Hans, eten!

.............dit is dus echt ziek!

Behalve de "uidaging" om dit te bouwen, snap ik niet waarom mensen dit doen.
Wat heb je er in vredesnaam aan!
Voor $30.000 kun je ook je cpl halen en ECHT vliegen.....

tja... what ever makes you happy.
 
Ook dat, en ik heb voor minder geld veeeel mooiere simulatoren gezien. Neem de 737 uit luchtvaarthobbyshop die is ook heel mooi, volgens mij rond de 15.000, maar ja, je moet het maar willen, ik vlieg liever echt :p
 
.............dit is dus echt ziek!

Behalve de "uidaging" om dit te bouwen, snap ik niet waarom mensen dit doen.
Wat heb je er in vredesnaam aan!
Voor $30.000 kun je ook je cpl halen en ECHT vliegen.....

tja... what ever makes you happy.

Lijkt mij gewoon een hobby. Er zijn meer mensen die fortuinen uitgeven aan in andermans ogen zinloze hobby's. Daar zijn het dan ook hobby's voor. Treintjes, modelauto's, postzegels, en ga zo maar door. Moet je 's naar een speelgoedveiling gaan en wachten tot de robotjes uit de jaren '60 en '70 aan bod komen. Volwassen mannen die zonder een spier te vertrekken hun hand omhoog blijven houden tijdens het bieden. Met andere woorden, de één verzamelt, de ander bouwt en weer een ander geeft het uit aan ervaringen (verre vakanties, parachutespringen, vluchtjes naar Texel...) of stopt z'n geld en tijd in de achtertuin.

Ik zie het probleem niet. Hij heeft er niet eens strepen bij op.
En daarbij: in het interview geeft hij aan dat hij niet goed genoeg was in exacte vakken om voor piloot te studeren. Bovendien doet hij aan zweefvliegen, en dat is nog altijd het enige echte vliegen, zoals we allemaal weten. :cool:
 
I second that Diana :)

Wat heb je er in vredesnaam aan!
Voor $30.000 kun je ook je cpl halen en ECHT vliegen.....

Zoals Diana het al aangeeft, het is een hobby. Tuurlijk kun je voor dat geld je cpl halen en beroepspiloot gaan worden, maar al eens bij stilgestaan dat er ook mensen zijn die een carriëre als piloot absoluut niet ambieëren, maar wel graag wat in een sim rondvliegen? (in het midden gelaten of dat een gewone 'desktopsim' is of een zo exact mogelijke replica van een bepaalde kist zoals op bovenstaande link).

Eigenlijk is dit weinig nieuws ook, er zijn wereldwijd zo enorm veel cockpitbouwers, daar word je bijna eng van :) . Vaak stijgen die kosten inderdaad tot nogal grote hoogtes. :cool:
 
Sommigen kunnen niet piloot worden, op discovery channel zijn vaak docu's over cockpit-bouwers, bijna allemaal hadden ze een medische oorzaak om afgekeurd te worden. Oogafwijkingen etc..
 
maar al eens bij stilgestaan dat er ook mensen zijn die een carriëre als piloot absoluut niet ambieëren, maar wel graag wat in een sim rondvliegen?

Dikke snikkel vriend. Als jij een sim van 30K in je slaapkamer, op je 37e neerzet, geloof me dan had je piloot willen worden.

FD.
 
Dikke snikkel vriend. Als jij een sim van 30K in je slaapkamer, op je 37e neerzet, geloof me dan had je piloot willen worden.

FD.

Onzin. In sommige gevallen is dat inderdaad zo, maar in sommige gevallen ook absoluut niet. Zoals ik al zei, dit soort dingen is niets nieuws, zie ook hier bijvoorbeeld. Neem van mij aan, het bouwen van zo'n apparaat is nooit goedkoop, echter neemt het bouwen van zo'n ding vaak vele (soms tientallen) jaren aan tijd in beslag waardoor men die kosten ook over al die jaren verspreidt, zodat het al iets beter op te brengen is. Als ik een paar miljoen te besteden had had ik wellicht ook wel zo'n apparaat op mn zolderkamer geplempt, en neem van mij aan, ik heb nooit piloot willen worden, en die wil ga ik ook nooit krijgen. (eventueel nog de wens voor een ppl, maar daar houdt het echt mee op). Echter zou ik me met een sim als dit toch behoorlijk kunnen vermaken :)
 
Ik denk dat het vooral de kick van het bouwen en knutselen is dan het daadwerkelijk met die kist vliegen (al lijkt het me best wel lache om eens te doen trouwens... dat terzijde).

Jongens... ieder z'n hobby, ik vind het wel stoer in ieder geval!
 
Inderdaad: Ieder zijn hobby. De een stapt op zondagochtend op zijn fietsie, de ander bouwt een bootje of zo... Maar ik zou er geloof ik wel voor waken om mijn relatie op te offeren omdat ik teveel met mijn hobby bezig zou zijn. Of het moet een erg leuke hobby of erg vervelende relatie zijn natuurlijk haha...
 
Maar ik zou er geloof ik wel voor waken om mijn relatie op te offeren omdat ik teveel met mijn hobby bezig zou zijn. Of het moet een erg leuke hobby of erg vervelende relatie zijn natuurlijk haha...

Je werkt nog niet zo lang zeker !? :grijns:
 
Back
Top