H E L P : Werk zoeken als piloot

GridMora

Member
Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor het jaar 2005!!!

Ik wilde vragen hoe jullie aan jullie eerst baan zijn gekomen.
Ik stuur al maanden naar verschillende maatschappijen sollicitatiebrieven., maar ik krijg helemaal geen antwoord daarop... en dit werkt eerlijk gezegd erg demotiverend.

Gaan jullie ook persoonlijk naar al die maatschappijen langs of hebben jullie nog andere geheimen?

Hoe ik het doe?? Ik kijk op bijv. www.ppjn.com en solliciteer online of via een open sollicitatie....

Misschien dat m'n CV niet goed is.. of mijn cover letter is niet goed...

Graag TIPS :D


Alvast bedankt!!!
 
Nabellen nadat je de brief hebt gestuurd, een bedrijf hoort je binnen 2 weken schriftelijk te hebben geinformeerd over je sollicitatie, daar heb je recht op.
 
Uit hoeveel pagina's bestaat je CV?
Misschien kan je hem even doorsturen met je Cover letter zodat we meer weten...
 
En probeer je hoofd te laten zien!! netwerken!! Had op m'n 19e m'n cpl.. Begon wat kisten te wassen en een week later vloog ik een C310 rond (private eigenaar). Kreeg er in het handje voor betaald omdat ik daar (VS) nog op een studentenvisum zat. Ook m'n huidige baan heb ik o.a. door netwerken gekregen..

succes man!
 
nog wat.. Je kan inderdaad proberen origineel te zijn.. MAAR.. of ze willen als je dit doet je nooit meer zien, of ze bellen je gelijk op.. Hoorde van iemand dat hij bonbons stuurde met valentijnsdag naar Southwest (I luv the luv airline.).. Hij kreeg de dag daarop een belletje, terwijl hij net op het minima zat qua uren (2500)..

nogmaals, succes!! hoop dat je snel aan de bak bent.
 
Speedair, waarom heb je daar recht op? Staat dat in het burgerlijk wetboek voor sollicitanten? Ik zou inderdaad wel even bellen om te kijken of ze 'm hebben ontvangen (hij zou maar zoek zijn geraakt met de post).

Daarnaast is het inderdaad ook netwerken. Het is vaak ook niet what you know maar who you know. En hoewel de één dat uitlegt als vriendjespolitiek, kan een ander dat uitleggen als kijken of een gewaardeerde werknemer z'n persoonlijke aanbeveling kan geven aan een sollicitant. Als je wil weten wat voor vlees je in de kuip krijgt, heb je daar vaak meer aan dan een psychologische test waar iedereen voor kan slagen.

En ja, laat iemand die er verstand van heeft naar je CV en brief kijken. Je zult versteld staan hoeveel mensen echt compleet waardeloze brieven en CV's opsturen.
 
Nee maar op het moment dat jij solliciteert op een advertentie is het minste wat je als bedrijf kan doen als je iemand afschrijft een brief sturen. Die mensen van HRM zijn A commercieel en vergeten dat vaak dat iemand die er solliciteert ook een klant is en een beeld van jou als bedrijf heeft.
 
Ik heb ooit ook eens een paar sollicitatiebrieven gestuurd naar verschillende Nederlandse luchtvaart maatschappijen... Ik moet er nu nog antwoord op krijgen.
Van alle bedrijven buiten de luchtvaart krijg je inderdaad in 99% van de gevallen keurig netjes een brief terug, met of zonder uitnodiging!
 
of schrijf je in bij Parc aviation, die doen veel met pay for type plus plaatsing bij een bep airline, cargolux bijv. Als je ze zwart op wit kan garanderen dat je een stuk of 4-8man kan leveren zonder dat ze afhaken dan kom je bij hun boven in de stapel terecht, weet dat tenminste 8NL-ders dit kunnen beamen op dit moment..succes! Oja, en een job als dispatcher zoeken op schiphol helpt ook altijd wel, ieg als ervaring, staat altijd goed op je CV, kan je altijd weer eens solliciteren als airline ops medewerker bij elke maatschappij en zo binnengeraken, bijvoorbeeld Cityjet in Parijs zoeken altijd ops medewerkers, is een goeie entree en je leert er heel veel van..
 
"humor"

"humor"

Sommige airlines zijn de duizenden brieven kennelijk ook zat en houden wel van een pesterijtje.
Paar jaar geleden kreeg ik een reactie op een sollicitatie bij een Engelse charter maatschappij en die begon zo:

Dear Mr...

Congratulations with your achievements so far!

(op dit moment begon mijn hart natuurlijk al sneller te kloppen en gilde ik het uit van blijdschap)

Volgende zin:

However, we do have to inform you dat due to a lacking of flying hours......etc etc etc
 
Maar voor de meeste van jullie is het uiteindelijk toch nog gelukt... kwam het omdat jullie niet opgaven en steeds maar elke maand je update stuurde... of zijn jullie allemaal ops medewerker/vliegtuigwasser geworden en daarvandaan zo binnen geraakt?

Zijn er recentelijk nog mensen aangenomen zonder een type rating eerst te halen of is dit tegenwoordige ook een vereiste??

GM
 
Ik vraag mij af hoeveel lui met een cpl in NL daadwerkelijk geen werk hebben.

Heeft iemand enig idee wat de cijfers zijn?
 
Ik had ook pas na 2 jaar solliciteren eindelijk geluk.

Ik heb alles bijgehouden qua sollicitatie brieven en ik heb echt een hele dikke map vol, zoals de meesten waarschijnlijk.

Het is gewoon lastig!
Nooit opgeven!!!!!
Blijven solliciteren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GOOD LUCK!!!
 
Viper,

Je bedoeld met je vorige baan of je nieuwe baan? overgens nog gefeliciteerd met je aanstelling bij Tyrolean :D

GM
 
Hey Grid Mora,

Bedankt!!
nee ik bedoel bij deze baan (tyrolean). :D

Mijn vorige vind ik niet echt mee tellen...
:rt:


Trouwens ik ga 10 jan naar Inn.
Dan gaat het beginnen! 8 maart mijn circuitjes op Vie.
 
Back
Top