HBO opleiding en Defensie

Inventrius

New member
Ik zit nu in de selecties voor gevechtsleiding en ben op de helft, alleen po2, de FAM en de medische keuring moet ik nog aan geloven voor ik zou kunnen beginnen op de KMA. nu zit ik met een vraag waar ik geen antwoord op heb en misschien sommige slimmeriken hier wel een antwoord op hebben. Ik heb mezelf wel ingeschreven voor een HBO-opleiding die in september zal starten, mocht ik afvallen.. als back-up laat maar zeggen. Volgens het planbureau zou ik in november kunnen beginnen als ik alles positief zou doorlopen en anders in Januari/Februari.. Nu heb ik studiefinanciering aangevraagd etc. en mezelf ook ingeschreven. Nu is mijn vraag stel ik start gewoon met de opleiding tot ik evt zeker weet dat ik bij defensie kan beginnen. Moet ik dan alles terugbetalen kwa studiefinanciering en schoolgeld ofzo? Of heeft Defensie daar een regeling voor? Ik weet niet hoe dit zit en vraag het me echt serieus af..

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen en inlichten:grijns:

Inventrius
 
Ik zit met precies dezelfde vraag alleen dan met het 2 de jaar van mijn HBO opleiding. Ik was al van plan om morgen langs bureau planning (van school) te gaan om het even na te vragen. Volgens mij krijg je het schoolgeld terug als je voor 1 oktober stopt met je opleiding. Je hoort het morgen! (tenzij iemand anders het weet)
 
Bij de TU Delft, en ik verwacht ook bij andere universiteiten en HBO's kan je collegegeld per maand betalen. Als je in november begint op de KMA heb je misschien net 2 maanden betaald. Stufi moet je gewoon terug betalen als je het krijgt en niet afstudeert. Je kan natuurlijk ook er voor kiezen om geen stufi te nemen. Het is niet verplicht of zo. Mocht het in oktober zo zijn dat je alsnog wordt afgewezen kan je gewoon voor het rest van het jaar stufi aanvragen.
Succes
 
Back
Top