harm prins maakt dinsdag bekend dat er een doorstart komt.

harm prins maakt dinsdag bekend dat er een doorstart komt.

  • ja

    Votes: 7 25.0%
  • nee

    Votes: 21 75.0%

  • Total voters
    28
...moet er -om de poll zo volledig mogelijk en geloofwaardig te maken- niet nog een derde keuze worden geboden?


1: wel

2: niet

3: nooit


nee, nog beter:


1: heel misschien

2: hoogstwaarschijnlijk niet

3: reken er maar niet op!
 
Slecht op de hoogte.

HP zit niet meer in de directie van HollandExel. HollandExel is geen onderdeel meer van EAG.
 
local,

de poll gaat over air exel, niet holland exel en harm prins is degene die de doorstart moet regelen.


vliegzerk,

zie de thread: airexel leeft nog.
 
Ik zie het volgende persbericht aankomen

"Door de vervolging van Erik de V door de Franse autoriteiten heeft de investeerder besloten zich terug te trekken. Het is allemaal de schuld van Chirac (en amalia)"

:rolleyes:
 
Dat het Air Lib verhaal nog een staartje zou krijgen, was voor ons allen denk ik geen verrassing.
Het moment kan voor een potentieele investeerder niet ongelukkiger gekozen worden.

Hope for the best
 
Het is nu 21.18 hr. Nederlandse tijd. 23.11 DXB. Dinsdagavond.
Art zit in de tuin bij de pool een biertje te drinken. Lekker weer.
Niets van Harm P. vernomen. Heb wat kontakten in Nederland gebeld, maar ook daar, niets. Ook Bongile nam weer eens niet op.
Zouden de nee zeggers dan toch gelijk krijgen.??
Ik blijf nog wel een paar uurtjes zitten, je weet nooit, nog dik twee en een half uur. Heb nog een doos Bittburger koud staan, flesje Jaegermeister erbij, Madam Horizon op Paasbezoek in de Heimat, mij kan niets gebeuren. Art is standing by.

Cheers
Art
 
Ik begreep dat Harm bedoelde VOLGENDE WEEK dinsdag! Dus niet deze dinsdag maar volgende week dinsdag. Dat jullie dat nou niet begrijpen!


P.s. Meneer Art: Ik dacht dat u een wijn drinker was? Aan het bier op de late avond? U verbaasd mij!
 
Quote (luchtvaartnieuws)

"Met een investeerder is onlangs overeengekomen dat (onder voorwaarden) een financiële injectie in het bedrijf zal worden gedaan, hetgeen vastgelegd is in een ‘Letter of Intend’. “Deze investeerder biedt de luchtvaartmaatschappij de mogelijkheid om in afgeslankte vorm een doorstart te maken”, verwacht de maatschappij. Welke investeerder dat is wil AirExel nog niet zeggen.

Belangrijk voor het slagen van de herstart van de activiteiten is volgens AirExel een sanering van de financiële schuldenlast. Hiertoe is woensdagochtend (30 maart) surseance van betaling aangevraagd en verleend bij de Rechtbank van Maastricht. Als bewindvoerder is Mr. Meijs aangesteld, die deze taak eerder voor V Bird op zich nam. De directie zal in de komende periode samen met de bewindvoerder de details van de overname verder uitwerken. "
Unquote

@ Dr.Know
Inderdaad, het was niet gisteren, maar volgende week, of ergens in April, Harms luchtballonnen kunnen alle kanten op.
Het woord is nu aan de bewindvoerder, Harm hoeft (kan) niets meer te zeggen hebben, wel zo makkelijk, en toch slim.

@ Allen
Ik vraag mij inmiddels iets heel anders af. Lijndiensten vanaf Nederland en Frankrijk is de bedoeling met drie machines. Waar naar toe ? Wie zit er op Air Exel te wachten, waaraan wordt nu het bestaanrecht ontleend?
Please educate me here.

Cheers
Art

ps @ Dr.Know
Goede observatie mbt tot wijn. Ik zal het snel even uitleggen.
Begin van die avond heb ik bij de buurman even een BBQ meegeprikt. New Zealand ribeye steak met een buttkicking cajun sausje. Buurman vliegt A345 en heeft de hele ellende over me uitgestort. Ultra long haul, crew augmentation, factoring system en de nieuwe gem, fatique management. Het zijn niet allemaal happy campers bij EK. Kreeg er zo'n droge keel van dat Ik aan het bier ben gegaan. Vandaar.
 
arthorizon said:
@ Allen
Ik vraag mij inmiddels iets heel anders af. Lijndiensten vanaf Nederland en Frankrijk is de bedoeling met drie machines. Waar naar toe ? Wie zit er op Air Exel te wachten, waaraan wordt nu het bestaanrecht ontleend?
Please educate me here.

