Google Earth & www.fboweb.com

Immortal

Active member
Ik weet niet of dit al ergens vermeld is, maar je kan via http://www.fboweb.com je flight tracken!

Ik heb net iemand afgeleverd op schiphol voor een vluchtje naar amerika. Toen ik thuis even wat info zocht over vluchtnummer enzo, kwam ik dit tegen.

Je kan dan via de website je vlucht opzoeken mbv het vluchtnummer, daarna klik je op volgen in google earth (je moet wel google earth geinstalleerd hebben, http://earth.google.com/) en dan moet je ff kijken waar die ondertussen is en dan zie je je vlucht!. Ook zijn de aankomst en vertrek velden aangegeven.

Immortal

edit: ik zie ook dat je in google earth de hoogte en de snelheid van het toestel kan zien en dit:

Route:
EHAM./.5800N/02000W..5800N/03000W..5800N/04000W..5600N/05000W..VALIE.N250E.ALB.J6.LRP.V143.MULRR..AML..KIAD

maar ik weet niet wat het precies is.
 
Marcoinho said:
Immortal... Ga jij is heel snel aan je werk (avond) voor dinsdag ipv flighttracken ;) Joke!
Grtz M.

Nou... ik doe liever iets nuttigs ;) , dan aan die aan al die k*t sommetjes werken...

Flighttracken is reuze leerzaam, kan je later vertellen aan iemand dat hij boven new foundland heeft gevlogen met een snelheid van 473 knoopjes op een FL 360.

of zie ik dat nou verkeerd ;)

Al wat gehoord van Soon Ja?

W.
 
FlyHigh said:
Wat is er dinsdag M***tje?

Dinsdag is er altijd onze Super RC borrel, poker, over vliegtuigen lullen avond.

Kom ook een keer FlyHigh! Is altijd reuze gezellig!

Immortal
 
nee maar ik zie nergens een link waar ik kan live tracken. Is dit alleen een optie als je betaalt? (het live tracken in google earth).
 
Hahah Immortaltje toch :) Je hebt groot gelijk hoor..
FH inderdaad come and join us. Vanuit Vs lkr boeien!
Ik heb nog nix gehoord. Geniet van de herfstvakantie :)
Grtz
 
LuchtWerker said:
nee maar ik zie nergens een link waar ik kan live tracken. Is dit alleen een optie als je betaalt? (het live tracken in google earth).

nee volgens mij niet... want ik betaal niet en ik log niet eens in dus...

Maar je gaat gewoon naar http://www.fboweb.com daar typ je links het vluchtnummer in (bij enter flight #) dan klik je op track, daarna doe je dat in het rechter scherm nog een keer (Bij: Track by Tail Number or FlightID) Bijvoorbeeld: KLM661

Dan staat er een knopje +Google earth. Daar klik je op, je download een bestandje, die je kan openen met google earth en voila je kan tracken.
Wel ff goed kijken waar die ongeveer is, ik kan ze soms moeilijk vinden.

@M, thanks, jij ook, en ik hoop dat ze snel iets laten weten!

W
 
Ik vul links een nummer in (ik ga bv. naar schiphol.nl en zie daar aankomsttijden binnen een paar minuten.. dat nummer vul ik in) dan krijg ik een kaartje te zien met de vlucht en wat info maar nergens zo'n google earth knop. En ik heb google earth wel geinstalleerd...

als ik nog eens het nummer bv. DAL1025 bovenin invul waar er enter tail #, airport ID, or search staat dan krijg ik nooit resultaten
 
googleearthdn5.jpg


Volgens mij kan het soms idd niet werken, lees maar eens dat verhaaltje over 3d flight tracking in het linker menu. Daar staat ook uitgelegt hoe het moet. Volgens mij moet de vlucht die je selecteerd wel op ACTIVE staan, anders werkt het geloof ik niet.
 
ja dat krijg ik dus niet...

bij mij komt er dan te staan dat hij geen zoek resultaten heeft.

En als ik alleen op airline zoek dan krijg ik een hele grote lijst.
 
ja dan moet je dus een ander vlucht nummer gebruiken of gewoon iets uit die hele grote lijst nemen......


(klinkt logisch??? ... is het ook ;) ) kusje!
 
Back
Top