Headset reparatie AVCOMM

Flying Girl

New member
Ik heb een AVCOMM headset (nieuw in doos gekocht en nog geen 20x gebruikt) en een oudere DC 13.4. De AVCOMM reduceert zoveel meer omgevingsgeluid (26Db) dan de DC (slechts 12 DB :eek:), maar na de laatste motorstart bleef deze doof. Ik wil de AVCOMM dan ook laten nakijken en fixen. Na wat trekken aan de kabel bovenop mijn hoofd, kwam het geluid terug. Ik heb geen zin om ook nog oordoppen onder de DC te gaan dragen, terwijl de andere zoveel beter is voor de oortjes.

Pilotshops al gevraagd voor reparatie/offerte, maar een richtprijs geven blijkt erg lastig. TPS zegt dat ze geen onderdelen hebben voor AVCOMM. Ik wil dan ook nog de wire boom vervangen door een flex boom.
AVCOMM USA levert dit type niet meer, maar kan voor 20 euro nieuwe kabel leveren en los nog een flex boom, maar verzendkosten worden bizar hoog.

Iemand ervaring met reparatie in tech/audio winkel, of andere tip dan de standaard pilot shops?
 
Vermits wat gefrunnik het geluid terug bracht, lijk er niet meer aan de hand dan een los contact, of misschien een gedeeltelijke onderbreking van een draadje. Dat kan inderdaad lastig zijn om te vinden, begrijpelijk dat je niet zo vlug aan een offerte geraakt.

Voor herstelling: is er geen repair cafe in de regio? Of post eens op www.circuitsonline.net , daar zitten heel bekwame electronici, amateurs en beroeps.

Vervangen van de "boom": is dat niet vooral een mechanisch karweitje? Daar zou ieder min of meer bekwaam knutselaar wel weg moeten mee weten. Import uit de states is een heel gehannes inderdaad en niet goedkoop mdt DHL of dergelijke. Dan komen er nog BTW en invoerrechten bij ook! Als mij dat te doen stond dan keek ik eerder uit naar een tweedehands in de buurt die me aanstaat; de Avcomm kan verkocht worden, na reparatie. Als het echt zoveel uitmaakt, flex-boom vs. wire-boom.

Enne, oja, dit is je eerste bericht, dus niet vergeten: WELKOM alhier!
 
Bedankt de reacties en Csaba ook voor het warme welkom hier! ☺

@Csaba
Vervanging van de boom is meer een persoonlijk dingetje. Dat vind ik minder ijzerwerk aan de DC net weer wat relaxter.

Een los contactje klinkt best wel logisch. Na het gefrunnik aan de boom kant was het geluid ineens weer goed terug en dat bleef ook zo. Wil alleen niet riskeren met een volgende aerobatics vlucht dat 'ie het niet doet en vervolgens geen reserve voor het grijpen. Verkopen denk ik dus ook niet aan als iemand 'm wel gefixt kan krijgen.

Je hebt me wel op een idee gebracht, namelijk radio zendamateurs vragen! Ik ken hier persoonlijk wel een beheerder van zo'n groep en ga daar eens even vragen of er misschien een techneut is die er iets mee kan.

Onder de 22 euro (puur de prijs van het artikel in het pakket) worden er vanuit USA hier geen invoerrechten en extra BTW over het totaalbedrag (incl. verzendkosten) gerekend. Ik heb zo al eerder vanuit de VS besteld en express 2x order aangemaakt en 2x verzendkosten betaald om de spullen in 2 pakketjes te ontvangen en douanekosten te vermijden (anders had ik het dubbele betaald). Ging prima.

@Wfm
Rotjeknor is me iets te ver en kost me net even wat teveel tijd om even naartoe te gaan, maar bedankt voor de tip anyways!
 
Het is toch wat anders geworden

Het is toch wat anders geworden

En? Wat zal het worden? Houd je ons verder op de hoogte, aub?

Ik heb het inmiddels opgegeven met de AVCOMM. Het is gewoon niet duidelijk of 'ie gerepareerd kan worden en nog een keer geen geluid in het toestel als de motor al loopt, zit ik ook niet op te wachten. Topkwaliteit PNR was het wel.

De David Clarck 13.4 kan ik na de PNR van AVCOMM niet aan wennen, want deze laat veel te veel motorgeluid door.

Inmiddels een ANR headset van iemand overgenomen. :)
 
Back
Top