Gratis (Faa) PPL introductie theoriecursus

windshear

New member
Ik ga opnieuw een vriend even voorbereiden voor zijn trip naar de US, waar hij in drie weken z'n ppl wil gaan halen.

Aanstaande dinsdag om 16:00 begint dit in Nieuwegein.

Ik heb plaats voor nog een paar mensen die dit van plan zijn en leuk vinden om goed beslagen ten ijs te komen. Het grote voordeel is dat ik alles al een paar keer heb meegemaakt en dat jij je daar met name kunt gaan bezighouden met de praktijk omdat de theorie al gesneden koek is als je daar bent.

Ik ben geen instructeur en doe het gratis. Wel heb ik een ATPL. Ik doe het voor mijn plezier, zijn voordeel en gewoon om nog wat zinvols te doen met alle kennis.

Mocht je dit interessant vinden PM me dan. Eventueel kan het ook wat later op de avond.

Gevraagd: serieuze kandidaten.

Het aantal bijeenkomsten zal afhangen van het tempo dat we kunnen doorlopen en wordt in onderling overleg bepaald (ook indien we evt moeten uitwijken naar andere data en tijden)

Windshear
 
Last edited:
Het ziet ernaar uit dat de dinsdagmiddag voor velen geen prettige dag/tijd is.

Mijn voorstel is om zaterdag de 2e april te beginnen. We zouden om 09:30 (tot +- 12:30) kunnen starten in Nieuwegein.

Dit zorgt dat waarschijnlijk meer mensen kunnen komen.

Ik vermoed dat we aan een ochtend of 6-8 genoeg hebben, maar dat is maar net afhankelijk van de snelheid waarmee we door de stof kunnen. Indien het door jullie wenselijker is om een hele dag door de stof heen te fietsen kan het ook. Zijn we eerder klaar (een soort bootcamp zeg maar).
 
Last edited:
Op zaterdag 2 april om 09:30 start de FAA (PRE-)PPL theoriecursus.

Aanmeldingen:
* JulietWiskey (pbb)
* Dreams (pbb)
* EVO (pbb)
* DrBoB (pbb)
* LeChef (extern)
* FlyHigh (extern)
* EP10-4 (extern)
 
Last edited:
Mooi

We zitten met een volle bak.

Nog een week en dan wordt het blokken geblazen. :grijns:

De boeken zijn besteld en ik hoop dat ze een beetje vlug over zullen zijn.

Ik stuur deze week een mail met alle info (o.a. routebeschrijving) naar jullie toe.

Groeten en tot zaterdag

Windshear :cool:
 
Hi vanuit Florida,

Heel goed initiatief. Ik weet niet waar jullie van plan zijn om je PPL te gaan halen, maar please take into account dat het halen van je brevet in drie weken in Naples (daar waar ik nu zit) uitgesloten is. Mensen doen er op DIT moment gemiddeld iets van 7 weken over hier. Ik weet niet hoe dat op andere vliegscholen in de USA is, maar het is zeker de moeite waard om dat na te vragen.

Groet,
Emile
 
Dank voor jullie reactie. Met name de 7 weken welke zijn genoemd zijn mede voor mij de reden om hier voor te bereiden wat er maar kan. Het is ook in mijn ogen absoluut onmogelijk in 3 weken te realiseren als je point blank bent.

Over een week ga ik ze voorbereiden zodat het in FL wellicht gemakkelijker en dus sneller zal gaan.

Groeten vanuit UT (recht).
 
Ik doelde meer op de organisatie van vliegscholen (aantal studenten, schedules enzo). Je kunt al alles weten voor je er komt, als er geen vliegtuigen en/of instructeurs beschikbaar zijn houdt het op. Just a tip!

Groet,
HWS
 
Ah
OK

Ja dat speelt natuurlijk ook mee. Alles moet ook praktisch meezitten. Toch blijft onverlet de krappe tijd om je zowel de praktische- als theoretische kennis eigen te maken...
 
Dank je DrBob

Ik heb gelukkig :) al van anderen ook al positieve reacties doorgekregen. :rt:

Fijn om te horen en ik denk dat we idd een leuke club bij elkaar hebben zitten zo.

Tot zaterdag

Windshear :grijns:
 
Last edited:
En toen was het de laatste keer...

Afgelopen zondag (19 juni) zijn we voor de voorlopig laatste keer bij elkaar geweest. De laatste puntjes op de I gezet.

Vandaag over een week vertrekt de eerste naar Naples.

We hebben met z'n allen een hoop lol gehad, veel heel veel informatie verwerkt en ook een geslaagd uitstapje naar vliegveld hilversum gemaakt. Aldaar uitgebreid een aantal kisten mogen bekijken (Dank aan vliegschool BEN-AIR voor de soepele opstelling en medewerking!). Ook het uitzicht van de toren van Hilversum was voor de aspirant vliegers een leuke extra.

Wie weet melden zich nieuwe kandidaten. Indien we wederom een groep van een man of vijf a zes kunnen vormen, ben ik er weer klaar voor.

DrBob, HighPainter, Dreams, JullietWiskey, 10-4, LeChef, -IB- heel veel succes en we spreken elkaar na de zomer. Dan zal ik jullie even op mijn TX-manier nog even dopen voor je first solo!!! Pakken we er een kouwe klets bij en hoor ik graag JULLIE ervaringen.

Tot later.

Pas op voor LL windshear!

Windshear.
 
iedereen bedankt
ook Diana voor het bijeenbrengen van ons cluppie en mijn ouders voor het stoppen met voorbehoedsmiddelen jaren geleden....


we kunnen nog wel ff doorgaan ;-0


Ha ha ha

-Dreams- je kent m'n humor!!

Groeten

WS
 
Hallo,

Komt hier evt nog een vervolg op, ik heb nl ook interesse om PPL te gaan doen bij OFT, en beetje vooraf werk/kennis zou een hoop kunnen schelen denk ik.

Groet,

Paul
 
Ha Prensel

Ik denk het wel, er zijn er al meer die er om gevraagd hebben.

We moeten maar eens kijken hoe, wat waar en wanneer.

Windshear
 
Back
Top