Greencard nodig en ook nog vlieguren maken???

milehigh

New member
Advertised Position: Aerial Photographer
Company Name: GeoSearch, Inc.
Telephone: 719-575-9100
Fax: 719-632-7722
Address: PO Box 60789 Colorado Springs CO 80960
Web: http://www.geosearch.com
Job Description:
We need aerial photographers for full-time, permanent positions in the U.S.. Employers will sponsor qualified non-US candidates for US Permanent Resident / Green Card status. Send your resume to: rich@geosearch.com or fax to + 719-632-7722 today!
Questions? Call +719-575-9100 ext 1



Veel plezier ermee!
M.H.
 
Jo MH,

Weet je zeker dat het hier om een piloten positie gaat?
Indien dat het geval is kunnen ze je namelijk niet een een greencard helpen.. Enkel beroepen waar een tekort aan is kun je via een werkgever een gc voor krijgen (zorg, leraren etc)

Maar bel ze op zou ik zeggen!! ik heb 16 maanden in COS gewoond, en verhuis per 1-4... Als je hier een jaartje ofzo kunt werken zou het niet slecht zijn voor je.. Veld (class C) ligt op 6100' (...) tussen de bergen.. 3 banen (10/11 en 13.000' ) en alijd wel een lekker cross windje en/of windsheer in de buurt. Ook heb je zware winterstormen tijdens de wintermaanden, en zul je vaker als 1x per jaar een ILS down to mins moeten schieten hier.

Het stadje is nogal conservatief en echt bergvolk met ongv 120.000 inwoners. Wel onwijs vriendelijke mensen. In het begin bijna " te" vriendelijk als je de randstad in nl gewend bent. 2 clubs en een barretje of 3 in COS. Goeie nieuws is dat Denver op 1 uur rijden ligt.. En met een paar mil. inwoners is daar uiteraard genoeg te zien/doen. Ook liggen er 5 ski-resorts binnen 1 uur rijden! dat is natuurlijk wel lekker.. Seizoen is ongeveer open van nov tot april..

Er vliegen aardig wat maatschappijen op cos, dus je kunt 24/7 cos in en uit mocht dit nodig zijn.

Mocht je meer info willen, feel free to drop me a PM.. Maar als het idd om een piloten baan gaat, zou ik het proberen! nooit geschoten is altijd mis.. Het is in COS overigens 8 uur vroeger mocht je bellen.

FD
 
Hoi Flying Dutchman,

Echt zeker weet ik het niet, maar ik heb het van www.flightjobs.com waar over het algemeen alleen maar pilotenbanen tussen staan. Voor de geinteresseerden is het een kleine moeite om even te bellen.

Wie beslist aan welk beroep er een tekort bestaat? Naar mijn weten is het mogelijk voor een bedrijf om een piloot te sponsoren op een H visum en uiteindlijk een greencard te regelen, maar neemt bijna geen enkele airline die moeite als ze ook Amerikanen aan kunnen nemen.

Enniehoe, veel succes voor de geinteresseerden en ik hoop dat het wat is.

M.H.
 
hey das wel ok zo'n H visa, als je die eenmaal hebt dan kan je makkelijk van werkgever wisselen, corporate zeker niet uitgesloten, omdat ze je dan al aan het werk kunnen zetten op het moment dat zij je tweede H visum hebben aangevraagd. Bij Ram air frieght in NC zetten ze je zo aan het werk op een Baron en vrienden in executive zijn altijd te maken. Zou ervoor gaan als ik niet reeds een mooie baan had gevonden.
 
Jup USA heeft gelijk.. Dat vat het ongeveer samen voor mij (die H-visums en netwerken...)

netwerken, netwerken en netwerken is de key als je charter/corporate wilt vliegen. Komen (goeie) uurtjes vanzelf en krijg je meer kansen..

Als jij een goeie instelling hebt, laat zien dat je wilt werken, niet moeilijk doet over vliegen op vakantie dagen en lange dagen maakt en elk moment instaat bent om te verkassen naar een nieuwe base kom je met een hollandse glimlach heeeeel ver in de vs. Er zijn een hoop amerikanen (cpl/atpl) die hun stad/staat niet uit willen..

En als Yanks je mogen, gaan ze heel heel ver voor je om je te helpen (met alles).

M'n baas zei letterlijk dat ik maar met zn dochter moest trouwens als ik mn 2e visum niet kreeg. Gelukkig was dit niet nodig want ze ziet er niet uit, en kan niet koken! :grijns:

Bijna alle regionals nemen aan op het moment. Pinacle (Northwest express CRJ operator) had een paar dagen geleden een mega grote advertentie in de USA Today gezet dat ze piloten zoeken..

Maar bij een airline aan de slag gaan op een H visum is wel erg moeilijk (aka erg veel mazzel hebben)

FD

Om even terug te komen op dat cargo vliegen, in de meeste gevallen heb je dan 1200 uur nodig om te sollicitern (135 ifr mins.) Dit komt letterlijk van de ram air site af:

Minimums
Pilots must meet the FAR Part 135.243 flight time requirements for single-pilot IFR, which are:

* 1,200 Total Time
* 500 Cross Country (point to point, not necessarily over 50nm)
* 100 Night
* 75 IMC or simulated IMC, with 50 in actual flight (i.e., can only count 25 hours of simulator time)

And have the legal right to work and live in the United States.

However, ideal candidates must also have:

* The current ability to fly on instruments down to minimums in poor weather

Those applicants not meeting the above need not apply. If you are still interested in working for Ram Air Freight, you must read our FAQ page regarding hiring practices, training, and life at our company. Certain situations may require applicants to pass a pre-employment flight check.

Currently, we are accepting resumes only via email . Phone calls, mailed or faxed resumes will not be accepted under any circumstance.

Thank you for your consideration.

Jerome Eyquem
Chief Pilot
----

In dat geval kun je tegenwoordig beter gelijk bij een regional solliciteren.... Continetal Express (ERJ) en Great Lakes (B1900) nemen allebei aan vanaf 600 uur TT.. CHQ, Skywest, American Eagle, Pinnacle, Mesaba, Mesa, Horizon en nog een paar nemen allemaal aan vanaf 1000 TT met 100 multi..

Het begint langzaam spontaan weer wat aan te trekken hier dus.
 
Last edited:
Oorspronkelijk gepost door Flying Dutchman
M'n baas zei letterlijk dat ik maar met zn dochter moest trouwens als ik mn 2e visum niet kreeg. Gelukkig was dit niet nodig want ze ziet er niet uit, en kan niet koken! :grijns:


Tja en als je dan ook nog eens homo bent......:p: :p: :p: :D :grijns:

Mzzlssssss
 
.. Begin je vanzelf op El Stevo te lijken!!

Later lekker ding van me!

;)

FD
 
Heb de advertentie er is op nagelezen...en het betreft inderdaad een Aerial FOTOGRAAF functie (ook mooi beroep trouwens;) ), moet met allehande zware air to air mapping cameras overweg kunnen en daar nog s n aantal jaren ervaring mee hebben!

Maar iniedergeval goed te weten dat de markt daar weer een beetje aantrekt FD!

JulietWiskey :)
 
Back
Top