NL lijkt me EIN-CDG (de rest doet KLM al)
F vanaf Straatsburg (voormalig Alsaceexel) naar Amsterdam en Milaan, vanaf st.etienne (loirexel) naar nantes en orly.
 
@ flyguy

EIN - CDG is inderdaad een logische keus, maar als AF/KL de achtertuin gaat dicht timmeren ben je die zo kwijt.

Het opstarten van de Franse routes is niet meer zo evident, zie ook hierover wat postings in de "Air Exel leeft nog" thread.
Als dat slechts ongefundeerde rumours zijn dan ok, maar het blijft zeer dun ijs.

Mijn vraag blijft nog even staan.
Kan Exel na doorstart zodanig geld verdienen dat de negatieve cash flow in het begin kan worden opgevangen voordat het geinvesteerde kapitaal verbruikt is ?
De investeerder die Harms plan hierop moet beoordelen wens ik veel wijsheid. Ik zou er geen cent insteken, maar ik ben ook maar een domme piloot, so what do i know?

Cheers
Art
 
Vanuit bedrijfseconomisch standpunt inderdaad een kwetsbaar verhaal.

Geen gespreid risico.
Continuïteitsprobleem ( 3 vliegtuigen) m.b.t onderhoud. Daar hebben passagiers geen boodschap aan.
Imago probleem
Voldoende alternatieven voor passagiers.
Hoe groot moet het eigen vermogen zijn om dit bedrijf gedurende de opstartperiode draaïende te houden.
Sommen maken is niet zo moeilijk, realiteitszin inbouwen des te meer.

Ik zou de businesscase wel eens willen zien op basis waarvan de investeerder heeft besloten er geld in te stoppen.

Groeten,
B
 
effe uit de telegraaf het volgende

AirExel in april weer in de lucht

MAASTRICHT (DFT) - De regionale luchtvaartmaatschappij AirExel verwacht komende maand haar activiteiten te kunnen herstarten, na twee maanden aan de grond te hebben gestaan, zo meldt De Financiële Telegraaf donderdag.
Gisteren verleende de rechtbank in Maastricht uitstel van betaling aan het bedrijf. Onder een nieuwe merknaam en met een nieuwe investeerder zullen met het omgevallen luchtvaartbedrijf van Erik de Vlieger en Niek Sandmann opnieuw lijndiensten vanuit Nederland en Frankrijk worden uitgevoerd.
Met de (onbekende) investeerder is afgesproken dat het bedrijf een financiële injectie krijgt. Dit is onlangs vastgelegd in een intentieverklaring.
Voorwaarde is onder meer dat de huidige crediteuren akkoord gaan en dat de maatschappij beschikt over de noodzakelijke ’slots’ (landingsen opstijgrechten) voor de in het businessplan opgenomen routes.
Volgens directeur Paul Janmaat is het voornemen om met drie toestellen vanaf Eindhoven Airport te gaan vliegen op onder meer Hamburg, Londen en Parijs.
Het bedrijf volhardt ondertussen in de miljoenenclaims die het zegt te hebben op de Antilliaanse vliegbedrijven van aandeelhouder Niek Sandmann. De rechtbank op Curaçao stak dinsdag een stokje voor beslagleggingen, daarmee voorkomend dat de vliegverbindingen tussen de eilanden plat kwamen te liggen.
Bestuurder Harm Prins kondigt echter aan dat er alsnog beslag gelegd zal worden op inkomsten, aandelen en andere activa van de vliegbedrijven van Sandmann. „We zullen geen vliegtuigen aan de grond zetten”, aldus Prins.

noem mij maar negatief maar als ik dit lees
Volgens directeur Paul Janmaat is het voornemen om met drie toestellen vanaf Eindhoven Airport te gaan vliegen op onder meer Hamburg, Londen en Parijs.
Dan denk ik:
-Eindhoven moet ze niet meer
-London tegen en de KLM en Ryanair
-Parijs lijkt mij een goede KLC/AF route....
-blijft Hamburg over... tenzij VLM die ook pakt zoals in RTM..

Vooral de slots disclaimer in hun business plan is dus een vreemde voorwaarde
Voorwaarde is onder meer dat de huidige crediteuren akkoord gaan en dat de maatschappij beschikt over de noodzakelijke ’slots’ (landingsen opstijgrechten) voor de in het businessplan opgenomen routes.
ze zijn zich nu al aan het indekken voor wat ze weten wat er komen gaat....:rolleyes:
 
Back
Top