Headset David Clark

FOLBERTS

Active member
Ik heb een David Clark headset (H10-13.4) en heb soms problemen met de intercom of met de radio. Soms hoor ik een piep, soms helemaal niets. Er zijn mensen die zeggen dat een David Clark zo gevoelig is, dat dat 'normaal' is.

Wie heeft ooit een dergelijk probleem bij de hand gehad en hoe hebben jullie dat toen opgelost?
 
Ik heb een David Clark headset (H10-13.4) en heb soms problemen met de intercom of met de radio. Soms hoor ik een piep, soms helemaal niets. Er zijn mensen die zeggen dat een David Clark zo gevoelig is, dat dat 'normaal' is.

Wie heeft ooit een dergelijk probleem bij de hand gehad en hoe hebben jullie dat toen opgelost?

Wat bedoel je met een 'Piep'? Het kan voorkomen dat je, als je de zendknop indrukt, een fluitttoon hoort. Dit komt voor als de antenne heel dicht bij je hoofd staat (zoals bij sommige Piper Cubs waar de antenne bovenop de linker vleugelwortel is gemonteerd, dus heel dicht bij je hoofd). Dit is hetzelfde als het rondzingen van een microfooninstallatie en komt omdat de afscherming van je headset niet goed aan aarde ligt. Dit laatste heeft meestal twee oorzaken: een slechte installatie óf een vuile headsetplug. Maak eerst eens de schacht van de dikke plug van je headset (die maakt contact tussen aarde en de afscherming) GOED glimmend schoon. Dit gaat prima met een inktgummetje (dus NIET met gewoon gum) of heel voorzichtig met koperpoets.
Overigens ken ik geen betere dan DC headsets.

Succes, René
 
Ik heb nu een jaar of 5 een DC13.4 en hoofdzakelijk op Taildraggers gebruikt (niet dat dat iets uitmaakt). Maar tot op heden nog nooit problemen gehad, alleen dat ik dat sokje om de mic kwijt raakte vanwege het uit het raam steken van het hoofd. En daar waait het dus kennelijk........

Verder: Heel zelden was het stil op de radio.......even rommelen aan de pluggen en je probleem is opgelost. Tot op heden zeer tevreden en doe hem alleen nog maar weg voor een ANR DC als ik ooit nog eens rijk word.

Grt Expedite,
 
David Clark deel II

David Clark deel II

Bedankt voor jullie reactie en tips.

Ik heb inmiddels contact gehad met customer services en hem naar Headset Services Ltd in GB gestuurd. Daar vond men geen problemen. Daarna gebeld met DC Amerika. Mijn headset is op hun verzoek doorgestuurd en men vond ook daar geen problemen.

Dat is goed en slecht nieuws omdat ik al heel wat toeren heb uitgehaald om het probleem op te lossen. Oa. met extra rubbertjes op de pluggen en een andere mike. Die werden kosteloos door DC US opgestuurd per koerier!

Ik ben vandaag gebeld (nadat ze me om de dag via mail hebben geinformeerd over de voortgang) en ze gaan me een gloednieuwe opsturen!

Ik ga er maar van uit dat het maandagochtend-exemplaar was en dat het probleem nu is verholpen. David Clark heeft een goede reputatie en ben er van overtuigd dat dit de uitzondereing op de regel was.

Gezien deze fantastische service leek het mij niet meer dan reeel om jullie (los van de uitkomst) op de hoogte te stellen van David Clark's geweldige service.

Ik heb in de tussentijd gebruik gemaakt van de headsets op de club en los van mijn probleem, de demping van DC is superieur. Ik vond de aanschafprijs van DC best hoog, maar het was het wel waard. En als je dan toch jaren met de headset dan valt het prijsverschil per jaar wel mee. En wel zo goed voor je oren.

Ik hou jullie op de hoogte van de afloop!
 
Heel mooi dat je een nieuwe headset krijgt! Het is dan ook een zeer goed merk. Misschien dat het je helpt; vaak ligt het gewoon aan de kwaliteit van de intercom en ik heb ook (met hetzelfde type David C) gemerkt dat het stoort wanneer d'r tevens een ander merk headset in het vliegtuig wordt gebruikt door passagiers...

Wie weet helpt het.

MSL
 
Inmiddels heb ik een nieuwe headset ontvangen en die werkt prima tot zover. Het was denk ik een typisch maandagochtend exemplaar.

DC heeft het netjes opgelost. Complimenten!
 
Back
Top