meer omhoog te houden, storing etc.

was ondertussen op zoek naar ander headset en m`n oog was gevallen op de Sennheiser HME 100 Special Edition 3 (carbon look)

maar ding kost overal ongeveer hetzelfde (300 euro)

weet iemand een adresje waar het goedkoper kan (heb er 2 of 3 nodig)

weet iemand wat het verschil precies is tussen 100 en 110 van sennheiser? op hun website is info zo sumir dat ik daar niet uit kom.
 
Hallo,

Ik heb een headset die ik niet meer gebruik omdat ik op een jet vlieg. Het is een Sennheiser HME95. Heb hem ongeveer voor 90 vlieguren gebruikt.
 
Ik heb al een paar jaar een hme 100 (blauwe schelp). Bevalt me kwa demping heel goed. Betere passieve demping dan de David Clarks. Wat minder vind ik het draagcomfort, dwz na een uur vliegen gaat ie zeer doen aan de bovenkant van mijn hoofd. Daarmee wint de DC het weer kwa comfort.
Ivm mijn lengte heb ik voor de sennheiser gekozen, omdat die je lengte in de cockpit met slechts een centimeter vergroot. Een DC is al snel 3 cm hoog op je hoofd en stuiterde ik met regelmaat tegen het plafond.

Overigens heb ik mijn headset laten upgraden naar een active noise set bij Headsets Inc. in Amerika. Voor de DC's hebben ze die zelfs als zelfbouw te koop. Kwaliteit is subliem en haalt veel laag motor gedreun weg.
 
Back
Top