Jup USA heeft gelijk.. Dat vat het ongeveer samen voor mij (die H-visums en netwerken...)
netwerken, netwerken en netwerken is de key als je charter/corporate wilt vliegen. Komen (goeie) uurtjes vanzelf en krijg je meer kansen..
Als jij een goeie instelling hebt, laat zien dat je wilt werken, niet moeilijk doet over vliegen op vakantie dagen en lange dagen maakt en elk moment instaat bent om te verkassen naar een nieuwe base kom je met een hollandse glimlach heeeeel ver in de vs. Er zijn een hoop amerikanen (cpl/atpl) die hun stad/staat niet uit willen..
En als Yanks je mogen, gaan ze heel heel ver voor je om je te helpen (met alles).
M'n baas zei letterlijk dat ik maar met zn dochter moest trouwens als ik mn 2e visum niet kreeg. Gelukkig was dit niet nodig want ze ziet er niet uit, en kan niet koken! :grijns:
Bijna alle regionals nemen aan op het moment. Pinacle (Northwest express CRJ operator) had een paar dagen geleden een mega grote advertentie in de USA Today gezet dat ze piloten zoeken..
Maar bij een airline aan de slag gaan op een H visum is wel erg moeilijk (aka erg veel mazzel hebben)
FD
Om even terug te komen op dat cargo vliegen, in de meeste gevallen heb je dan 1200 uur nodig om te sollicitern (135 ifr mins.) Dit komt letterlijk van de ram air site af:
Minimums
Pilots must meet the FAR Part 135.243 flight time requirements for single-pilot IFR, which are:
* 1,200 Total Time
* 500 Cross Country (point to point, not necessarily over 50nm)
* 100 Night
* 75 IMC or simulated IMC, with 50 in actual flight (i.e., can only count 25 hours of simulator time)
And have the legal right to work and live in the United States.
However, ideal candidates must also have:
* The current ability to fly on instruments down to minimums in poor weather
Those applicants not meeting the above need not apply. If you are still interested in working for Ram Air Freight, you must read our FAQ page regarding hiring practices, training, and life at our company. Certain situations may require applicants to pass a pre-employment flight check.
Currently, we are accepting resumes only via email . Phone calls, mailed or faxed resumes will not be accepted under any circumstance.
Thank you for your consideration.
Jerome Eyquem
Chief Pilot
----
In dat geval kun je tegenwoordig beter gelijk bij een regional solliciteren.... Continetal Express (ERJ) en Great Lakes (B1900) nemen allebei aan vanaf 600 uur TT.. CHQ, Skywest, American Eagle, Pinnacle, Mesaba, Mesa, Horizon en nog een paar nemen allemaal aan vanaf 1000 TT met 100 multi..
Het begint langzaam spontaan weer wat aan te trekken hier dus.