Gyrocopter

Variatie

New member
Ik heb al een gezocht hier op het forum, maar helaas niets kunnen vinden (kan ook aan mijn zoektechniek liggen) (En ja, lmgtfy heb ik ook al geprobeerd. Werkt helaas niet veel beter, bij mij.)

Ik heb hier in Duitsland een tijd geleden mijn gyrocopter-brevet gehaald, en ben nu aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om in Nederland te vliegen.
Ondertussen schijnen er mogelijkheden te zijn, maar helemaal duidelijk is het mij allemaal nog niet.

Heeft hier iemand ervaring met gyrocopter-vliegen in NL?

Naar welke vliegvelden mag je wel/niet, dat soort zaken? Valt het onder Ultra-light, of hoe heet deze klasse in Nederland, Micro-light?

Alvast bedankt!
 
Ik heb geen ervaringen met gyrocoptervliegen, dus tot zover kan ik niets bijdragen, maar kijk eens op deze website; http://www.autogyroschool.nl/stand-van-zaken-autogyro-nederland.html

Het is weliswaar een gyrocopterschool, maar levert tevens goede informatie over de stand van zaken op hun website. Ze stonden met een aantal van die gyrocopters bij ons in de hangaar en dat zijn echt hele leuke toestellen.

Kijk ook even op de links van deze website. daar wordt doorverwezen naar instanties waar meer info is af te plukken.
 
Ik heb zelf met de gyro gevlogen in NL. Dit kun je vanaf EHMZ doen bij Richard van As. Zijn telefoonnummer kan ik wel pm-en als je `t nodig hebt.
 
Bedankt alvast! Ik zal de website nog eens doorlezen. Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben, is of het in Nederland onder UL valt, en of vliegvelden nog aan speciale voorschriften moeten voldoen om erheen te mogen (als UL, danwel als autogyro), zoals bijvoorbeeld Hilversum. Als ik ehhv.com goed begrepen heb, is UL-verkeer eigenlijk niet toegelaten. Maar dat kan ik misschien het best direct daar navragen...
 
Ik vind `t niet zo netjes om e-mailadressen of telefoonnummers van mensen ongevraagd online te plaatsen. Snap je?