Goedkoop vliegen voor familie....

Bezoeker

New member
Hallo!

Mijn broer is over een jaar piloot via de opleiding in Eelde. Hij zit mij iedere keer lekker te maken met het goedkope vliegen voor familie. Hij wil er verder niets over kwijt: ik moet het zelf maar uitzoeken zegt hij.

Weet iemand hoe dat precies zit bij bijvoorbeeld KLM. Iemand zei dat eerste graad familie voor administratie kosten mag vliegen op welke vlucht dan ook... Valt mijn echtgenoot hier ook onder? Mogen we enkel meevliegen op vluchten waar mijn broer in de cockpit zit?

Ik ben een absolute leek dus iedere tip of opmerking is welkom.

Alvast bedankt!

Esmee
 
I P Bedelen

I P Bedelen

Hallo Esmee,
Ik neem even aan dat je broer op de KLS zit en dat hij ervan uitgaat dat hij wordt aangenomen bij de KLM
Bij de KLM hebben ze een zogenaamde IPB-regeling waarbij personeelsleden, hun partner en kinderen tegen een gereduceerd tarief kunnen reizen op basis van Indien Plaats Beschikbaar. Als het vliegtuig vol zit blijf je staan.
Verder is er een mogelijkheid tot companion travel, waarbij KLM-werknemers maximaal 2 vrij te kiezen personen kunnen meenemen op een ipb-reis.
Er zitten er nogal wat haken en ogen aan zowel de ipb-regeling en de companion travel.
De ticket-prijzen op bijvoorbeeld Europa zijn slechts fractioneel lager dan een geboekte plaats op een low cost carrier.
Op intercontinentale vluchten is het wel iets goedkoper dan een geboekt ticket, maar als er geen plaats is blijf je staan.
Het komt regelmatig voor dat ipb-reizigers meerdere dagen achter elkaar niet mee kunnen komen en als je dan in een ver oord zit, kan het ipb-reizen alsnog een zeer dure aangelegenheid worden.
Vandaar deze regeling in de KLM-volksmond I P Bedelen wordt genoemd.

Kortom, je broer zit je lekker te maken met een dooie mus.
 
Klinkt als iets waar men elkaar in de opleiding lekker mee zit te maken.